hvem skal man vælge?
Fra : SB

Dato : 28-01-08 20:27

har nu siddet og brugt en del tid på at finde en erstatning for tele2,
cybercity som har købt det er 5 dage om at svare på em mail, og et svar som
intet har med det at gøre jeg spurgte om, synes det er for lang tid at vente

har brug for et upload på min. 512 - DL er okay med 4 mb
har ikke mulighed for stofa i den del af Århus jeg bor

skulle stadig kunne læse nyhedsgrupper og sende/modtage mails gennem
udbyderen

pt giver jeg godt 300 kr. pr md. og det behøver ikke være dyrer end det

Søren

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-01-08 21:15

SB wrote:
> [...]
> cybercity som har købt det er 5 dage om at svare på em mail, og et
> svar som intet har med det at gøre jeg spurgte om, synes det er for
hvad har du helt konkret spurgt om i din mail... måske kunne den
misforståes??

> [...]
> udbyderen
>
> pt giver jeg godt 300 kr. pr md. og det behøver ikke være dyrer end
jeg giver 199,- kr. pr. måned for en 2/1 Mbit hos cybercity...
har mailkonto, news inkl. binaer, meget stabili forbindelse

Rasmus

Fra : SB

Dato : 28-01-08 23:09

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg giver 199,- kr. pr. måned for en 2/1 Mbit hos cybercity...
> har mailkonto, news inkl. binaer, meget stabili forbindelse

Mit liv er bare for kort til at vente 5 dage på svar via supporten eller
sidde og vente ved telefonen i op til en ½ time, eller også ejer jeg ikke
ret meget tålmodighed, nok mest det sidste.
derfor er CC ikke lige mit primære valg

Søren

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-01-08 09:21

SB wrote:

> [...]
> eller sidde og vente ved telefonen i op til en ½ time, eller også
> ejer jeg ikke ret meget tålmodighed, nok mest det sidste.

ok... 5 dage er meget at vente på mail-svar, men jeg tror ikke du skal regne
med at du får svar på mail samme dag hos nogen selskaber...

jeg har valgt et abonnement uden support o. lign. da jeg simpelthen ikke vil
betale for noget jeg aldrig bruger / kommer til at bruge...

men hvad var dit spørgsmål?? måske nogen her i gruppen kan svare...

fullrate har hverken mail eller news og tdc har lukket for
binaer-grupperne - rigtig skod!!

Rasmus

Fra : Frank Damgaard

Dato : 29-01-08 10:46

Rasmus M. Jensen skrev:

> [...]
>
> men hvad var dit spørgsmål?? måske nogen her i gruppen kan svare...
>
> fullrate har hverken mail eller news og tdc har lukket for

Det er da en stor fordel, så er man frit stillet
til at vælge en bedre mail og news-provider,
og kan vælge sin emailadresse uafhængig af den
internetudbyder man lige pt. bruger.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-01-08 18:23

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> skrev :

>Det er da en stor fordel, så er man frit stillet
>til at vælge en bedre mail og news-provider,
>og kan vælge sin emailadresse uafhængig af den
>internetudbyder man lige pt. bruger.

Det kan man vel altid gøre uanset udbyder.
--
Kerim

Fra : Frank Damgaard

Dato : 29-01-08 19:14

Kerim Ellentoft skrev:

> Det kan man vel altid gøre uanset udbyder.

Men man betaler jo til det hvis internetudbyderen
også skal bruge penge på dette.

Og de fleste newservere host internetudbydere har
alligevel også fået begrænset udbuddet, og fået
dårligere funktion på de binære grupper.

Fra : Rado

Dato : 29-01-08 08:11

On Mon, 28 Jan 2008 20:26:40 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote:

> [...]
>udbyderen
>
>pt giver jeg godt 300 kr. pr md. og det behøver ikke være dyrer end det

Hvis du kan undvære support, så er TDCs Bredbånd City jo en mulighed:

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_int_net_vil

TDC er nok det mest stabile og velfungerende du kan få, og det er jeg
absolut ikke den eneste der mener.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-01-08 09:15

Rado wrote:

> [...]
>
> http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_int_net_vil
>
> TDC er nok det mest stabile og velfungerende du kan få, og det er jeg

og det dyreste... :-/

Rasmus

Fra : Rado

Dato : 29-01-08 20:42

Man får som regel hvad man betaler for.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 29-01-08 23:22

Rado wrote:

> Man får som regel hvad man betaler for.

ja... f.eks. 2/1 Mbit til 199 kr. pr. måned... ingen nedetid og adgang til
binaer-grupperne... så ser jeg ingen grund til at betale TDC overpriser...

