|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Honda V-Twin Magna 29cc Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  25-01-08 15:07
 | 
 |  |  |  |  | 
  Richard (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  25-01-08 18:25
 | 
 |  | 
 
            Harald Blaatand wrote:
 > Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
 Yes, uafladeligt, igen og igen...
 > Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet er om 
 > det så er en MC ?   Hm, ja, det er nok sikrere at holde sig til en god gammel V-Four Magna    -- 
 Richard pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
  Harald Blaatand (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  25-01-08 18:48
 | 
 |  | 
   "Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message 
 news:fnd60m$pc3$1@abbeden.bunk.cc...
   > Harald Blaatand wrote:
   >
   >> Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
   >
   > Yes, uafladeligt, igen og igen...
   >
   >> Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet 
 er om
   >> det så er en MC ?     >
   > Hm, ja, det er nok sikrere at holde sig til en god gammel V-Four Magna 
     >
   > -- 
   > Richard pade, Sorgenfri, DK
   >
   Det lyder lidt sjovere,på den anden side har de jo før lavet motorer med 
 meget små stempler !
    5 cylinder in line, 4 stroke, air-cooled, 124.4 cc (35.5 x 25.14 mm), 34 
 HP at 20500 rpm, max revolutions 23000 rpm, DOHC, 4 valves per cylinder, 5 
 carburretteurs, magnesium crankcase, electronical ignition, 9 gears, chain 
 driven, drum brakes, tyres 18", mass 85 kg, max speed 210 km/h.
  http://www.kunis.nl/bikesuk/   Mvh
   Steen
            
             |  |  | 
  Western (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Western
 | 
 Dato :  25-01-08 19:06
 | 
 |  | 
 "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
 Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
 > Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet 
 > er om det så er en MC ?   De er til gengæld ikke så gode til at regne. På min regnestok bliver det 
 til 100 ccm.
 -- 
 Leif Westen 
            
             |  |  | 
  Harald Blaatand (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  25-01-08 19:37
 | 
 |  | 
   "Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message 
 news:479a2516$0$2971$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
   >
   > "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
   >
   > Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
   >> Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet
   >> er om det så er en MC ?     >
   > De er til gengæld ikke så gode til at regne. På min regnestok bliver det
   > til 100 ccm.
   >
   >
   > -- 
   >
   > Leif Westen
   >
   >
   29.00 ccm (1.77 cubic inches)
   1cuin er 16,387 cc
   Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en regnestok 
 du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
   Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519 cc....
   Mvh
   Steen
            
             |  |  | 
   Western (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Western
 | 
 Dato :  25-01-08 19:48
 | 
 |  | 
 "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
 
 >  1cuin er 16,387 cc
 >  Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
 > regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
 >
 >  Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519
 > cc....
 >
 
 Du lægger mig ord i munden jeg aldrig har brugt.
 
 Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
 er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver altså
 100 ccm.
 
 Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
 alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
 
 
 --
 
 Leif Westen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Harald Blaatand (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  25-01-08 19:54
 | 
 |  | 
   "Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message 
 news:479a2ed9$0$2983$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
   >
   > "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
   >
   >>  1cuin er 16,387 cc
   >>  Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
   >> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
   >>
   >>  Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519
   >> cc....
   >>
   >
   > Du lægger mig ord i munden jeg aldrig har brugt.
   >
   > Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
   > er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver altså
   > 100 ccm.
   >
   > Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
   > alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
   >
   >
   > -- 
   >
   > Leif Westen
   >
   >
   Det må du sgu meget rundstykke,jeg så bare "100" og gik ud fra at det var 
 en udregning på grundlag af de oplyste tal i cuin,jeg har ikke undersøgt 
 boring og slaglængde...     Steen
            
             |  |  | 
     Western (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Western
 | 
 Dato :  25-01-08 19:55
 | 
 |  | 
 
            "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:479a304d$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >  "Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message 
 > news:479a2ed9$0$2983$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
 >  >
 >  > "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
 >  >
 >  >>  1cuin er 16,387 cc
 >  >>  Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
 >  >> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
 >  >>
 >  >>  Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519
 >  >> cc....
 >  >>
 >  >
 >  > Du lægger mig ord i munden jeg aldrig har brugt.
 >  >
 >  > Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når 
 > der
 >  > er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver 
 > altså
 >  > 100 ccm.
 >  >
 >  > Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
 >  > alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
 >  >
 >  >
 >  > -- 
 >  >
 >  > Leif Westen
 >  >
 >  >
 >  Det må du sgu meget rundstykke,jeg så bare "100" og gik ud fra at det 
 > var en udregning på grundlag af de oplyste tal i cuin,jeg har ikke 
 > undersøgt boring og slaglængde...   >
 >  Steen
 >
 Alt forladt.
 -- 
 Leif Westen 
            
             |  |  | 
    Richard (25-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  25-01-08 21:41
 | 
 |  | 
 
            Western wrote:
 >>  1cuin er 16,387 cc
 >>  Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en 
 >> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
 >>
 <snip>
 > Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der 
 > er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver altså 
 > 100 ccm.
 > Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med 
 > alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
 Rolig nu, nogen har blandet data på Honda V-Twin Magna og Magna50 godt og 
 grundigt – pga ringe datadiscplin er bikez.com ikke nogen pålidelig kilde, 
 ærgerligt nok for ideen er god    Honda's egne data ligger her, kan evt. oversættes med babelfish:
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/v_twin_magna/spec/index.html
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/magna50/spec/index.html -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
     Harald Blaatand (26-01-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Harald Blaatand
 | 
 Dato :  26-01-08 14:34
 | 
 |  | 
   "Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message 
 news:fndhh9$i92$1@abbeden.bunk.cc...
   > Western wrote:
   >>>  1cuin er 16,387 cc
   >>>  Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
   >>> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
   >>>
   > <snip>
   >> Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
   >> er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver 
 altså
   >> 100 ccm.
   >
   >> Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
   >> alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
   >
   > Rolig nu, nogen har blandet data på Honda V-Twin Magna og Magna50 godt 
 og
   > grundigt - pga ringe datadiscplin er bikez.com ikke nogen pålidelig 
 kilde,
   > ærgerligt nok for ideen er god      >
   > Honda's egne data ligger her, kan evt. oversættes med babelfish:
   > http://www.honda.co.jp/motor-lineup/v_twin_magna/spec/index.html   > http://www.honda.co.jp/motor-lineup/magna50/spec/index.html   >
   > -- 
   > Richard Pade, Sorgenfri, DK
   >
   >
   >
   >
   Ja,jeg kunne godt se at der var noget galt med en 29cc V-Twin      Steen
            
             |  |  | 
 |  |