|
| Honda V-Twin Magna 29cc Fra : Harald Blaatand |
Dato : 25-01-08 15:07 |
| | |
Richard (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-01-08 18:25 |
|
Harald Blaatand wrote:
> Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
Yes, uafladeligt, igen og igen...
> Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet er om
> det så er en MC ?
Hm, ja, det er nok sikrere at holde sig til en god gammel V-Four Magna
--
Richard pade, Sorgenfri, DK
| |
Harald Blaatand (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 25-01-08 18:48 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:fnd60m$pc3$1@abbeden.bunk.cc...
> Harald Blaatand wrote:
>
>> Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
>
> Yes, uafladeligt, igen og igen...
>
>> Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet
er om
>> det så er en MC ?
>
> Hm, ja, det er nok sikrere at holde sig til en god gammel V-Four Magna
>
> --
> Richard pade, Sorgenfri, DK
>
Det lyder lidt sjovere,på den anden side har de jo før lavet motorer med
meget små stempler !
5 cylinder in line, 4 stroke, air-cooled, 124.4 cc (35.5 x 25.14 mm), 34
HP at 20500 rpm, max revolutions 23000 rpm, DOHC, 4 valves per cylinder, 5
carburretteurs, magnesium crankcase, electronical ignition, 9 gears, chain
driven, drum brakes, tyres 18", mass 85 kg, max speed 210 km/h.
http://www.kunis.nl/bikesuk/
Mvh
Steen
| |
Western (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 25-01-08 19:06 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
> Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet
> er om det så er en MC ?
De er til gengæld ikke så gode til at regne. På min regnestok bliver det
til 100 ccm.
--
Leif Westen
| |
Harald Blaatand (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 25-01-08 19:37 |
|
"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message
news:479a2516$0$2971$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
>
> Det er sgu vildt hvad de kan hos Honda !
>> Honda V-Twin Magna på 29 cc der yder 26 hestekræfter ,men spørgsmålet
>> er om det så er en MC ?
>
> De er til gengæld ikke så gode til at regne. På min regnestok bliver det
> til 100 ccm.
>
>
> --
>
> Leif Westen
>
>
29.00 ccm (1.77 cubic inches)
1cuin er 16,387 cc
Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en regnestok
du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519 cc....
Mvh
Steen
| |
Western (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 25-01-08 19:48 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
> 1cuin er 16,387 cc
> Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
>
> Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519
> cc....
>
Du lægger mig ord i munden jeg aldrig har brugt.
Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver altså
100 ccm.
Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
--
Leif Westen
| |
Harald Blaatand (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 25-01-08 19:54 |
|
"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message
news:479a2ed9$0$2983$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
>
>> 1cuin er 16,387 cc
>> Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
>> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
>>
>> Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519
>> cc....
>>
>
> Du lægger mig ord i munden jeg aldrig har brugt.
>
> Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
> er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver altså
> 100 ccm.
>
> Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
> alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
>
>
> --
>
> Leif Westen
>
>
Det må du sgu meget rundstykke,jeg så bare "100" og gik ud fra at det var
en udregning på grundlag af de oplyste tal i cuin,jeg har ikke undersøgt
boring og slaglængde...
Steen
| |
Western (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 25-01-08 19:55 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:479a304d$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message
> news:479a2ed9$0$2983$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> >
> > "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev
> >
> >> 1cuin er 16,387 cc
> >> Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
> >> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
> >>
> >> Hvis du har ret i at 1,77 cuin er 100 cc,så er min motor på 4519
> >> cc....
> >>
> >
> > Du lægger mig ord i munden jeg aldrig har brugt.
> >
> > Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når
> der
> > er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver
> altså
> > 100 ccm.
> >
> > Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
> > alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
> >
> >
> > --
> >
> > Leif Westen
> >
> >
> Det må du sgu meget rundstykke,jeg så bare "100" og gik ud fra at det
> var en udregning på grundlag af de oplyste tal i cuin,jeg har ikke
> undersøgt boring og slaglængde...
>
> Steen
>
Alt forladt.
--
Leif Westen
| |
Richard (25-01-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-01-08 21:41 |
|
Western wrote:
>> 1cuin er 16,387 cc
>> Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
>> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
>>
<snip>
> Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
> er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver altså
> 100 ccm.
> Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
> alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
Rolig nu, nogen har blandet data på Honda V-Twin Magna og Magna50 godt og
grundigt – pga ringe datadiscplin er bikez.com ikke nogen pålidelig kilde,
ærgerligt nok for ideen er god
Honda's egne data ligger her, kan evt. oversættes med babelfish:
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/v_twin_magna/spec/index.html
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/magna50/spec/index.html
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Harald Blaatand (26-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 26-01-08 14:34 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:fndhh9$i92$1@abbeden.bunk.cc...
> Western wrote:
>>> 1cuin er 16,387 cc
>>> Prøv at gange 16,387 med 1,77 og fortæl mig så lige hvad for en
>>> regnestok du bruger ,hvis du altså stadig for det til 100 !-)
>>>
> <snip>
>> Jeg går ud fra en boring på 39 mm og en slaglængde på 42 mm. Og når der
>> er tale om en twin, ja så skal resultatet dobles op. Og det bliver
altså
>> 100 ccm.
>
>> Jeg holder mig til gængse regneregler. Hvis du har en regnestok med
>> alternativ inddeling, så er det muligt du får noget andet.
>
> Rolig nu, nogen har blandet data på Honda V-Twin Magna og Magna50 godt
og
> grundigt - pga ringe datadiscplin er bikez.com ikke nogen pålidelig
kilde,
> ærgerligt nok for ideen er god
>
> Honda's egne data ligger her, kan evt. oversættes med babelfish:
> http://www.honda.co.jp/motor-lineup/v_twin_magna/spec/index.html
> http://www.honda.co.jp/motor-lineup/magna50/spec/index.html
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
>
>
>
Ja,jeg kunne godt se at der var noget galt med en 29cc V-Twin
Steen
| |
|
|