Overtroen om at viden giver magt over sygd~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 08:55

Overtroen om at viden giver magt over sygdom

Min japanske kone er lugtløs pga hyppigere vask og enkel vegetarmadlavning -
hvor jeg er fedt- , sukker og kød -narkoman overvægtig og med mandlige
feromoner fx fra armhule og lyske.

Hendes rum er - udover kattenes efterladenskaber - lugtfri og pertentlige,
men vi bliver lige lidt infektions-syge , nemlig aldrig.

Beviser det ikke at der er megen overtro i hygiejne-normer?

Min "religion" og "kald" er bl.a. om at udforske om følgende er rigtigt

" Det er utroligt så skadeligt det er for et godt hoved at beskæftige sig
med noget dumt. " Goethe

Jeg anser megen oprydning og rengøring for dumt og ville skamme mig ved at
spilde tid på unødvendigheder

Et matematisk sikkert bevis når jeg ikke , men man har ikke andet sjov end
det man selv laver

Japanerne får stivet deres selvtillid af ved at være som andre japanere,
rene og velklædte. Det bidrager måske LIDT til deres fantastiske sundhed.

Men intet tyder på at dansker-sundhed er blevet ´skadet af afslappede
holdninger til hygiejne, siden kloakering indførtes omkring
koleraepidemierne som i Danmark sluttede i 1856 hvorefter alt drikkevand var
rent nok. Det havde betydning, vask af tøj og krop havde minimal betydning
eller slet ingen (hudsvamp-bagatel excl og udrydning af kropslus, som aldrig
havde østeuropæiske dimensioner her siden 1750)

Som en vej om efteråret. Aldrig så snart er den fejet ren, førend den igen
dækkes af de tørre blade. Kafka

sfr Min gode vismand! Gak til myren og bliv
viis, og lær af en pige at få tiden til at gå; thi deri er hun en sand
virtuos.Søren Kierkegaard

Sfr "Cleanliness is next to godliness" Dronning Viktoria

Sfr "Der stank af alt andet end violer, for at sige det pænt"......"Hvordan
han er kommet op på det overbegjorte toilet er mig en gåde" ...... Mine
følelser spændte fra afmagt til fortvivlelse til harme over det jeg så. "
Politikens udsendte , rapporterer om hjemløsherberg i Sct Petersborg 26.6.06

Sfr Den "rene" er fra begyndelsen blot et menneske, som vasker
sig og forbyder visse spiser, der medfører hudsygdomme, og som ikke sover
med de snavsede kvinder fra det lavere folk, som nærer afsky for blod -
hverken mere eller mindre! Nietzsche

sfr En gentleman er en mand, der går ud af bruseren, for at gå
på toilettet, når han skal tisse. Freddie Trueman

sfr Halvdelen af bakterieverdenen er livsnødvendig; man kan
blive så steril, at man dør af det. Jacob
Paludan

Sfr HJEM=Et sted hvor man kan klør sig ligegyldigt hvor det
klør. Anonym

sfr Hygiene is the corruption of medicine by morality
H.L. Mencken

sfr Kun en tåbe reder sengen hver dag.
Nancy Spain

sfr Man skal ikke gå i badstue, hvis ikke det kribler. FINLAND.
Politikens Ordsprogsleksikon 1994

sfr Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige
af bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab. Lukas11.39

sfr To get back my youth I would do anything in the world ,
except take exercise, get up early , or be respectable.Oscar Wilde

sfrhh Jeg afskyer husarbejde. Man reder seng, man vasker op og
seks måneder senere må man begynde forfra. Joan Rivers

sfri Invalids live longest. Proverb

sfrpsyk Min mand og jeg har fundet et virkeligt godt system, når det
gælder husarbejdet. Ingen af os gør det.
Dottie Archibald

sfrpsyk What separates two people must profoundly is a different sense
and degree of cleanliness. Nietzsche

sfrr Eet skabbed får forderver en heel flok.
Danske Ordsprog

sfrr House work is what woman does that nobody notices unless she
hasn't done it. Evan Esar

sfrr Køb en liter brændevin og et franskbrød så slipper du for at
vaske op, Albert Engström

sfrr Men profess a total lack of ability to wash baby's face
simply because they believe there's no great fun in the business, at either
end of the sponge. Heywood Broun

sfrr Snavs lyser, hvis solen vil skinne på det.
Goethe

sfrr Somme gå fnattede i bad og skabbede ud igen.
Danske Ordsprog

sfrr Sæben er en målestok for staternes velstand og kultur.
Justus von Liebig

sfrr Vemmelsen overfor det skitne kan være så stor at den hindrer
oss i å vaske oss, - "rettferdiggjøre" oss. Nietzsche:

sfrrr "Hvis det ikke var at lægge for tunge byrder på min
menighed, ville jeg have befalet dem at bruge tandbørste før hver bøn"
Muhammed

sfrrr Renlighed er det halve af troen" Vask jeres klædninger og
klip jeres hår og børst jeres tænder og smukser jer og hold jer rene"
Muhammed

Fra : SpookiePower

Dato : 25-01-08 11:26

Bo Warming wrote:

> [...]
> men vi bliver lige lidt infektions-syge , nemlig aldrig.
>
> Beviser det ikke at der er megen overtro i hygiejne-normer?

