Forward´e en lokal ip adresse tili nternet~
Fra : Ingensen

Dato : 25-01-08 11:59

Jeg har i mit lokale netværk en ip adresse, som er en web server
(Overvågnings DVR)

På lokal netværket skriver jeg blot 192.168.0.50 og den kommer op i
browseren og beder om brugernavn og password.

Men hvordan får jeg adgang tilden fra Internettet?

Mit netværk er som følgende:

Internettet fast ip // Internet ADSL Modem UDEN ROUTER // Netkort ET ->
Windows XP Pro Server Netkort TO -> // Lokalt Intranet via switch.

Altså jeg har en Windows xp pro pc, stående som router den "leger" DHCP
server til de tilsluttede computere her i blandt min overvågnings DVR.

Hilsen Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-01-08 12:45

On Fri, 25 Jan 2008 11:58:46 +0100, "Ingensen" <post@wr.dk> wrote:

> [...]

>Altså jeg har en Windows xp pro pc, stående som router den "leger" DHCP
>server til de tilsluttede computere her i blandt min overvågnings DVR.

Fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt er det en særdeles tvivlsom
opsætning du kører...

Er der en god grund til at du ikke har en bredbåndsrouter ?

Anyway: Du skal have åbnet en 'virtuel server' i routeren (uanset om
det er en XP eller en bredbåndsrouter) der sender trafik til
WAN-sidens port 80 videre ind til port 80 på 192.168.0.50.

Den slags er simpelt i bredbåndsroutere, men hvordan du klarer det i
XP sammenhæng kan jeg ikke hjælpe med...

<mlr>

Fra : Ingensen

Dato : 25-01-08 13:52

Hvorfor jeg ikke har en router på, er fordi jeg som emule bruger har brøvet
med mange routere af forskellige fabrikater
og alle "hænger" efter nogle døgn, den kører jo 24/7. Nok pga. de mange
forbindelser der løber ind og ud af emule.
Til sidst gav jeg op og satte en PC til at køre som server og det virker
fint. Den kører gerne måneder uden genstart.

Fra : brian

Dato : 25-01-08 15:12

Hvad software er der på XP "routeren" til at styre ?
Der må næsten være en NAT funktion inbygget i softwaren for det er vel
ikke windows der leger router?

Så en eller anden port forward er der måske og så skal den slåes til
på den port som cam forvendter.

brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-01-08 15:34

"Ingensen" <post@wr.dk> skrev

> [...]
> Til sidst gav jeg op og satte en PC til at køre som server og det virker
> fint. Den kører gerne måneder uden genstart.

Indledningsvis, se lige her www.usenet.dk under citatteknik.

Du køber for billige routere, de er ikke bygget til at håndtere mange
connections. En "kvalitets" router til 12-1500 f.eks. zyxel eller lignende
kan sagtens håndtere P2P..

Ellers kig her: www.mikrotik.com Det leger jeg selv med lige i øjeblikket.
Det er en langt bedre løsning end din xp maskine. Dels kan en meget lille
maskine klare opgaven, og dels kan det simpelthen alt. Softwaren koster KUN
49 USD.

På den måde sparer du også srtøm til din xp maskine.

Jeg er enig i de andre, sikkerhedsmæssigt har du et dårligt setup!

Claus

Fra : Ingensen

Dato : 25-01-08 15:47

Ved godt det måske ikke er den rigtige gruppe, men kan i anbefale sådanne en
kvalitets router gerne med wireless der kan håndtere P2P.

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 25-01-08 19:20

Ingensen wrote:
> Ved godt det måske ikke er den rigtige gruppe, men kan i anbefale sådanne en
> kvalitets router gerne med wireless der kan håndtere P2P.
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

Do TOPPOSTER !!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-08 13:38

<erik_ja@mail.tele.dk> skrev

> Do TOPPOSTER !!!!

TAK!

Claus

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 27-01-08 14:07

Claus Tersgov wrote:
> <erik_ja@mail.tele.dk> skrev

> TAK!
>
> Claus

Det er ikke dig jeg mener Claus!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-08 21:23

erik_ja@mail.tele.dk wrote:

> Det er ikke dig jeg mener Claus!

Nej, men så slap Claus for at gøre OP opmærksom på det

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-08 13:37

"Ingensen" <post@wr.dk> skrev

> Ved godt det måske ikke er den rigtige gruppe, men kan i anbefale sådanne
> en kvalitets router gerne med wireless der kan håndtere P2P.

Nej, fordi du har helt åbenlyst ikke læst www.usenet.dk uden citatteknik,
og så gider jeg ikke hjælpe dig!

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-08 21:25

Ingensen wrote:

> Hvorfor jeg ikke har en router på, er fordi jeg som emule bruger har brøvet
> med mange routere af forskellige fabrikater
> og alle "hænger" efter nogle døgn, den kører jo 24/7. Nok pga. de mange

Hvilke routere har du forsøgt dig med?

> Til sidst gav jeg op og satte en PC til at køre som server og det virker
> fint. Den kører gerne måneder uden genstart.

Men sikkerhedsmæssigt at det idioti at sætte Windows på den opgave.

Jesper Poulsen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-01-08 14:55

Den Fri, 25 Jan 2008 13:52:06 +0100 skrev Ingensen:

> [...]
> løber ind og ud af emule. Til sidst gav jeg op og satte en PC til at
> køre som server og det virker fint. Den kører gerne måneder uden

Du skulle kikke lidt på IPCop - www.ipcop.org
Det er en Linux distro. som bla. kan fungere som router.
Har du en lidt ældre pc som er for lille til Windows, kan den glimrende
bruges.

MVH.
Karl Erik.