Har snart brug for en musefælde
Fra : Christian

Dato : 28-01-08 15:24

Har et stort problem med min(e) mus.

Selvom jeg kun klikker én gang så dobbeltklikker musen eller mere. Giver det
mening?

Altså f.eks da jeg ville skrive dette indlæg og klikkede på "ny meddelse" så
fik jeg åbnet 3-4 stykker

Har lige købt en ny mus fordi jeg troede det var den gamle..... DET VAR DET
IKKE

Begge mus er optiske sat til USB

HJÆLP

/Christian

Fra : Hans

Dato : 28-01-08 15:31

Christian wrote:
> [...]
> meddelse" så fik jeg åbnet 3-4 stykker
>
> Har lige købt en ny mus fordi jeg troede det var den gamle..... DET

Det tyder på dårlig forbindelse mellem sender og modtager, typisk hvis en
USB-stick bagpå en computer ikke har udsigt til musen, eller hvis afstanden
er for stor.

Hans

Fra : Christian

Dato : 28-01-08 15:41

> Det tyder på dårlig forbindelse mellem sender og modtager, typisk hvis en
> USB-stick bagpå en computer ikke har udsigt til musen, eller hvis
> afstanden er for stor.

My mistake

Ingen af musene er trådløse.
Det eneste der "flipper" er antallet af klik. Cursoren flytter sig fint som
den skal.

/Christian

Fra : Ole C

Dato : 28-01-08 15:52

Christian skrev blandt andet:

> Har et stort problem med min(e) mus.
(klip)

Prøv at hente en driveropdatering hos producenten.

--
vh
Ole C

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-01-08 15:54

On Mon, 28 Jan 2008 15:23:32 +0100, "Christian"
<chrskands@hotmail.com> wrote:

>Har et stort problem med min(e) mus.
>
>Selvom jeg kun klikker én gang så dobbeltklikker musen eller mere. Giver det
>mening?

...cut

>Har lige købt en ny mus fordi jeg troede det var den gamle..... DET VAR DET
>IKKE
>
>Begge mus er optiske sat til USB

Driver problem - enten musse-driver eller ditto-usb.

Fungerer dine USB-porte ok i andre sammenhænge ?

<mlr>

Fra : Christian

Dato : 28-01-08 17:01

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> ..cut

> Driver problem - enten musse-driver eller ditto-usb.
>
> Fungerer dine USB-porte ok i andre sammenhænge ?

Ja det gør de.

Der er ikke specieller drivere til mus, de er bare sat til.

/Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-01-08 17:12

"Christian" <chrskands@hotmail.com> wrote in

> Selvom jeg kun klikker én gang så dobbeltklikker musen eller mere.
> Giver det mening?

Helt banalt... men har du tjekket indstillingerne for musen i
kontrolpanelet? Her kan dobbletklik hastigheden justeres.

Alternativt har det virket normalt engang og hvis ja hvad er der sket forud
for dine problemer? (ny hardware, ny software, nye drivere eller andet).

Fra : Christian

Dato : 28-01-08 18:13

> Helt banalt... men har du tjekket indstillingerne for musen i
> kontrolpanelet? Her kan dobbletklik hastigheden justeres.

Det har jeg selvfølgelig tjekket.

> Alternativt har det virket normalt engang og hvis ja hvad er der sket
> forud
> for dine problemer? (ny hardware, ny software, nye drivere eller andet).

Det har virket normalt. Mener ikke jeg har installeret hverken soft eller
hardware (bortset fra en ny mus idag)
Det begyndte for ca. 14 dage siden og har så været der siden i større eller
mindre grad. Med den nye mus idag gik det helt bananas.

/Christian

Fra : Christian

Dato : 28-01-08 21:47

> [...]
> Det begyndte for ca. 14 dage siden og har så været der siden i større
> eller mindre grad. Med den nye mus idag gik det helt bananas.

Ved nærmere eftertanke er det eneste jeg har puttet i som ikke har været der
før et sæt højtalere med subwoofer, men de sidder ikke til USB. Fjernede
godt nok et par USB højtalere ved samme lejlighed.

En anden ting... Den nye mus er en Typhoon Z2 Laser. Den gamle var(er)
Media-Tech TRICO, det var så vist en laser og en optisk og ikke optisk begge
2 som tidligere skrevet.

/Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-01-08 03:49

> Det har jeg selvfølgelig tjekket.

Selvfølgelig. Skulle bare sikre mig.

Har du prøvet at fjerne musen fra enhedshåndteringen reboote og lade
systemet detekte den igen? Evt. installere en rigtig driver til den?

Jeg skal indrømme at jeg famler i blinde. Aner ikke hvad problemet kan
være.

Fra : Rado

Dato : 29-01-08 04:23

> [...]

>mening?
>
>Altså f.eks da jeg ville skrive dette indlæg og klikkede på "ny meddelse" så

Har I meget statisk elektricitet? Jeg mindes nemlig noget med nogle
Microsoft mus der (ifølge Dell support) opførte sig sådan på grund af
statisk elektricitet.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html