At to mennesker ikke bliver syge, syntes jeg nu virker som et
meget spinklet grundlag. Også selvom du havde postet en bunke
citater der passede til, er jeg desværre ikke overbevist.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 12:24

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> At to mennesker ikke bliver syge, syntes jeg nu virker som et
> meget spinklet grundlag. Også selvom du havde postet en bunke
> citater der passede til, er jeg desværre ikke overbevist.

Der er ikke tale om et matematisk bevis.
Men to mennesker i en svag aldersgruppe omkring 60 år som IGENNEM FJORTEN ÅR
ikke har haft eet diarreanfald eller lignende, det tyder på at
hygiejnehysteri andetsteds har sindsygens præg eller vidner om at andre har
alt for god tid til pjat.

Hvorfor spilde tiden med overflødig oprydning og renlighed - det er da
snobberi a la fru Hyacint i Making up appearances TV-serien.

Fra : SpookiePower

Dato : 25-01-08 14:42

Bo Warming wrote:

> [...]
> ikke har haft eet diarreanfald eller lignende, det tyder på at
> hygiejnehysteri andetsteds har sindsygens præg eller vidner om at andre har

At i to har været heldige med ikke at blive syge, er da ikke et tegn
på at det ikke er usundt at leve i rod. Jeg kender een enkelt med støv
alergi, hvilket jo så må være et bevis på, at det kan være usundt at
bo i rod og støv.

> Hvorfor spilde tiden med overflødig oprydning og renlighed - det er da
> snobberi a la fru Hyacint i Making up appearances TV-serien.

Jeg føler mig nu ikke snobbet når jeg svinger støvsugeren,
hvilket så næsten må være et bevis for at snobberi ikke
eksistere mht rengøring.

Fra : Rado

Dato : 25-01-08 17:32

On Fri, 25 Jan 2008 14:41:44 +0100, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

>At i to har været heldige med ikke at blive syge, er da ikke et tegn
>på at det ikke er usundt at leve i rod.

Hvis noget er usundt i sig selv må det vel påvirke alle der bliver
udsat for det, negativt. Hvis det ikke gør det, kan man vel ikke sige
det er usundt generelt, men blot at nogle ikke tåler det.

Jeg vil mene at det er højeste fællesnævner der gælder, i og med at de
der kan tåle mosten demonsterer hvad mennesket kan tåle når det er i
optimal sundhedstilstand. De der ikke kan tåle mosten må så være i
mindre end optimal tilstand, altså svækkede.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 18:54

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> optimal sundhedstilstand. De der ikke kan tåle mosten må så være i
> mindre end optimal tilstand, altså svækkede.

Når ingens sundhed ville blive gavnet af at to vindere med selvtillid som
min kone og mig steriliserede vort domicil
hvorfor sku der så spildes resourcer på det?

At tabere der bor rodet og beskidt bliver syge skyldes mangel på selvtillid
der gir dårligt immunforsvar.
Men det problem har Noriko og jeg ikke.

Ved at vise flaget for Glistrupsk sund fornuft opnåes tidligere end ellers
at folk også indser at rygning er kun usundt for de egosvage der valgte
vanen for at blive accepteret.

Min seje datter er som min far ryger og min far fik ikke lungekræft og det
gør Sidsel heller ikke

For vindere er det uden cancerrisiko at ryge.

Der ikke så vigtig forskning som den privatiserede jeg udfører -
Nobelpristagere go home

Lene Glistrup var jeg sammen med i søndags og hun mente ikke at
blodpropperne var fremmet af hans overvægt. Hun har gået op af ham og er
blevet klog - Glistrup mener heller ikke at sport og ikke-rygning gør sund.

Glistrup havde fremragende kondi og var fin sportsmand og burde IKKE have
fået blodpropper hist og pist.

Statistisk er ofte løgn.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 19:24

> [...]
>
> Jeg føler mig nu ikke snobbet når jeg svinger støvsugeren,
> hvilket så næsten må være et bevis for at snobberi ikke

Læger vil smigre husmødre så de tør ikke en DOBBELT BLIND UNDERSØGELSE

Fra : SpookiePower

Dato : 25-01-08 20:40

Bo Warming wrote:

> Læger vil smigre husmødre så de tør ikke en DOBBELT BLIND UNDERSØGELSE

Du har ikke meget tiltro til de læger, kan jeg fornemme.