Cron
Fra : jens rasmussen

Dato : 25-01-08 14:33

Hej i gruppen
Jeg har nu efter et halt år opdaget at mit cron job har lavet en masse filer
i roden på min box. nok en hver time
disse filer vil jeg jo gerne slette lettest muligt, de starter alle med ddns
og slutter ikke med det samme.

Jeg håber meget I kan hjælpe med nogle triks.

Jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-01-08 14:54

Jens Rasmussen skrev:

> Jeg har nu efter et halt år opdaget at mit cron job har lavet
> en masse filer i roden på min box. nok en hver time

Sikke noget snavs.

> disse filer vil jeg jo gerne slette lettest muligt, de starter
> alle med ddns og slutter ikke med det samme.

Hvis du ellers er sikker på at du vil have slettet alle filer i /
der starter med 'ddns':

#v+
$ find / -maxdepth 1 -type f -name 'ddns*' -print0 | xargs -r0 sudo rm -f
#v-

> Jeg håber meget I kan hjælpe med nogle triks.

Noget kunne tyde på at dit cronjob køres som root. Er det nødvendigt?
Og er der evt. nogle knapper man kan dreje på så filerne kommer til at
ligge i /tmp/ (eller så jobbet rydter op efter sig)?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : jens rasmussen

Dato : 25-01-08 15:03

Det var meningen at det skulle rydde op efter sig selv.

Jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-01-08 15:15

Jens Rasmussen bundciterede:

> Det var meningen at det skulle rydde op efter sig selv.

Hvor er det så gået galt?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 25-01-08 16:24

jens rasmussen wrote:
> Det var meningen at det skulle rydde op efter sig selv.

Hvis du poster scriptet her er der måske nogen der kan hjælpe med at rette
det til så det opfører sig ordenligt.
Det sikkert ikke nødvendigt, at det er root der kører det, det må
kunne køres under din egen user, så er der en chance for at disse
filer kommer i dit home. Det må iøvrigt være muligt at styre hvor
output med mere skal lægges, f. eks. ved at første kommando er
'cd sti-til-output'. Så kunne Oprydning måske ske med kommandoen:
rm -f ddns* under den bestemte forudsætning at der ikke er skiftet
direktory.
Og til sidst: du kører måske under root, fordi der ellers ikke er
adgang til noget som din user normalt har adgang til. Et crontabjob
har ikke udenvidere dine environtmentvariable, som f.eks. PATH.
Kommandoer skal afgives med den fulde sti til kommandoen eller
scriptet må indledes med at definere passende variable.

Og så lige til allersidst: det er ikke smart at topposte.

> "Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : jens

Dato : 27-01-08 18:30

Jeg er ikke nået så langt men jeg skal nok følge op på det her inde.

Jens

Fra : jens

Dato : 27-01-08 20:57

#v+
$ find / -maxdepth 1 -type f -name 'ddns*' -print0 | xargs -r0 sudo rm -f
#v-

Jeg har prøvet at taste det ind som det står, men jeg kan ikke få det til at
virke ? jeg skal nok have lidt mere hjælp

Jens