Problemer med printer og Vista
Fra : Svein Lerberg

Dato : 26-01-08 15:18

Problemer med skriver HP Deskjet 990 CXI og Windows Vista.

Jeg har fire datamaskiner koblet i nettverk. Tre av maskinene benytter
Windows XP og en maskin benytter Windows Vista Premium.

Skriveren er tilkoblet en av maskinene og fungerer helt greit med de
maskiner som benytter XP (hovedmaskinen må være slått på).

Når jeg prøver å legge til skriveren på den maskinen som benytter Vista, får
jeg problemer. Jeg får ingen feilmeldinger under installasjonen, men
skriveren vil ikke skrive ut dokumenter. Jeg får heller ikke mulighet til å
legge til ny driver, idet dette valget er ?sladdet ? kan ikke velges?. Det
ser ut til at jeg ikke har administratorrettigheter, og det kan jo passe
siden printeren er koblet til en annen maskin.

Original driveren til HP 990 CXI er tydeligvis ikke kompatibel med Vista. På
HP sin hjemmeside får jeg opplyst at driveren ligger i Vista, og at det
således ikke er nødvendig å hente ned ny driver. Det hjelper jo lite at
driveren ligger i Vista når jeg ikke kan få endret driveren siden dette
valget er ?sladdet?.

Hvordan kan jeg løse problemet?

--

MVH
Svein

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-08 21:20

Svein Lerberg wrote:

> Hvordan kan jeg løse problemet?

Den bedste løsning er at købe en printserver (gå langt udenom NetGear).

Jesper Poulsen

Fra : Svein Lerberg

Dato : 27-01-08 23:03

Har du forslag til type. Den bør ikke koste mer enn ca. kr 500,-.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-01-08 10:14

Svein Lerberg wrote:
> Har du forslag til type. Den bør ikke koste mer enn ca. kr 500,-.

Først vil jeg bede dig om at læse på usenet.dk inden du bevæger dig ind
i en dansk nyhedsgruppe.

Dernæst vil jeg sige at der er frit valg på alle hylder, bare du
undlader NetGear. NetGear kræver speciel software for at virke og det
kan give problemer med fremtidige operativsystemer.

Jesper Poulsen

Fra : Svein Lerberg

Dato : 02-02-08 23:53

OK jeg beklager at jeg la mitt spm inn i flere grupper. Jeg har liten
erfaring med bruk av "grupper", men jeg lærer. .

Jeg abonnerer på flere danske datapublikasjoner (PC Planet, Datatid), og har
også lagt mitt spm inn på IT Svar.dk uten at jeg har fått noen
tilbakemeling.

Når det gjelder mitt problem med skriverdriver, så har jeg, istedet for å
kjøpe en printerserver (den koster ca. kr 550 her på berget), kjøpt en ny
Canon Pixma 4500. Den fungerer meget fint med alle mine maskiner (det er jo
en ny skriver med ny driver.) Er litt skuffet over at HP ikke har laget ny
kompatibel driver for Vista (fullstendig driver - ikke bare en enkel), idet
min "gamle" HP Deskjet 990 CXI fungerte helt fint med W-XP.
Forøverig takk til Jesper.

--

Med hilsen (Regards)

Svein Lerberg
Mobil 90519749

www.lerberg.com

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-02-08 11:19

Svein Lerberg wrote:

> OK jeg beklager at jeg la mitt spm inn i flere grupper. Jeg har liten
> erfaring med bruk av "grupper", men jeg lærer. .

Har du kigget på usenet.dk?

Navnligt http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jesper Poulsen