Forslag til Media Player med tilslutning t~
Fra : Jim

Dato : 25-01-08 02:27

Jeg står for at skal have købt mig en media player til mit hjemme-netværk.
Den skal kunne modtage internet-radiostationer og streame audio og video fra
min HDD el. NAS.
Den skal kunne afspille i lyd i surround 5.1 som minimum og billede i MPEG-4
(HD).
Den må gerne være trådløs og gerne med den nye 802.11n-standard.
Nogle forslag?

Med venlig hilsen og på forhånd tak.

/J.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-01-08 08:58

Jim wrote:

> Nogle forslag?

En VIA C7 med LinuxMCE.

Jesper Poulsen

Fra : Jim

Dato : 25-01-08 09:40

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> En VIA C7 med LinuxMCE.

Hej Jesper..

Det lyder interessant.
Den kigger jeg nærmere på.

Mvh.

Fra : Jim

Dato : 25-01-08 09:45

> En VIA C7 med LinuxMCE.

Det er jo sådan set bare en processor..
Jeg havde noget i tankerne a la D-link DSM-520.
http://www.dlink.com/products/?pid=438

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-01-08 19:05

Jim wrote:

> Det er jo sådan set bare en processor..

Det er processor og bundkort. Meget low-power.

> Jeg havde noget i tankerne a la D-link DSM-520.
> http://www.dlink.com/products/?pid=438

Hvis det er sådan en du vil ha', så er det sådan en du skal købe.

Jesper Poulsen

Fra : Jim

Dato : 25-01-08 19:09

> Det er processor og bundkort. Meget low-power.

> Hvis det er sådan en du vil ha', så er det sådan en du skal købe.

Det var noget i den stil, men der er sikkert bedre bud derude i det ganske
land.
Apple-TV var jo også en mulighed, men det er svært at finde reviews.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-01-08 00:56

Jim wrote:

> Jeg havde noget i tankerne a la D-link DSM-520.
> http://www.dlink.com/products/?pid=438

Jeg tror ikke den kan streame direkte fra en NAS. Har en Bluetinum
BT-DNP2901 som ser ud til at være baseret på samme hardware ud fra
specifikationerne og den kræver et specielt stykke software på en server
for at kunne streame over nettet. Udover det er det en fantastisk maskine.
Den kostede en plovmand og jeg føler virkelig jeg har fået meget
mediecenter for pengene.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jim

Dato : 26-01-08 10:20

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at kunne streame over nettet. Udover det er det en fantastisk maskine.
> Den kostede en plovmand og jeg føler virkelig jeg har fået meget

Ja, det er jo så spørgsmålet, om den kan det.
Men så læste jeg, at der er en ny på vej.. en DSM-750, med 802.11n,
streaming af alt lige fra internetradio til hvad der måtte være af film på
sin putter.
Men lige netop dette segment er jo stadig under udvikling, og selv
Hifi-klubben råder til, at man venter en stund og lader markedet udvikle
sig, før man køber sig fattig i udstyr, der måske er out af date om et par
år.