Var Simon Spies sindssyg?
Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-08 22:22

Var Simon Spies sindssyg?

Han var udstødt af vennefællesskaber som barn og solgte slik i biografen og
blev vred på alle jævnaldrende og råbte som lille hadsk ad dem, at han
ville overgå dem.

Fordi hans mor havde lært ham forretning så lykkedes det ham at "hævne sig
og overgå andre"

Jeg var ved børnefødselsdage altid udstødt og ikke accepteret i legen og
kompenserede ved at ville være ulandsarbejder, så jeg kunne blære mig
overfor min indre domstol "Tak gud at jeg ikke er som egoisterne og
materialisterne"

Men jeg blev ikke rig som Spies, så jeg opleves som sindssyg af nogle -
ingen oplever den succesrige og rige Spies som sindssyg.

Altså er der ikke andet end smagssag i psykiatrisk diagnostik.
Speciallægerne har en fælles intuition om hvem er sindssyg. Det er "fornem
smagssag" men ikke noget velafgrænset som ved legemlige sygdomme.

Fra : N/A

Dato : 25-01-08 13:08

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 13:08

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 23 Jan., 22:21, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> Speciallægerne har en fælles intuition om hvem er sindssyg. Det er "fornem
> smagssag" men ikke noget velafgrænset som ved legemlige sygdomme.

Smagssag - nja.

Der er trods alt en forskel, udover smagsdommeri på, hvorvidt man
ligger samfundet til byrde eller ej. Om man skal brødfødes af andre
eller om man kan klare det selv -

Kom med brugbart kriterie på psykose.
Halvdelen af danskerne ligger resten til byrde og forsørges af dem.

Det er ikke et stort problem at jeg får 5000 kr/md i pension og ikke betaler
en kæmpeskat som da jeg var gymnasielærer - jeg betaler ejendomsskatter
Mange får langt mere hjælp en jeg så de må være langt sygere end mig, ikke
?
Du har mødt mig - sig hvor jeg er mere syg end du. Ingen af os har
sygdomserkendelse. Hvor er der en forskel

De færreste på overførselsindkomst er psykoseramt så SINDSYG ER SMAGSSAG -
det betyder usexet.

De voldelige er objektivt konstaterbare
og de der søger hjælp, hvad jeg aldrig har gjort, kan du også kalde syge.

Men skitzofreni er helt uden objektive kriterier

At man ikke har sygdomserkendelse deler de med flertallet som
personlighedstræk.

Hvorfor ikke kalde det psykose at være forelsket? Så er du heller ikke så
tilregnelig som ellers og meget fortrydes senere

Selv de autistiske kan du vist ikke afgøre knivskarpt og objektivt, eller ?
Alt flyder, men når forældre overlader til stat, SÅ er de unge handicappede

Hallucinationer og vold er gode kriterier og andre bør frikendes for sygdom
hvis ikke de flæber efter hjælp med medicin og samtaleterapi

Fra : N/A

Dato : 25-01-08 18:23

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 18:23

On 25 Jan., 13:08, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
>
> Der er trods alt en forskel, udover smagsdommeri på, hvorvidt man
> ligger samfundet til byrde eller ej. Om man skal brødfødes af andre

En psykose er en psykisk forstyrrelse der især kendetegnes af
virkelighedsfremmede tanker og reaktioner. <der kan være
hallucinationer, desorientering og manglende sammenhæng mellem
følelses og tanke aktiviteten.
De 3 vigtigste er skitzofreni, maniodepressiv psykose, depression og
paranoia.

> [...]
> Mange får langt mere hjælp en jeg så de må være langt sygere end mig, ikke

Det jeg mener er, at man kan formentlig være vældigt sindssyg uden
nogen kommer med indvendinger, hvis man er istand til at brødføde
sigselv eller endnu bedre - blive meget velhavende.
Systemet er ikke indblandet, men bliver det når nogen skal have
offentlige ydelser.

Ikke at omkostningerne er et mål for graden af sygdom.

