Bedste brugte hardware :-)
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-08 18:35

Greetings!

Hvad er dit bedste indkøb af brugt hardware - og hvorfor?

- Mit eget må være det Intel 10/100 Mbit netkort jeg købte i 2001, idet
det har siddet som primær netkort i alle mine arbejdsstationer siden.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 24-01-08 19:08

Jesper Poulsen wrote:

> Hvad er dit bedste indkøb af brugt hardware - og hvorfor?

Brugt hardware! Mit bedste køb er helt klart den A4000 med et Cyberstorm
060 acceleratorkort og et Cybervision 64 grafikkort, som jeg købte vist
i 1996.

Den var frem til sommeren 2003 min primære computer, naturligvis primært
fordi jeg i vinteren 98/99 købte et brugt Ariadne-netkort til den, så
jeg kunne få den koblet på TDCs net.

I første omgang blev den komblet til internettet via en Linux-kværn, som
en af mine venner satte op til at lege gateway, for dengang kørte TDC
PPPoA, og der var naturligvis ingen ATM-netkort tilgængelige til en
Amiga. Så der måtte en Linux-kværn imellem. Men midt i 1999 begyndte TDC
at køre forsøg med PPPoE, og så kunne Amiga'en komme direkte på, og så
blev Linux-kværnen skrottet.

Det er en fabelagtig computer, som jeg var utrolig glad for, og hvis
browserne til den havde kunnet følge med udviklingen, brugte jeg den
såmænd sikkert endnu - den er da fortsat sluttet til routeren, men
bliver desværre kun brugt til at hente gamle filer over på min
Windows-baserede bærbare computer. XP er da fint, men det bliver aldrig
så rart at bruge som AmigaOS.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-08 19:21

Holst wrote:

> [...]
> 060 acceleratorkort og et Cybervision 64 grafikkort, som jeg købte vist

> Windows-baserede bærbare computer. XP er da fint, men det bliver aldrig

Du er da moden til Linux, kan jeg se. Med det rette GUI kommer Linux
tættere på Amiga end Windows nogensinde vil kunne.

http://www.gnome-look.org/content/show.php/Amiga+Like?content=72578
- Det er go'e gamle Workbench 3.x

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-01-08 01:04

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Mit eget må være det Intel 10/100 Mbit netkort jeg købte i 2001, idet
> det har siddet som primær netkort i alle mine arbejdsstationer siden.

Tror det eneste jeg nogenside har købt brugt var min første PC. 8086 med
640kb ram, 1 hd på 5mb, floppy og cga grafik. Pris 5500 bobs.

Bjarne K.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-01-08 03:27

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:4798cc3b$0$2089
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvad er dit bedste indkøb af brugt hardware - og hvorfor?

Da jeg investerede i et Abit BE6-II motherboard. Købte det næsten nyt for
halv pris sammen med en Celeron 300A. Fyren jeg købte af ville OC'e, men
kunne ikke få det til at spille.

Det kunne jeg til gengæld. Kørte uden problemer 300@468 Boardet blev
siden opgraderet med en P3 450@540, en Celeron 600@900, for til sidst at
køre med en Tualatin P3 1.2Ghz.

Det var vemodigt at skifte det ud med et dual system.