kopiere mails?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-01-08 03:47

Hvordan kopierer man indholdet af sit mailprogram (Mozilla thunderbird)
fra ubuntu til Windows Vista?
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-01-08 07:18

kopier profilen http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kopier_profil

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-01-08 17:57

Tak for linket, som jeg har checket.
Jeg kan imidlertid ikke få tingene til at virke. Mozilla-Thunderbird
kopierede jeg til min Winows Vista harddisk,men jeg kan ikke få
indholdet i det "gamle" mail-arkiv til at vises å Mozilla-Thunderbird i
Windows.
Er det et godt bud på en løsning, tager jeg imod!
Hans

Fra : Frank Damgaard

Dato : 28-01-08 19:53

Hans Houmøller skrev:
> [...]
> Windows.
> Er det et godt bud på en løsning, tager jeg imod!

Præcis hvilken path/filer har du kopieret hvorfra og
hvorhen ?

~/.mozilla-thundebird/xxxxxx.default/
er det kun Mailfoldere, så kan man se under
~/.mozilla-thundebird/xxxxxx.default/Mail/

I windowds er det i XP under ca.
c:\documents and settinfs\[USER]\Application Data\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\

Jeg har dog ikke prøvet at kopiere alt over til/frank windows, blot relevante
mailfiler i mbox format....

PS.
Måske det ikke virker med Vista, men det virker i XP.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-01-08 19:33

Efter en del bøvl og bavl (jeg har måttet genistallere begge min
styresystemer) lykkedes det med god hjælp her (TAK for det!) at få
genetableret mit epostprogram (jeg havde en god sikkerhedsbackup).
Nu skal jeg til næste del- at forsøge at kopiere epost til WinVista.
Denne gang skulle det ikke kunne gå helt galt, da jeg jo har en god backup!
Hans