Hvis folk åd, drak, røg og sov LYSTENT dvs~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 09:09

Hvis folk åd, drak, røg og sov LYSTENT dvs regelbrydende så UÆNDRET
SYGELIGHED eller øget sundhed

Vi har automatik i vort legeme så vi ikke æder råddent kød eller sover for
lidt, så det er tvivlsomt at moralprædikanter med lægebudskaber har
forebygget sygdom. Måske et par salmonellainfektioner er forebygget men det
opvejes af at trist lid uden udfordringer gør deprímeret så man dør
tidligere af mangel på livsglæde

"He sleeps well who knows not that he sleeps ill. .Publius Syrus

Sf Intet vejr er dårligt, når man er rigtigt klædt på.
Arthur Guiterman

Sf Jeg er blevet 90, fordi jeg aldrig har dyrket nogen form for
sport. Hans Brix

Sf Motion er vås. Hvis du er sund, trænger du ikke til det, og
hvis du er syg, burde du holde dig fra det. Henry Ford

sf Precaution is better than cure.
Coke (1552-1633)English Jurist

Sf Sanity is a cozy lie. Susan Sontag

sf Sæben er en målestok for staternes velstand og kultur.
Justus von Liebig

sf The mere will to health is a prejudice, a cowardice, and
perhaps an instance of the subtlest barbarism and unprogressiveness.
Nietzsche

Sf What separates two people must profoundly is a different
sense and degree of cleanliness. Nietzsche

Sfa Advarsel: Rygning forkorter dine cigaretter! Ukendt

Sfa Omsorg for helbredet er livets største hindring. Platon
(427-347f. Kr.) og Nietzsche

sflgMAD There is no love sincerer than the love of food.
George Bernard Shaw

sflgMED Man bør beherske sin skæbne som sit helbred: nyde det gode, være
tålmodig med et dårlige og ikke anvende stærke lægemidler uden i yderste
nødstilfælde. La Rochefoucauld

sfm "No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus

Sfm All the things I really like to do are either immoral, illegal
or fattening.Alexander Woollcott, 1887-1943 American columnist and critic

Sfm Alle de ting, jeg virkelig kan lide at gøre, er enten
amoralske, illegale eller fedende. Alexander Woolcot

Sfm Appetite comes with eating. Francois Rabelais c.1492 -
1533

Sfm Der findes ingen mere hengiven kærlighed end kærlighed til
mad. George Barnard Shaw (1856-1950)

sfm Hvis man passer godt på ikke at leve, vil man kunne undgå at
dø, meget længe. Tage Voss

sfm I drink for the thirst to come. Francois Rabelais
c.1492 - 1533

Sfm Jeg var vegetar indtil jeg begyndte at bøje mig mod sollyset.
Rita Rudner

Sfm Mad er et vigtigt element i en afbalanceret diæt. Fran
Lebowitz

Sfm Mad er min bedste ven. Fordømmer mig aldrig. Aldrig udtrykker
den noget nedsættende om mig.

sfm No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus

sfm overvægtig = "Food-loss resistant profile" Dr.Phil på TV3

Sfm Spis aldrig mere end du kan løfte. Miss Piggy

Sfm Sult er det bedste krydderi. Cicero

sfmAt spise for at spise op, er at bruge sin mave som skraldebøtte.
Mikael Rode

sfmdof Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle.

sfmkedy Drinking when we are not thirsty and making love all year round,
madam; that is all there is to distinguish us from other animals.
de Beaumarchais 1712-99

sfmkl Man skal ikke så meget lægge mærke til, hvad man spiser, som
med hvem man spiser. Montaigne

sfmo Health that is purchased by a rigorous watching of the diet is
but a tedious disease. Baron De
Montesquieu

sfmo If you are ever at a loss to support a flagging coversation,
introduce the subject of eating. James Leigh Hunt

sfmo Mennesket er hvad det spiser. Ludwig
Feuerbach

sfmo What does not poison, fattens. Italian
proverb

sfmo What some call health, if purchased by perpetual anxiety about
diet, isn't much better than tedious disease. George
Dennison Prentice

sfmo. Let me have men about me that are fat.
Shakespeare

sfmof A woman can never be too rich or too thin.
Duchess of Windsor

sfmof Jeg foretrækker en behagelig last frem for en trist dyd.
Jean-Baptiste Moliere

sfmof Sig mig hvad du spiser, og jeg skal sige dig hvad du er.
Gastronomen Brillat-Savarin

sfmofm What some call health, if purchased by perpetual anxiety about
diet, isn't much better than tedious disease. George
Dennison Prentice

sfmol Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger.
Francois Rabelais

sfmom Huld er bedre en guld. Danske Ordsprog

sfmre Mennesket er det eneste dyr, der spiser til middag.
Oscar Browning

Sfmsco No doubt alcohol, tobacco, and so forth, are things that a saint
must avoid, but sainthood is also a thing that human beings must avoid.
George Orwell

sfmscof The only way to get rid of temptation is to yield to it. Resist
it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to
itself. Oscar Wilde

sfmsdom Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger, døer 20
år unger Danske Ordsprog

sfmth Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig
stærkere Nietzsche

sfmvi A really busy person never knows how much he weighs.
Edgar Watson