Rasmus

Fra : Rado

Dato : 30-01-08 15:20

On Tue, 29 Jan 2008 23:22:18 +0100, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>ja... f.eks. 2/1 Mbit til 199 kr. pr. måned... ingen nedetid og adgang til
>binaer-grupperne... så ser jeg ingen grund til at betale TDC overpriser...

CC tager 349 kr for 10/1, TDC 404 kr for 15/1 incl. basislinje (314
hvis man har TDC fastnet). De priser ligger da rimeligt på linje med
hinanden.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-01-08 18:07

Rado wrote:

> CC tager 349 kr for 10/1, TDC 404 kr for 15/1 incl. basislinje (314
> hvis man har TDC fastnet). De priser ligger da rimeligt på linje med
> hinanden.

ja... du kan lige finde et sted hvor de matcher nogenlunde... prøv at se på
de lavere hastigheder... f.eks. 2/1 Mbit... nååe nej... den kan TDC jo slet
ikke levere...

Rasmus

Fra : Rado

Dato : 01-02-08 07:51

On Wed, 30 Jan 2008 18:07:20 +0100, "Rasmus M. Jensen"
> [...]

>de lavere hastigheder... f.eks. 2/1 Mbit... nååe nej... den kan TDC jo slet

Det kan CC heller ikke, her hvor jeg bor, og mange andre steder.

Mon ikke det er en af grundene til at TDC er lidt (men ikke specielt
meget) dyrere - at de leverer bredbånd der hvor det ikke er rentabelt
nok til at de andre kan være med?

Fra : ebbe

Dato : 02-02-08 00:16

Fra : Rander

Dato : 02-02-08 00:30

ebbe skrev noget i denne stil, den 02-02-2008 00:15:
> Ikke specielt meget???
> Jeg giver 389 for telefon og 10/2 hos fullrate.

Heh - er det nu at jeg skal fortælle at jeg giver 349,- for 25/25 incl.
telefon? Nå ja, +25,- for fast IP, men det er da til at overkomme...

http://bamsepetting.dk

Det kræver ærlighed at sælge elastik i metermål. (Storm P.)

Fra : ----OR----

Dato : 02-02-08 22:55

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> Heh - er det nu at jeg skal fortælle at jeg giver 349,- for 25/25 incl.
> telefon? Nå ja, +25,- for fast IP, men det er da til at overkomme...

Giver 315,-kr for 15Mb hos TDC. Bruger ikke fastnet telefoni overhovedet

Fra : ----OR----

Dato : 02-02-08 22:50

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 28 Jan 2008 20:26:40 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote:
>

> TDC er nok det mest stabile og velfungerende du kan få, og det er jeg
> absolut ikke den eneste der mener.

Jeg er helt enig. Har selv skiftet fra CC Solo 8Mb til TDC City 15 Mb. Og
det er endda billigere. CC røg flere gange ned under 1.5 Mb under spids, men
TDC har aldrig været under 11 Mb!! Noget af en forskel. Skyldes at CC ikke
ret mange steder her i området ( Aalborg syd) har egne centraler.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-02-08 23:24

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> skrev :

>Jeg er helt enig. Har selv skiftet fra CC Solo 8Mb til TDC City 15 Mb.

Hvor har du den TDC-forbindelse?

Du bruger da Cybercity nu.
--
Kerim

Fra : ----OR----

Dato : 18-02-08 19:16

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor har du den TDC-forbindelse?

I privaten.

> Du bruger da Cybercity nu.

Kan godt være den medd. var skrevet fra en anden forb.. Men denne er skrevet
fra min egen TDC 15/1 Mb
Og den er jeg stadig meget tilfreds med.

Fra : ST

Dato : 05-02-08 00:24

On Tue, 29 Jan 2008 09:20:45 +0100, Rasmus M. Jensen wrote:

> [...]
>
> men hvad var dit spørgsmål?? måske nogen her i gruppen kan svare...
>
> fullrate har hverken mail eller news og tdc har lukket for

Tja, jeg er ved at skifte fra Tele2 til Fullrate.
Sendte et mail til Fullrate i morges og fik svar her til aften,
det er sgu service der vil noget, godt gået.
Mvh
Torben