Problem med VPN og trådløs netværk
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-01-08 22:45

Hejsa

Jeg har mulighed for, at logge på firmaets server hjemmefra via en VPN. Det
sker ved hjælp af "Windows Small Business Server"...

Problemet er at det kun virker, hvis jeg sætter et netværkskabel direkte i
den bærbare og ikke trådløst? Det har før virket trådløst, men som sagt ikke
længere. Ved at mine kollegaer også har dette problem, hvilket lyder lidt
underligt...??

Jeg kan sagtens surfe trådløst på nettet, så det undrer mig hvorfor VPN'en
ikke vil...

Nogen der kan give en forklaring?

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-01-08 22:51

Jeg kan lige tilføje at WSBS giver en fejl 800

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 25-01-08 11:13

Hans Mouridsen wrote:
> Jeg kan lige tilføje at WSBS giver en fejl 800

http://compnetworking.about.com/b/2006/05/28/about-vpn-error-800.htm

Er der de samme firewall settings for det trådløse som
det kablede?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-01-08 23:01

Hej

> Er der de samme firewall settings for det trådløse som
> det kablede?

Windows firewall er deaktiveret... Har Kaspersky internet security, kan ikke
se den har firewall? Er mest til Mac, så er ikke lige så hård til Vista ;)

Det sjove er bare, at problemet også har ramt mine kollegaer på samme tid?
Så det er vel næppe, min pc det er galt med...?

Mvh
Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-01-08 18:22

Hans Mouridsen <hom@fjernmigfoerstpc.dk> wrote:

> [...]
> underligt...??
>
> Jeg kan sagtens surfe trådløst på nettet, så det undrer mig hvorfor VPN'en

Bare et skud: prøv at sænke grænse for fragmentering i din
routers/access points opsætning.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."