MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP eller Wista til kontor pc?
Fra : Pipeline

Dato : 26-01-08 01:59

Jeg skal bygge en pc til en veninde, men er lidt i tvivl om jeg skal
vælge XP eller Vista.
Den skal bruges til internet, mail, billedeopbevaring, kontorprogrammer
og i den stil. Altså ikke noget med redigering af billeder/video eller spil.
Jeg ville foretrække XP som styresystem, da jeg ikke kender Vista selv,
og det nok er mig der kommer til at stå for supporten. Men i hvor lang
tid vil der være "liv" i XP, mht. opdateringer osv.?
Mvh
Pipeline

Fra : Sørensen

Dato : 26-01-08 07:49

"Pipeline" skrev

> Jeg skal bygge en pc til en veninde, men er lidt i tvivl om jeg skal vælge
> XP eller Vista.

Vælg XP,!.. VISTA er "palles tivoli" med en masse lir der trækker din PC i
knæ

> Den skal bruges til internet, mail, billedeopbevaring, kontorprogrammer og
> i den stil. Altså ikke noget med redigering af billeder/video eller spil.

Fint fint

> Jeg ville foretrække XP som styresystem, da jeg ikke kender Vista selv, og
> det nok er mig der kommer til at stå for supporten. Men i hvor lang tid
> vil der være "liv" i XP, mht. opdateringer osv.?

Til 2014 iflg. tidligere svar på et af mine indlæg:
http://digg.com/microsoft/Microsoft_Extends_Windows_XP_Support_To_2014_2

Vh. Sørensen

Fra : Ole Bole

Dato : 26-01-08 13:18

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> knæ

> Fint fint

> Til 2014 iflg. tidligere svar på et af mine indlæg:

eller hvis du nu sku ha en bil så vælg en volvo amazon - de virker altid og
er fremtidssikrede

Fra : Sørensen

Dato : 26-01-08 17:54

"Ole Bole" <fake> skrev >
> eller hvis du nu sku ha en bil så vælg en volvo amazon - de virker altid
> og er fremtidssikrede
He he ja eller en god brugt audi ville være mit bud
Min datter får snart en pc med VISTA så må vi se om jeg kommer til at elske
det.

vh.
Sørensen

Fra : Ole Bole

Dato : 26-01-08 18:09

> [...]
> He he ja eller en god brugt audi ville være mit bud
> Min datter får snart en pc med VISTA så må vi se om jeg kommer til at

hmmmm - jeg elsker det godt nok ikke endnu og var indtil kort før jul
xp-nærmest-expert, så min juleferie gik meget med at undertrykke trangen til
at kyle lortet ud af vinduet eller det der var værre, men efterhånden har
jeg fundet ud af nogle af de værste mærkværdigheder og så finder man jo nye
veje.

omend jeg jo ikke har oplevet blå skærm siden jeg var den ulykkelige
indehaver af millenium - dét var sku et stygt styresystem...

....og nu ser jeg atter blå skærme i ny og næ...

Men man kan jo lisså godt hoppe ud i det som at krybe, for vil man ha
MS-styríng på puteren er der på sigt ingen vej udenom vista.

Ole Bole

Fra : Sørensen

Dato : 27-01-08 09:07

"Ole Bole" > skrev >
> hmmmm - > ...og nu ser jeg atter blå skærme i ny og næ...
>

> Men man kan jo lisså godt hoppe ud i det som at krybe, for vil man ha
> MS-styríng på puteren er der på sigt ingen vej udenom vista.

Min Plan var ellers at køre XP indtil afløseren for Vista kommer.

Blå skærm, nej nu har jeg aldrig ! det var jo det der var så dejligt at
unvære på XP.

Det jeg er mest "sur" over ved vista er når den siger "det har du ikke
rettigheder til" selv om jeg er logget på som administrator, min computer
skal ikke begynde at bestemme over mig, men der må jo være en måde at omgåes
dette.

vh.
Sørensen

Fra : John T.

Dato : 29-01-08 11:42

> [...]
> rettigheder til" selv om jeg er logget på som administrator, min computer
> skal ikke begynde at bestemme over mig, men der må jo være en måde at

Det var også grunden til at jeg gik tilbage til XP.
Jeg kører med et andet Layout og dette kræver en
udskiftning af uxtheme.dll filen i System 32,
og dette kunne jeg ikke få lov til i Vista.
Hilsen John T.