MS Windows
briani 27239
systemdisk for lille. skabe plads?
Fra : Michaelbs

Dato : 25-01-08 13:48

Min lille Raptor er ved at være fyldt. Har Vista 64 på denne disk og
programmer på en anden og data på en tredie fysisk disk.

Der findes et lille program, der kan vise grafisk, hvad det er, der optager
pladsen på ens harddisk. Jeg kan bare ikke huske hvad det hedder.

Kan nogen hjælpe?

mvh Michael

Fra : jama

Dato : 25-01-08 14:07

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:4799da97$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Der findes et lille program, der kan vise grafisk, hvad det er, der
> optager pladsen på ens harddisk. Jeg kan bare ikke huske hvad det hedder.

Det kan dette lille program, der også renser dine diske "SafeClean Utilities
2.0" det minder om CClean mht. til, at rense dine diske og samtidig viser
det, hvor dine dataer er og hvad de fylder (analysere dine dataer), ved ikke
om det var det du savnede?
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 25-01-08 14:09

Fra : Jørn Gilreiner

Dato : 25-01-08 14:32

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der findes et lille program, der kan vise grafisk, hvad det er, der
> optager pladsen på ens harddisk. Jeg kan bare ikke huske hvad det hedder.

Treesize fra JAM Software kan også gøre det.. Freeware udgave findes her:
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Fra : Ole C

Dato : 25-01-08 15:32

Michaelbs skrev blandt andet:

> Der findes et lille program, der kan vise grafisk, hvad det er, der
> optager pladsen på ens harddisk. Jeg kan bare ikke huske hvad det
> hedder.

Det kunne være "Folder Size Shell Extension", som blandt andet kan
hentes her:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Folder-Size-Shell-Extension.shtml

--
vh
Ole C

Fra : Michaelbs

Dato : 26-01-08 14:13

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Det kunne være "Folder Size Shell Extension", som blandt andet kan hentes
> [...]

Det er faktisk ikke nogen af de foreslåede programmer, jeg efterlyser.
Det er et lille bitte program, der viser harddisken, delt op i forskellige
kasser med forskellig størrelser og farver og hvor man så har et grafisk
overblik over hvad der er, og hvad der kan slettes.

mvh Michaelbs

Fra : Ole C

Dato : 26-01-08 14:36

Michaelbs skrev blandt andet:

> Det er faktisk ikke nogen af de foreslåede programmer, jeg efterlyser.

Ærgerligt. Du må i gang med at søge selv.

> Det er et lille bitte program,

Folder Size Shell Extension er sandelig lillebitte - kun 166 Kb.

--
vh
Ole C