Plastik
Fra : JBJ

Dato : 25-01-08 19:17

Hejsa, jeg skal have indkaplet et projekt i plastik, hvad er den letteste
metode? Jeg mener at have hørt at man kan købe en 2 komponent blanding som
ikke skal varmes når den blandes og som bliver hård når det størkner, men
jeg ved ikke lige hvad jeg skal lede efter.

Er der nogen der kan svare på dette?

Er der nogen der kender et "Plast" firma som man kan kontakte for at få
indkapslet sit projekt?

På forhånd tak:)

JBJ

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 25-01-08 19:20

JBJ wrote:
> Hejsa, jeg skal have indkaplet et projekt i plastik

Hvilket projekt?

Selvom jeg ikke helt forstår hvorfor man skulle indkapslet et projekt i
plast, måske med undtagelse af hvis man ville sabotere det.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-08 01:31

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvilket projekt?

Ja, hvis objektet er et insekt og du har tid nok, så smør ind i harpiks og
læg i saltvand og du får rav som er plastik

Fra : JBJ

Dato : 26-01-08 17:05

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Selvom jeg ikke helt forstår hvorfor man skulle indkapslet et projekt i
> plast, måske med undtagelse af hvis man ville sabotere det.

Hej Erik, jeg kan ikke sige så meget om det da det er en hemmelighed:) Men
når det kommer i handlen skal jeg nok lægge et link herind:)

Grunden til plast er at det skal være så let som muligt og samtidigt kunne
tåle håndtering samt varme på ca. 20 - 45 grader og vægt på 3 - 5kg.

Men som sagt søgte jeg 2 komponent flydende plastik som ikke skal opvarmes
og som hærder selv.

Du kan se det som en blok som der skal laves en skal udenpå, en skal af
plastik.

Plastiken skal kunne hældes på.

JBJ

Fra : Max

Dato : 25-01-08 19:26

Hej

> Er der nogen der kender et "Plast" firma som man kan kontakte for at
> få indkapslet sit projekt?

http://www.lautronic-online.dk/

Kik under støbning.

--
Mvh Max

Fra : JBJ

Dato : 26-01-08 16:57

> Hej

> http://www.lautronic-online.dk/
>
> Kik under støbning.
>
> --
> Mvh Max

Takker for svaret:) Kunne godt ligne noget der kan bruges:)

Hvis der er andre der har lignende ideer hører jeg dem gerne:)

JBJ

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-08 01:30

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan svare på dette?
>
> Er der nogen der kender et "Plast" firma som man kan kontakte for at få

Min far udførte den slags i 1980erne med Araldit tokompenentlim. Mon ikke
Silvan har endnu bedre limtyper, der danner stærk og evt gennemsigtig
plastik?

Fra : P.C.

Dato : 28-01-08 06:41

On Jan 26, 1:29 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> Min far udførte den slags i 1980erne med Araldit tokompenentlim. Mon ikke
> Silvan har endnu bedre limtyper, der danner stærk og evt gennemsigtig
> plastik?

Det bedste til formålet er Acryl , som godt nok er dyrt men glas klart
og ikke varmer kolosalt under hærdning.
Det er altså en to komponent, men jeg husker fra da jeg støbte med
Acryl, at det er besværligt med hensyn til luftbobler og nærmest som
sirup. så når den lille smule hærder skal tilsættes .bør man næsten
have en centrifuge, for at få fjernet luftboblerne inden man
forsigtigt indstøber . Man bruger den form for Acryl til rigtigt mange
ting så det er til at finde hvis man leder og har pengene, for det er
ikke billigt.

Måske er det bedre at lede efter færdige indstøbte ting, f.eks. her --
der kan du også se hvad det hedder ;

http://www.acrylicsembedmentsawards.com/index.html

Fra : Max

Dato : 28-01-08 16:42

Hej P.C.

> Det bedste til formålet er Acryl , som godt nok er dyrt men glas klart
> og ikke varmer kolosalt under hærdning.

Når man indstøber elektronik har det ofte til formål at skjule hvad
man har brugt til konstruktionen, så klar acryl er ikke løsningen i
det tilfælde. Det forekommer mig også at acryl er for hårdt til
opgaven, de termiske kræfter ender sikkert med at flå komponenterne
af printpladen.

--
Mvh Max