> Du har mødt mig - sig hvor jeg er mere syg end du. Ingen af os har
> sygdomserkendelse. Hvor er der en forskel

Jeg har aldrig kaldt dig syg og betragter dig ikke som sådan. Det ved
du godt -

Den diagnose, du har forsøgt dialog med Jens Bruun om på det seneste
- personlighedsforstyrrelse - kan stort set hæftes på hvemsomhelst der
afviger fra det normale.

> De færreste på overførselsindkomst er psykoseramt så SINDSYG ER SMAGSSAG -
> det betyder usexet.

Jeg mener afgjort ikke at samtlige på overførselsindkomster er
sindssyge.
Men det er formentlig et bedre scoretrick at have mange penge end ikke
så mange -

> De voldelige er objektivt konstaterbare
> og de der søger hjælp, hvad jeg aldrig har gjort, kan du også kalde syge.
>
> Men skitzofreni er helt uden objektive kriterier

Nej. Ikke helt -

> At man ikke har sygdomserkendelse deler de med flertallet som
> personlighedstræk.

Vi kan godt diskutere, hvorvidt - det normale - er udtryk for - en
sund tilstand.

> Hvorfor ikke kalde det psykose at være forelsket? Så er du heller ikke så
> tilregnelig som ellers og meget fortrydes senere

Det er der da også psykiatere, der mener. En eller anden italiener,
husker ikke lige navnet, men har da bøgerne i kælderen

> Selv de autistiske kan du vist ikke afgøre knivskarpt og objektivt, eller
> ?
> Alt flyder, men når forældre overlader til stat, SÅ er de unge
> handicappede

Nej. Det kaldes en autisme spektrum forstyrrelse af samme grund. Et
spektrum er en variabel størrelse.
Altså et spørgsmål om mere eller mindre.

> Hallucinationer og vold er gode kriterier og andre bør frikendes for
> sygdom
> hvis ikke de flæber efter hjælp med medicin og samtaleterapi-

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener ?

Jeg mener vor dialog om at Spies ikke er sindsyg i nogens øjne men jeg er i
Jens Bruns øjne er illustrativ om at det er smagssag med mange vekslende
ikke-objektive kriterier og undtagelser

Også psykoerne er spektrum og indtjeningsevne er ikke et ABSOLUT kriterium

Du kan ikke afgøre knivskarpt om hvem er sindsyg - eller autist -
smagsdommeri og subjektivitet her ENORM vægt, dvs magt er ret.

Hallucination er del af at være kunstner og hvis du LIGNER en succesrig
LSD-forbrugende kunstner så er de pludselig IKKE psykotisk men inspireret.
Alt flyder.

Fra : N/A

Dato : 26-01-08 01:46

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-08 01:46

On 25 Jan., 18:23, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> Jens Bruns øjne er illustrativ om at det er smagssag med mange vekslende

Ja - der er mange vekslende ikke objektive kriterier og også
undtagelser.
Ingen tvivl om den sag. Forskellige psykiatere og forskellige kliniske
psykologer stiller forskellige diagnoser. Men der er dog ting, man er
enige om.

vi kan også diskutere videnskabelig objektivitet også i andre
boldgader...

Nu burde du jo nok kalkulere med, at Jens Bruun ikke er kvalificeret
til at stille diagnoser - som det første.
Ordet - sindssyg mv.diagnoser - misbruges og især på usenet.
Man kan muligvis se - afvigelser - men det er umuligt at stille en
præcis diagnose over webben. Jens Bruun burde nok vide den lille
finurlighed, hvis han ellers var professionel. Så jo mere præcise
diagnoser der bliver beskrevet, desto tydeligere er det at vedkommende
ikke - skal vi sige - taler af erfaring...

> Også psykoerne er spektrum og indtjeningsevne er ikke et ABSOLUT
kriterium

Alt er variable størrelser - indtjeningsevnen er ikke et kriterie
overhovedet. Men det henleder systemets opmærksomhed på vedkommende.
Bill gates er Asperger iøvrigt. men der kommer sikkert kun de
specialpædagoger, terapeuter og psykologer han selv bestiller -

Noget kunne tyde på - at vi ikke skal være så kede af afvigelser

> Du kan ikke afgøre knivskarpt om hvem er sindsyg - eller autist -
> smagsdommeri og subjektivitet her ENORM vægt, dvs magt er ret.

