2 rotter bliver til 200 - løgn erkendt
Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-08 15:00

2 rotter bliver til 200 - løgn erkendt

De patologiske løgnere der regerer dansk folkeoplysning afslører i dag at
det aldrig har været sandt at et rottepar bliver til tusind - hvis de har et
kornlager så måske 800

og hvis knap så godt, så bliver de til 200

Men oftest bliver to til to - status quo bibeholdes hvis ikke vinteren er
varm som nu

Hvor ofte dør en dansker af Weils syge som er det eneste de spreder i dag?
Ikke en pr årti, så faren er vildt overdrevet.

De er faktisk så hyggelige som egern - hvis ikke man har forladt rum med en
trætrappe der bliver bidt i smadder.

Muslimers vækst er langt mere faretruende og Foghs modstand mod afviste
irakere er prisværdigt, og vil nok blive belønnet af vælgerne.

Fra : P.C.

Dato : 24-01-08 03:13

On Jan 23, 2:59 pm, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
>
> Muslimers vækst er langt mere faretruende og Foghs modstand mod afviste
> irakere er prisværdigt, og vil nok blive belønnet af vælgerne.

Det er nok værre bme de fordomme der handler om at rotter bor i
kloaker --- hvorfor skulle de det.
- Det er lidt som hvis en alian studerede menneskene og kom til den
konklution at mennesker bor i biler.
Det er da mærkeligt at det ikke hjælper noget mod rotte invationen,
når det eneste der fokuceres på er våde klamme kloak rør , og "utætte
kloak rør ; hvis der er utætte kloak rør så skal man nok lugte det og
når rotten er så udspekuleret, hvordan kan det så være at den vælger
at bo i et farligt ,koldt og smittefarligt kloakrør --- når der findes
masser af dejligt opvarmede hulrum i alle ældre huse.
Selv i 200 år gamle slum ejendomme med mere eller mindre konstant
rotte plage, står viceværten og gårmanden og glor på de mindste
sprækker i kloak rørene "fordi det er der rotterne kommer fra," og det
tiltrods for at rotterne har hadt 100 år til at gnave gange mellem
etage mellemrum til fælles genveje op gennem glemte luftkanaler ,
tiltrods for at der ofres nye rør , så kommer rotterne igen og igen
mærkeligt.
Næ egentligt ikke , fordi medens den dumme vicevært og gårdmand i
katolsk overtro alene styrter rundt og løfter kloakdæksler , så sidder
rotten på taget og griner over hvor dumme menneskene er ; hvem ville
dog bo i et koldt og fugtigt kloak rør, når der i etage adskillelserne
er varmt og tørt , nemt at komme til diverse køkkener og hvert eneste
gammelt hus har haft generationer af rotter boende -- rotter har vel
ikke et kloak gen , der gør at de vælger det dårligste frem for det de
åbentbart er bedst til, at tilpasse sig.
Jeg bor i et af de huse, og min teori er at rotter tilpasser sig
forskelligt fra hus til hus, og tænk over det , hvornår har du sidst
set en flok rotter komme ud af et hullet kloak rør og hvormange ullede
kloakrør skal der til, før du styrter ud med fingerne for næsen pga.
stanken ?
Men det er jo nemt at holde sig til de gamle fordomme, og så gør man
jo det rigtige ved det, -- fordi roter kommer jo fra kloakerne --- og
hvem undersøger de andre umiddelbare steder, steder man ellers skulle
tro et smart dyr ville vælge, et tørt og varmt sted med fælles
adgangsveje , skabt gennem generationers gnaven gennem billige bygge
materialer.

Fra : P.C.

