Auto shut-down win2k
Fra : Lars Broberg

Dato : 15-07-01 11:53

Hej NG !
Inden jeg opgraderede fra win98 til win2k, slukkede min pc automatisk når
jeg lukkede computeren.
Efter opgraderingen fortæller den mig nu bare at det nu er sikkert at
slukke - og jeg skal gøre det selv !

Nogen der ved hvordan man får win2k til det ?

Mvh
Lars Broberg

Fra : Anon

Dato : 15-07-01 13:16

Check i device manager under computer, om der står ACPI...

Fra : Peter Ravn

Dato : 15-07-01 22:06

Og hvor finder man så lige "device manager " når man kører med en " Dansk
Udgave "?
--
Med venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Anonn

Dato : 15-07-01 22:44

Kontrol panel -> system -> Hardware -> device manager

Fra : Madsen

Dato : 15-07-01 23:38

"Peter Ravn" <pmr_no spam_@roadrunner.dk> skrev:

> Og hvor finder man så lige "device manager " når man kører med en " Dansk
> Udgave "?

Den hedder enhedshåndtering og du kommer ind til den ved at
højreklikke på Denne Computer > Egenskaber > Hardware >
Enhedshåndtering > Klik på + ud for "Computer" > Se om der
står noget med ACPI.
Dog har det ikke så meget med sagen at gøre. Min gamle PC
kørte ikke ACPI og kunne stadig lukke som du ønsker at gøre.

Du skal i stedet ind i Kontrolpanel > Strømstyring > APM > og
så er et eller andet med hak ved "Understøttelse for avanceret
strømstyring", eller noget i den stil. Du kan også komme ind til
det ved at højreklikke på dit skrivebord > Egenskaber > Pause-
skærm > Strømforsyning.

FUT: <news:dk.edb.system.ms-windows> hvor evt. svar på mit
indlæg vil havne.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : JK

Dato : 16-07-01 12:33

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømstyring", eller noget i den stil. Du kan også komme ind til
> det ved at højreklikke på dit skrivebord > Egenskaber > Pause-

-> den ovenstående løsning virkede hos mig (havde samme problem)

/JK

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 15-07-01 22:16

On Sun, 15 Jul 2001 12:53:12 +0200, "Lars Broberg"
<lars.broberg@worldonline.dk> wrote:

I kontrolpanelet i Power Options vælger du APM-fanen og enabler APM.

/Henrik