Smagsdommeri - nja. En prof.burde kunne se ud over smagsdommeri...
Men igen. Diagnosen - personlighedsforstyrrelse - er vel nok noget nær
den største paraplydiagnose, man kan etablere.

Subjektivitet er vanskeligt at komme udenom. Selv de mere eksakte
videnskaber kan være subjektive.
Men er det ikke en af pointerne vi må lære at acceptere, som vist i
kvantemekanikken ?

Vi ser noget - og det noget vi ser er betinget af de redskaber, vi
anvender -

> Hallucination er del af at være kunstner og hvis du LIGNER en succesrig
> LSD-forbrugende kunstner så er de pludselig IKKE psykotisk men inspireret.
> Alt flyder.-

Der er da kunstnere, der også har haft ASF. Om Jørgen Nash fortælles
vist, at han havde Aspergers syndrom... ( så vidt jeg husker )

Kunst - kan vel være endnu en gråzone... Bruger vi Jens Bruuns
diagnosesystem er alle uden undtagelse præget af - personligheds
forstyrrelser.

Dertil er den kreative proces i høj grad resultatet af introversiv
perseption.. Hvordan definerer du - kreativitet ?
I sagens natur kan det ikke være helt normalt hvis det også skal være
innovativt, nyskabende - vel

Endnu en gråzone er religiøsitet. Eller kan du forklare forskellen på
at have små blå mænd i kloaksystemet, fremfor engle og en gud hængende
i himlene ?

BW: Enig - og kreativitet omfatter din og min revisionisme og
at personlighedsforstyrrelse indses som noget subjektivt er indrømmelse af
nul-videnskabelighed i psykiatri.
Smag er ret, dvs magt styrer og ikke science styrer

Fra : N/A

Dato : 27-01-08 14:26

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-08 14:26

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 26 Jan., 01:45, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
De onde er heldigvis så onde, at det er en befrielse for
menneskeheden, når de får en på skallen og smides ud fra 65.etage.

Virkeligheden er nok sjældent sort og hvid i så enkle termer - og
måske er det den pointe vi virkelig kan lære fra 2 verdenskrig.
Spørgsmålet kunne være om vi tør udfordre os - selv så grundlæggende.
Det stiller krav om at bevæge sig ud over kategorisk tænkning - Os og
dem.

BW: Vi er meget enige - og jeg mener at der skabes størst mulig lykke for
flest mulig mennesker, hvis man oplyser om nuancer så folk ikke
god-ond-forenkler

Der er ingen jødekritik i at ville analysere historien og stille
spørgsmålstegn ved vanetænkning

Er nogen uenig?

Ring 35861000 eller kik ind Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : N/A

Dato : 27-01-08 17:51

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-08 17:51

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Det er heller ikke racisme at kritisere Bush, Klanen, Texaco, Black
Water, Phillip Morris, Dr. Phill eller United Fruits aktiviteter i
sydamerika.

Eller er det ?

Racisme har talrige modstridende definitioner,
Hvis man brainstormer om at visse jøder måske har stået bag visse særlig
uheldige usandheder, så er det ikke racisme men sandhedssøgning og bør
imødegåes med argumenter, ikke diagnoser, som når Tøger Seidenfaden vedr
Jonni Hansen opfinder sindsyge og lægeopgave - bold ej mand er
demokrati-princip som ikke leves op til

Hvis man ophøjer en historie-teori til sandhed og bruger den som belæg fra
straffe og erstatningsbetalinger så kan man let være langt skadeligere end
nogen racister er.

TV Viasat History påstod 27.1 at fotografering af Auschwits fra fly rummede
beviser på holocaust og at man burde have bombet lejrene.
Så usaglige er antirevisionisterne.
At man bombede kz-fabrikker betød øget antal underjordiske udekommandoer i
Polen og produktionen faldt ikke så meget at der ved fronten mangledes
våben eller ammunition.
At bombe andre dele af kz-lejren havde kun skadet fangerne.
Den tids luftfotografering var helt uden afsløringer med bevisværdi vedr
dødsmetoder og antal.

