Knastkædestrammer til Honda cbr600
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 24-01-08 09:31

Jeg kan høre at knastkæden er slap og tikker meget... går ud fra jeg skal
have skiftet strammeren og evt. kæden nu man er igang. Hvor handler jeg
billigst de dele?

På forhånd tak,

Lars

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 24-01-08 09:35

"Lars Bjerregaard" <lars@orumnet.dk> wrote in message
> Jeg kan høre at knastkæden er slap og tikker meget... går ud fra jeg
skal
> have skiftet strammeren og evt. kæden nu man er igang. Hvor handler jeg
> billigst de dele?

Rasler var måske et mere rigtigt ord at bruge... det skal ikke forveksles
med tikken fra ventiler.

Fra : MKS - 74

Dato : 24-01-08 10:28

On Thu, 24 Jan 2008 09:34:48 +0100, "Lars Bjerregaard"
<lars@orumnet.dk> wrote:

>Rasler var måske et mere rigtigt ord at bruge... det skal ikke forveksles
>med tikken fra ventiler.

Hvilken CBR600 er det, må være 1 spørgsmål? Dernæst skal du sikre dig
at det virkelig er knastkædestrammeren/knastkæde, en del har indkøbt
delene for derefter blot at konstatere at det var utætte forrør. Er
det en F2'er kan du forsøgsvis udlufte strammeren først - Jeg har lagt
proceduren fra værkstedsmanualen her -

http://cbr600.dyndns.dk/f2_08_cylinder_head.pdf

Viser det sig at det bliver nødvendigt at udskifte strammer/knastkæde
(sædvanligvis er strammeren nok med mindre det har fået lov at udvikle
sig grotesk meget), er der flere muligheder for at købe billige dele -
eBay har nogle gange nye org. kits strammer/pakning/kæde, DSS har
måske også (http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/genuine-spares/),
tjek også lige hvad onlineparts vil ha' for delene
(http://www.onlineparts.dk)

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 24-01-08 21:40

> [...]
> delene for derefter blot at konstatere at det var utætte forrør. Er
> det en F2'er kan du forsøgsvis udlufte strammeren først - Jeg har lagt

Det er en F2'er...

> [...]
> måske også (http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/genuine-spares/),
> tjek også lige hvad onlineparts vil ha' for delene

Tak for info... jeg er dog ikke mekaniker nok til selv at gå igang. En
mekaniker har fortalt mig at det er strammeren der rasler, men han har ikke
kigget ned i motoren, så jeg kan jo reelt set ikke vide om det passer. Nå,
jeg skal alligevel have den til mekaniker til foråret for at få lavet
jet-kit+filter, så må de finde ud af hvad der foresager raslelyden.

Fra : MKS - 74

Dato : 24-01-08 23:32

On Thu, 24 Jan 2008 21:39:44 +0100, "Lars Bjerregaard"
<lars@orumnet.dk> wrote:

>Tak for info... jeg er dog ikke mekaniker nok til selv at gå igang.

Det ved du naturligvis bedst selv, men jeg vil dog mene at du nok
burde kunne klare udluftning subsidiært udskiftning af strammeren.
Hvis du bare afleverer cyklen til mekanikeren med beskeden "den
skramler - lav den!", risikerer du let at det bliver en meget større
rep. med udskiftning af alt, når meget mindre (pakning ved udluftning
og pakning+strammer ved strammerudskiftning)_muligvis_ kunne ha' været
fuldt ud tilstrækkeligt.