Amitech skal genoplives - 4 recovery cd'er~
Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 24-01-08 13:44

Hej Alle.
En ven har givetr mig denne opgave - red hans pc.
XP var omtrent smadret af en virus, men den er væk nu, (win32.virut).
rensningen tog det meste af operativsystemet med sig, men med lidt
snilde (og en ekstra pc ved hånden) kan XP nu bootes (dåårligt) og
data er reddet.
Så skal der geninstalleres. Maskinen leveres med 4 fine recovery
cd'er.
Booter man maskinen med en af dem, siger den at maskinen ikke har ret
til at boote den.

Efter en del søgninger er det gået op for mig, at det lader til at der
mangler en tilhørende diskette.
Jeg spørger nu ud i det ganske land: Har nogen mulighed for at sende
mig et image af en sådan diskette? Det vil være en enorm hjælp.

Det virker logisk at man booter på diskette, og først derefter starter
et program på recovery cd'erne. Der står også et licensnummer på
maskinens gods, og det skal sikkert knappes ind på et gunstigt
tidspunkt. så! MEN:

er der en der vil hjælpe med et image af denne diskette?

Venligst,
Kilgasto

Fra : Peter

Dato : 24-01-08 22:19

<Kilgasto@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

klip----

Det er godt nok ikke mange oplysninger du giver os. Jeg ved ikke hvor mange
forskellige computere der i årenes løb er spyttet ud af Amitech, men hver
computer har mere eller mindre deres egen restore cd, medmindre indmaden er
100% identisk.
Altså, skal vi have bare en lille chance for at hjælpe dig, skal vi have
model navn, serie nummer m.m.

I øvrigt kan du med serienummer gå på www.amitech.dk og hente diverse
drivere, så du kan sagtens få den op at køre med en ganske almindelig Win
XP.

PeterB

Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 27-01-08 09:09

On 24 Jan., 22:19, "Peter" <doc_0...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> I øvrigt kan du med serienummer gå påwww.amitech.dkog hente diverse
> drivere, så du kan sagtens få den op at køre med en ganske almindelig Win

Når der følger 4 restore-cd'er med, skyldes det vel, at der følger et
hav af software med til maskinen. man er ikke dermed hjulpet ved at
køre en flad WinXP på. Jeg er på vej ind på AMITECH:DK efter dit råd.
Jeg troede godt nok at disse disketter sikkert var ens?
Support.cd'erne er version 20.1

Jeg skriver mine erfaringer ind, snarest.

Fra : Peter

Dato : 27-01-08 22:08

[...]

Ud fra, at der er forskelligt bundkort, cpu, grafikkort mm, i de forskellige
modeller, og alle kræver deres specielle drivere for at fungere med Windows,
er det derfor nødvendigt at kende model nummer og/eller serienummer.
Derefter kan du efterlyse en person med samme computer, og få vedkommende
til at lave en kopi af restore cd'erne til dig.
Der følger en smule software med, men det er ikke det helt store.

PeterB