Dog er der i Minsk-regionen luftfotograferet enorme drænings og vejbygnings
fremskridt som skete under WW2 og kun kan forklares ved at jødisk endløsung
handlede om at føre disse arbejdere langt mod øst og nyttiggøre dem som
kompensation for påståede jødiske kapitalist-synder - ikke at henrette dem,
selvom peptalks berørte den mulighed

Bevis-muligheder er ofte totalt væk vedr hvad skete under en fjern krig.
Klog brainstorming kan foreslå alternative scenarier og påvise at de er lige
så sandsynlige som forklaring på vor sporadiske viden om kz m.m..

Fra : N/A

Dato : 26-01-08 01:54

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-08 01:54

On 25 Jan., 21:13, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> specialpædagoger, terapeuter og psykologer han selv bestiller -
>
> Noget kunne tyde på - at vi ikke skal være så kede af afvigelser

NEJ - du havde selv gavn af at kirurgi holdes ude af din færdselslæsion

Måske psykiatriske patiener generelt har gavn af at lægekunst holdes ude af
deres liv.

Fra : N/A

Dato : 27-01-08 14:30

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-08 14:30

On 26 Jan., 01:54, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelsenews:29953d1e-47b7-4307-9be2-7a4d88464620@l32g2000hse.googlegroups.com...

> NEJ - du havde selv gavn af at kirurgi holdes ude af din færdselslæsion

Jeg håber da, at den 3.læge havde ret... Men vi får se -
De var dog enige om at benet var brækket. Det var behandlingen, de var
uenige om.

> Måske psykiatriske patiener generelt har gavn af at lægekunst holdes ude
> af
> deres liv.-

Det psykiatriske system er vel en afspejling af det omgivende samfund.
Og vi har for en stor dels vedkommende frie markedskræfter i spil.
Medicinal firmaernes magt og indflydelse er enorm og profitten ligger
i tabletform. Derfor forefindes de fleste midler til forskning også i
den boldgade, ikke ?

Jeg tror ikke, det er et generelt forhold at der er mere gavn af ingen
lægekunst til folket. Mon ikke kunstarten var død forlængst, hvis
kunsten alene bestod i at sælge badges med slogans -
Der er jo adskillige sygdomme lægevidenskaben har ganske godt fod på
ikke ?

BW: Der er meget der er opreklameret, fx vaccination der ofte indførtes når
sygdommen var ved at forsvinde af sig selv.

Læger burde privatisers - så ville kun gavnlig lægekunst vokse i profit og
antal

Fra : N/A

Dato : 26-01-08 01:50

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-08 01:50

> [...]
> kvantemekanikken ?
>
> Vi ser noget - og det noget vi ser er betinget af de redskaber, vi

Ikke at det er specielt betryggende.

Jeg har netop ligget en rum tid på Riget. Med bl.a. benbrud.
Første dag mente vagthavende læge, at jeg skulle have opereret
bruddene så hurtigt som muligt. Så jeg fastende, men der kom
ustandseligt trafikofre fløjet ind med helicoptere, så det blev
kontinuerligt udsat i 2 døgn.

Hvorefter en ny læge kommer ind og fortæller at man kan slet ikke
operere på det brud uden scanning - idet knoglen er flækket nedaf og
man kan ikke se hvordan ?

Jeg bliver scannet - og ligger 2 døgn mere fastende, klar til
operation. Imens der heldigvis kommer flere helicoptere og ambulancer
med skrigende ofre ind på afdelingen. Heldigvis - fordi en 3. læge
kommer ind og fortæller, at det er ikke nødvendigt at operere på
bruddene overhovedet -

3 læger. 3 forskellige behandlinger - Gad vide hvem der havde ret ?

Og om noget som man kan tage og føle på - ligefrem

BW: Tillykke med at laissez faire sejrede - det er næsten altid klogt