Strømbesparende pc?
Fra : simon

Dato : 25-01-08 15:27

Jeg har gennem længere tid ledt efter en ny sationær pc, der
bruger så lidt strøm som overhovedet muligt.
Nu har jeg omsider fundet en, jeg mener kan opfylde mit behov:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/SCALEOLi2405-21P-_(Wupti).html
Strømforbruger ser ud til at være på max. ca. 80 watt.
Er der nogen, der har erfaringer med en sådan?

mvh
simon

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-01-08 15:43

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Strømforbruger ser ud til at være på max. ca. 80 watt.
> Er der nogen, der har erfaringer med en sådan?

Ingen erfaring nej. Har dog selv en 3år Scaleo T, som jeg har været glad
for. Har fungeret uporklageligt.

Ang. Den model du kigger på, så går jeg ud fra, at du er klar over, at det
ikke er en spille pc, for at sige det mildt.

Bjarne K.

Fra : simon

Dato : 25-01-08 17:06

Bjarne K. skrev:

> Ang. Den model du kigger på, så går jeg ud fra, at du er klar over, at det
> ikke er en spille pc, for at sige det mildt.

Ja, det er jeg klar over.
Bruger kun pc til mail og få andre ting, såsom at gemme billeder og
musikfiler - det skulle den vel sagtens kunne klare?
/simon

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 25-01-08 18:16

> Ja, det er jeg klar over.
> Bruger kun pc til mail og få andre ting, såsom at gemme billeder og
> musikfiler - det skulle den vel sagtens kunne klare?
> /simon

Det kan den godt, men jeg ville nok overveje, om den ikke lige skulle ha' en
Gb ram mere.... Hvis du behandler billederne også, så er du i underskud med
ram, for Vista har det jo med at være lidt forslugen. Du kunne også smide en
XP i den, vil jeg tro.

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-01-08 19:10

/Ole (6000) wrote:

> ram, for Vista har det jo med at være lidt forslugen. Du kunne også smide en
> XP i den, vil jeg tro.

Ja, XP eller Linux har et lavere CPU-forbrug hvilket igen holder
systemet nede i energiforbrug.

Hvis der ikke er behov for kraftig billedbehandling kunne et VIA
C7-baseret system være vejen frem. Der er maks-forbruget nede i nærheden
af 25-30W - for _hele_ maskinen...

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-01-08 18:18

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev

> Bruger kun pc til mail og få andre ting, såsom at gemme billeder og
> musikfiler - det skulle den vel sagtens kunne klare?

Det kan en ti år gammel 400 mhz klare!

Min gamle IBM Aptiva P3 550mhz kører både mailserver, webserver og FTP
server. Desuden kører den onlinebackup og fungerer som filserver for mine
andre maskiner inkl. alt min musik OG videofiler. Den er ikke gået ned eller
i stå een eneste gang i toethalvt år!

Det er umuligt at købe en maskine i butikkerne i dag, som ikke med lethed
kan klare de krav, du stiller...

Claus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-01-08 23:23

Claus Tersgov wrote:

> Det er umuligt at købe en maskine i butikkerne i dag, som ikke med
> lethed kan klare de krav, du stiller...

Hvad med strømkravet?

mvh
Henning

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-01-08 03:58

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev

> Hvad med strømkravet?

Det er ikke det, jeg svarer på!

Læg nu mærker til, hvad jeg citerer og hvad jeg svarer på

Claus