behov strøm til usb hub
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-08 22:51

Hej,
Jeg har svært ved at finde ud af , om jeg skal bruge strøm til min usb hub
(kan køre med og uden).
Jeg har tilsluttet scanner og printer, som jo hver har deres strømforsyning,
så disse kan vel ikke trække?
Desuden har jeg tilsluttet en usb til musen.

vh
Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-01-08 23:08

On Thu, 24 Jan 2008 22:51:03 +0100, "Flemming" <f> wrote:

> [...]
>så disse kan vel ikke trække?
>Desuden har jeg tilsluttet en usb til musen.

Det er vel kun dig selv, der kan svare på det spørgsmål !

Fungerer alle enhederne uden strøm til usb-hub'en er alt ok - Hvis
ikke, så må du finde strømforsyningen frem...

Du kan måske få et hint ved at checke egenskaber for den relevante
USB-rodhub i Enhedshåndtering. I mange tilfælde kan man her finde en
oversigt over hvilke enheder der er forbundet, og hvor meget strøm de
trækker. Det samlede strømforbrug bør ligge under 500 mA, selv om
mange porte kan levere væsentlig mere...

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-08 23:21

Flemming wrote:

> Desuden har jeg tilsluttet en usb til musen.

Din mus er det eneste USB-powered, så der er ikke brug for ekstern
forsyning til din USB-hub.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-01-08 16:22

"Flemming" <f> skrev

> [...]
> strømforsyning, så disse kan vel ikke trække?
> Desuden har jeg tilsluttet en usb til musen.

Printer/scanner bruger ikke strøm.

Det er kun mus/tastatur, webcam, enkelte digicam, floppydrev, enkelte
diskdrev, flashhukommelse og fotokort.

Standarden siger, at porten bør levere 500mA, enkelte modeller kan dog ikke
leve op til dette. men alle nyere maskiner børe lever 500mA og evt en sjat
mere.

I virkeligheden er det meget nemt. Enheder med egen psu bruger normalt ikke
strøm fra porten. Alle andre gøre naturligvis. Når det virker hos dig, så
spar du bare den psu. Den koster dig kr. 20-60 om året i strøm, hvis den er
tændt konstant.

Claus