autocomplete off
Fra : Leonard

Dato : 29-01-08 16:22

Der har tilsyneladende været en attribut til <form> der hed
autocomplete.
Det er ikke valid html i hverken html 4 strict eller xhtml strict, så
jeg leder efter en anden metode til at undgå, at en form submittes, hvis
der trykkes enter eller noget andet. Formen skal kun submittes, når
submit-knappen aktiveres, og denne knap skal helst disables, når den har
været aktiveret, så der kun kan submittes 1 gang.

Det sidste skulle dette script klare:
<script type='text/javascript'>
function disableButton()
{
document.getElementById('SubmitButton').disabled=true;
return true;
}
</script>
<form onsubmit='return disableButton();'>

men jeg er ikke sikker på at det er korrekt.

--
Leonard

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-01-08 01:11

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Der har tilsyneladende været en attribut til <form> der hed
> autocomplete.

Ikke en jeg har hørt om.

> [...]
> jeg leder efter en anden metode til at undgå, at en form submittes, hvis
> der trykkes enter eller noget andet. Formen skal kun submittes, når

Det er lidt skrøbeligt, men:

<form action="..." onsubmit="return false;">
-- så normal submit virker ikke
<input type="submit" value="Send" onclick="this.form.submit();">
-- men klik på submit-knappen submitter direkte, uden at udføre
onsubmit-handleren.
</form>

Den konstruktion har fordelen af at kunne submitte når Javascript
er disabled.

> og denne knap skal helst disables, når den har
> været aktiveret, så der kun kan submittes 1 gang.

Det er på den anden side *møghamrende* irriterende. Det ødelægger
tilbage-knappen, at man ikke kan gå tilbage, rette i formen og
submitte igen. Lav hellere applikationen så den forstår det.

Hvis du bare vil forhindre dobbelttryk, så nøjs med at disable
knappen i nogle sekunder, fx fem.

/L

Fra : Leonard

Dato : 03-02-08 20:36

On Wed, 30 Jan 2008 01:11:12 +0100, Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Det er på den anden side *møghamrende* irriterende. Det ødelægger
> tilbage-knappen, at man ikke kan gå tilbage, rette i formen og
> submitte igen. Lav hellere applikationen så den forstår det.

Det er til betaling med kreditkort, hvor jeg ikke er herre over hvad der
sker i næste trin, men hvor det kan være uheldigt, hvis der submittes 2
gange i træk.
autocomplete=off er med i flere af de skabeloner for betalingsformularer
jeg har set, både hs freepay.dk og fribetaling.dk.
Det med at forhindre submit et foreslået i frepay's vejledning.

Det skal køre hos fribetaling.dk og der fjernes al javascript, da det
kan bruges til at opsnappe kortnummer osv. hvilket man selvfølgelig ikke
må. Så er det nemmeste jo også bare at forhindre al javascript
istedetfor at give mulighed for at lave noge der hjælper brugeren.

Jeg vil ikke lave noget med ugyldige attributter, så jeg må undvære både
autocomplete og det med dobbeltklik på submit.

--
Leonard

Fra : Leif Neland

Dato : 03-02-08 18:49

Leonard skrev:
> [...]
> Det er ikke valid html i hverken html 4 strict eller xhtml strict, så
> jeg leder efter en anden metode til at undgå, at en form submittes, hvis

Autocomplete off bruger man til at undgå at f.ex. login og passwords
huskes af browseren. Se f.ex.

http://www.geocities.com/technofundo/tech/web/ie_autocomplete.html

> Formen skal kun submittes, når
> submit-knappen aktiveres,

Jeg plejer at lave en javascript-funktion på onKeyup, der "æder" enter-tegn.

Leif