Thunderbird - spm. x 2
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-08 01:00

Davs.

Jeg sad tidligere i dag og fiflede i en af newsgrupperne.
Ved et uheld lykkedes det mig at få markeret to nyhedsindlæg med det der
Parkering Forbudt-skilt ude til venstre, og nu kan jeg ikke se nogen af
trådene.
Det vil jeg nu gerne alligevel, hvordan gør jeg det?

Og hvordan blokerer jeg bestemte newsgruppeskribenter i Thunderbird?

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Holst

Dato : 28-01-08 09:28

Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> trådene.
> Det vil jeg nu gerne alligevel, hvordan gør jeg det?

Aner det ikke, for jeg aner ikke hvad det er for et Parkering
Forbudt-skilt, du taler om.

> Og hvordan blokerer jeg bestemte newsgruppeskribenter i Thunderbird?

Højreklik på navnet i headeren og vælg "Create Filter from Message"
(eller noget i den dur).

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-01-08 10:41

Holst wrote:

> Aner det ikke, for jeg aner ikke hvad det er for et Parkering
> Forbudt-skilt, du taler om.

Prøv at trykke 'K' på en tråd. Derefter bliver den ignoreret totalt.

Jesper Poulsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-08 17:30

Jesper Poulsen skrev:

> Prøv at trykke 'K' på en tråd. Derefter bliver den ignoreret totalt.

Okay - hvordan får man den så frem igen, når man ikke kan se tråden mere?

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-08 17:30

Holst skrev:

> Aner det ikke, for jeg aner ikke hvad det er for et Parkering
> Forbudt-skilt, du taler om.

> Højreklik på navnet i headeren og vælg "Create Filter from Message"
> (eller noget i den dur).

Okay, takker.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-01-08 12:27

Den 28-01-08 00.59 skrev Aragorn Elessar følgende:

> [...]
> Ved et uheld lykkedes det mig at få markeret to nyhedsindlæg med det der
> Parkering Forbudt-skilt ude til venstre, og nu kan jeg ikke se nogen af

Vis => Tråde => Ignorer tråde. Når der er mærke, vises alle tråde, og
man kan så markere en af de ignorerede meddelelser og vælge Meddelelse
=> Ignorer tråden for at ophæve ignoreringen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-08 17:32

Kim Ludvigsen skrev:

> Vis => Tråde => Ignorer tråde. Når der er mærke, vises alle tråde, og
> man kan så markere en af de ignorerede meddelelser og vælge Meddelelse
> => Ignorer tråden for at ophæve ignoreringen.

Det er jo så det der er en del af problemet - jeg kan IKKE se tråden
mere, uanset hvad jeg gør.
Der må være et sted hvor jeg kan se hvad jeg ignorerer, således at jeg
kan ophæve/fjerne denne ignorering.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-08 23:23

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> mere, uanset hvad jeg gør.
> Der må være et sted hvor jeg kan se hvad jeg ignorerer, således at jeg

Davs igen.

Jeg fik løst problemet:
Gik ind i Thunderbirdmappen under Documents and settings - user name -
application data - Thunderbird og slettede revl og krat i newsmappen.
Genstart - hente mine faste newsgrupper, og så kunne jeg se de poster
jeg var kommet til at ignorere forleden.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-01-08 16:27

Aragorn Elessar skrev:

>Og hvordan blokerer jeg bestemte newsgruppeskribenter i Thunderbird?

hvis det skal gælde alle grupper på en server er det nemmeste vist at
placere sig på serveren (ikke i en gruppe) og vælge Funktioner >
meddelelsesfiltre
Tryk på Nyt
Kald det killfilter
Vælg match en af følgende
Vælg Fra - Indeholder - enafde@dresserduvilblokere
tryk på + og lav en mere af samme slags

Vælg Marker som læst
tryk på +
Vælg Slet meddelelse

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-08 17:32

Ivan V. Klattrup skrev:

> hvis det skal gælde alle grupper på en server er det nemmeste vist at
> placere sig på serveren (ikke i en gruppe) og vælge Funktioner >
> [...]

Lidt omstændeligt, men forhåbentligt virksomt.
Tak for'ed da.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk