Er de fleste søvnproblemer en myte?
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-08 13:33

Er de fleste søvnproblemer en myte?

"He sleeps well who knows not that he sleeps ill. " .Publius Syrus

Måske den romerske senator har ret i at vi er klynkere hvis vi gør et
problem ud af at vågne mange gange om natten. Det er jo skønt at falde i
søvn igen Måske alle kun behøver 3-5 timers søvn dvs vi sover alt for meget.

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-08 11:00

On 27 Jan., 13:32, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> søvn igen Måske alle kun behøver 3-5 timers søvn dvs vi sover alt for meget.

Jeg er glad for at sove det meste af natten. At vågne flere gange,
hvilket jeg også
har prøvet, var ikke nogen behagelig oplevelse. Så må jeg vel være en
klynker.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-08 09:09

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

hvilket jeg også
har prøvet, var ikke nogen behagelig oplevelse. Så må jeg vel være en

BW: Det lyder ikke som om du besværer dine medborgere slemt - at kræve
pension pga "Kronisk Trætheds Syndrom" er derimod ofte socialbedrageri og
søvnapnø overlapper ofte hypokondri.

Hvor slemt er det at vågne 3 gange om natten som 60 årig sammenlignet med 1½
gang som 30 årig?

Det er (udfra min erfaring) ikke en så drastisk trivselsforringelse som
andre almindelige alderdomsskavanker i den alder - synes du virkelig at en
ubrudt over-fem-timers nattesøvn er så vigtig? Hvorfor?
Der er rigeligt med vågne timer at tage af, når man ikke er
fuldtidsknoklende med overarbejde - vil jeg mene

Da jeg i et af min førstefødtes babyhalvår tog min tørn om natten vedr
kolikskrigeri, var det heller ikke en hjælpkrævende katastrofe men en
udfordring - ja en oplevelse. Meningsfuldhed savnes dog ved alderdommens
forfald.

Hvis jeg var selvstændig erhvervsdrivende af den gamle skole med få pauser,
var det noget andet og i min studie og gymnasietid hvor karakterpræstationer
handlede om at tage natten til hjælp til læsning , ville øget søvnvarighed
også have været noget bøvl.

Døgnet har 24 timer - hvormange har noget at fylde i dem alle, intenst og
alle 365 dage om året?

To be busy is a man's only happiness. .Mark Twain

Jeg har haft mange problemer i mit liv, men de fleste af dem blev ikke til
noget. Mark Twain

Lord save us all from old age and broken health and a hope tree that has
lost the faculty of putting out blossoms. Mark Twain