Connection closed by remote host - i utide
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-01-08 01:35

Jeg har en Ubuntu 7.10 server installeret med "OpenBSD Secure Shell
server sshd". Mit problem er at min shell tilsyneladende termineres af
serveren er nogen tid - også selvom jeg har f.eks. en top kørende. Har
jeg et problem, eller kan man konfigurere sig ud af det ? Har ikke lige
kunne finde noget i konfigurationsfilerne.

Jørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-08 08:42

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> writes:

> Jeg har en Ubuntu 7.10 server installeret med "OpenBSD Secure Shell
> server sshd". Mit problem er at min shell tilsyneladende termineres af
> serveren er nogen tid - også selvom jeg har f.eks. en top kørende. Har

Er der en firewall mellem dig og maskinen? Har den en begrænsning på
hvor længe en TCP/IP forbindelse må være i gang?

Kan iøvrigt anbefale at udføre "screen -D -R" automatisk. Så overlever
ens arbejdsmiljø manøvren.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-01-08 19:40

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er der en firewall mellem dig og maskinen? Har den en begrænsning på
> hvor længe en TCP/IP forbindelse må være i gang?

Øh - ikke så vidt jeg ved. Hvis jeg laver en iptables --list får jeg
ingen regler. Men omvendt lige når jeg er smidt af og forsøger at lave
en ny ssh login får jeg en "connection refused" - men forsøger jeg fra
en anden maskine kommer jeg fint ind. Det hjælper ikke at lave en
restart af ssh servicen - der er stadig connection refused. Det kunne
derfor godt være en firewall - men jeg ved ikke lige hvor jeg skal søge
- det er en plain Ubuntu server hvor jeg manuelt har installeret
openssh-server og openssh-client og ingen grafisk brugerflade.

> Kan iøvrigt anbefale at udføre "screen -D -R" automatisk. Så overlever
> ens arbejdsmiljø manøvren.

Hvordan sikre jeg mig så at komme ind til den samme session ?

Jørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-08 19:45

> [...]

> søge - det er en plain Ubuntu server hvor jeg manuelt har installeret
> openssh-server og openssh-client og ingen grafisk brugerflade.

Interessant. Hvis du ikek har noget mellem din maskine og din Ubuntu,
kunne det være en god ide at slå logning til i både server og
klientdelen af ssh.

Spørgsmålet er hvad der klipper forbindelsen. Prøv først at hitte ud af
om det er sshd der bundvender.

> Hvordan sikre jeg mig så at komme ind til den samme session ?

Prøv :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-01-08 20:17

On Fri, 25 Jan 2008 19:53:53 +0100
Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> wrote:

> Ja - det lyder som en god ide - har du evt. et link, da google ikke
> hjælper mig med "openssh-server logging" - den peger i en anden
> retning.

På din linux:
server: man sshd_config
client: man ssh_config

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-01-08 20:21

On Fri, 25 Jan 2008 19:53:53 +0100
Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> wrote:

> Det vil jeg gøre.

Denne option gør det samme for ssh: TCPKeepAlive yes

Skal placeres i /etc/ssh/ssh_config

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-08 20:27

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> writes:

> Serveren kører som virtuel maskine under VMware, og jeg prøver at

Javelja. Og dens eternet er NAT eller hva'?

> Ja - det lyder som en god ide - har du evt. et link, da google ikke
> hjælper mig med "openssh-server logging" - den peger i en anden
> retning.

"man sshd" vil jeg mene.

> Der findes vel ikke andre firewalls end iptables ? og hvis

Hæ. Du kører i maven på et andet operativsystem og har ikke oplyst noget
om dit netværks finurligheder. NAT-routere er pr definition firewalls.

> er det vel det samme som ingen firewall ?

Ingen anelse.

Har du iøvrigt spurgt Google om noget i stil med "ubuntu server ssh
disconnect vmware"?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-01-08 08:48

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> writes:

> Nej, den kører bridged - dvs. direkte forbundet til netværket, med
> egen seperat IP adresse. Og det var netop dette som gav problemet. Jeg

Tiden til at sætte en DHCP-server op? Jeg ved ikke om Avahi giver
mulighed for at bruger "maskine.local." som genvej.
--
Thorbjørn Ravn Andersen