MS Windows
briani 27239
Windows XP OEM registrering
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 26-01-08 23:25

Hvis jeg overdrager min pc med windows xp oem installeret (min
oprindelige installering) til en anden bruger med en anden
bredbåndsforbindelse i et andet hus, er det så egentlig lovligt og i
orden? Uanset om jeg sælger den eller forærer den væk.

Det må vel svare til, at jeg fysisk flytter til et andet hus?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-01-08 00:29

On Sat, 26 Jan 2008 23:25:24 +0100, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>orden? Uanset om jeg sælger den eller forærer den væk.
>
>Det må vel svare til, at jeg fysisk flytter til et andet hus?

Ja, men du kan ikke beholde Windows CD'en og installere den på en
anden maskine.

Den kan også ændres i navnet.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-01-08 16:35

On Sun, 27 Jan 2008 00:29:13 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Ja, men du kan ikke beholde Windows CD'en og installere den på en
>anden maskine.

Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
burde gå til spilde.

>Den kan også ændres i navnet.

Fint. Det var jeg ikke helt sikker på, om man kunne, og så stadig være
lovlig.

Mange tak fordi du gav dig tid til at svare

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : _akadut

Dato : 27-01-08 16:44

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> burde gå til spilde.

> Fint. Det var jeg ikke helt sikker på, om man kunne, og så stadig være

Hvilken lov skulle dog gøre det ulovligt at ændre et navn?

Fra : Lyrik

Dato : 28-01-08 00:47

Den 27.01.2008 kl. 16:43 skrev _akadut <_akadut@akadut.xx>:

> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken lov skulle dog gøre det ulovligt at ændre et navn?
Altså!) Hvis nu EULA'en sagde det, så var det jo lov i Danmark ikke?
Det er ikke længere Folketinget der giver lovene, det er firmaerne som
bare laver et dekret! Så er lovene i Danmark ændret! EULA'en har talt!

Altså ny EULA:" Denne OEM må ikke overdrages til tredieperson. Den
indeholder en aftale mellem MS og den første person der registrerer den.
Kontrakthaverens navn vil fremgå af registraturen i maskinen."
Ejerskifte af maskinen kræver ny OEM licens, da licensen er strengt
personlig og ikke kan overdrages til andre."

Sådan nemt gøres det! Fra nu af er det lov i Danmark!))

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-01-08 18:11

> [...]

> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen

Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.

Claus

Fra : BigMac

Dato : 28-01-08 18:50

> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
> den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.

nej - kun bundkortet....

Fra : KeNzO

Dato : 28-01-08 21:48

Man ringer til microsoft og siger at bundkortet er stået af og ønsker at få
den registreret på med det nye bundkort og det er ingen problem er blevet
gjort 2 med hver sin oem version

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-01-08 13:02

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev

> nej - kun bundkortet....

Dokumentation?!

Claus

Fra : BigMac

Dato : 29-01-08 17:31

> "BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev

> Dokumentation?!

spørg din forhandler. man må gerne sælge OEM produkter sammen med bundkort.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-01-08 18:46

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev :

>spørg din forhandler. man må gerne sælge OEM produkter sammen med bundkort.

Mig bekendt må man i dag sælge en OEM-version uden hardware.

Ellers har det tidl. blot været nødvendigt med en mus.

Den væsentligste grund til MS opblødning er naturligvis, at man
håber det vil minske brugen af warezverioner.
--
Kerim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-08 11:52

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev

> spørg din forhandler. man må gerne sælge OEM produkter sammen med
> bundkort.

ja, men hvad har det med denne sag at gøre.

Denne tråd handler om en komplet maskine og ikke et bundkort.

Claus

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-08 18:08

On Mon, 28 Jan 2008 18:10:50 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

>Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
>den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.

Jamen, jeg vil jo netop overdrage hele molevitten til en anden person:
pc med installeret windows xp (plus cd'en der fulgte med).
For endnu har EULA vel ikke lavet den ovennævnte regel??? Det var
netop sådan noget jeg funderede over. For en ting er, hvis man selv
omgiver sig med ulovligheder, noget andet er, at man ikke sætte andre
mennesker i fedtefadet, især ikke hvis de ikke ved bedre.

Kirsten

Fra : ego

Dato : 29-01-08 20:05

> [...]
> omgiver sig med ulovligheder, noget andet er, at man ikke sætte andre
> mennesker i fedtefadet, især ikke hvis de ikke ved bedre.

Da licencen følger hardwaren, og du forærer denne væk, så forærer du
også licensen med, og dermed er det helt ok hvad du gør.

mvh
kaj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-08 11:54

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Jamen, jeg vil jo netop overdrage hele molevitten til en anden person:
> pc med installeret windows xp (plus cd'en der fulgte med).

Ok, så har jeg misforstået dig. Jeg forstod det sådan, at du bare ville give
manden XP, fordi du var gået over til Vista.

Så er der ingen problemer. Softwaren (kun oem) følger altid hardwaren, ikke
personerne.

Ingen problem....

Claus