Dato : 24-01-08 04:37

On Jan 24, 11:13 am, "P.C." <per.cor...@privat.dk> wrote:

> [...]
> tro et smart dyr ville vælge, et tørt og varmt sted med fælles
> adgangsveje , skabt gennem generationers gnaven gennem billige bygge

Hov --- jeg glemte lige at du måske vil sige ; "jamen på fjernsynet
har vi da set hvordan en rotte sidder i et kloakrør og snapper en lort
der kommer svømmende forbi" --- Men er du nu helt sikker på hvad du
har set ?
Det er da meget praktisk at der lige hvor der sidder en rotte inde i
et kloak rør, lige er lys til kameraet det er da heldigt. Og at rotten
lige er der når videoen bliver optaget -- og at der lige kommer noget
flydende forbi, der ligner en lort rigtigt meget ; Jamen er det ikke
bare heldigt at en velnæret rotte med meget tør og fin pels , lige
sidder der når kamera, projektør og lort kommer forbi ?
Man skulle næsten tro at det er konstrueret --- men det spørger vi jo
ikke om, næ for vi får alle vores fordomme bekræftet, og den tamme
rotte får sig en mundfuld æltet brunt marcinpan.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-08 16:20

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke om, næ for vi får alle vores fordomme bekræftet, og den tamme
rotte får sig en mundfuld æltet brunt marcinpan.

Da jeg var i Tokyo læste jeg i Times of Japan at også japanske storbyer har
så mange rotter som mennesker og de lever af lort fra kloakkerne og kommer
næsten ikke over jorden - så det har jeg troet på indtil du nu modsiger

I Nørrebroparken, min nabo, ses forskræmte rotter og min kones katte har
bragt et par de har fanget.og dræbt men nikke gidet æde
Før hun fik katte så jeg en rotte indendørs og lagde gift fra Matas ud og
den døde, men som lokkemad til giften placerede jeg en lort og den spistes
der af. Og ikke af rugbrødsostemaden ved siden af.

Rotten var kommet op af defekt kloakrør og komunnen fandt med video _ hvor_
og jeg gravede ned og fik rør skiftet.og i de næste år indtil min kone fik
katte så jeg aldrig rotter på matriklen.
Så KLOAK = ARNESTED -udfra min begrænsede livserfaring med fænomenet

Fra : P.C.

Dato : 24-01-08 08:45

On Jan 24, 4:19 pm, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> katte så jeg aldrig rotter på matriklen.
> Så KLOAK = ARNESTED -udfra min begrænsede livserfaring med fænomenet

Jo -- men når man leder bestemte steder og ikke andre steder , eller
rettere hvis man netop leder de steder hvor man forventer at finde
rotter , --- Katte er helt rigtigt menneskets bedste ven , og det
eneste foruden hunde ,til at skræmme rotter væk.
Men selvfølgelig trives de hvor de kan være i fred , tilgengæld kan
ingen være sikker på at de rotter der færdes i kloakerne måske kun er
der, fordi der er optaget andre steder. Steder vi ikke tænker på at
kigge og rotter er jo tilpassede til mørke steder , så naturligvis vil
de være tiltrukket af kloarker men det er lidt ligesom at sige at
menneskerne bor på gaderne.
Iøvrigt er der en ting der fungerer mod rotter og det er rotter ---
hvis man fjerner den fast boende lokale hun rotte , kommer der ti
nye , den ene rotte kan holde invasionen væk og ved hvordan , så hvis
man kan acceptere en enkelt rotte , kan man faktisk lade dem bekæmpe
hinanden så at sige, men såsnart man farer frem med fælder og gift og
det lykkes at fjerne de få lokale , kommer invasionen .
Efter min begrænsede opfattelse er Kloak = rotte hærvej og en hunrotte
formerer sig ikke før den har en sikker rede og rigelige forsyninger ,
og det er næppe i kloakerne , og jo det hænder ofte at man finder
rottelig under gulvbrædderne på tredie sal i gamle huse.

Fra : P.C.

Dato : 24-01-08 09:19

On Jan 24, 4:44 pm, "P.C." <per.cor...@privat.dk> wrote:

> [...]
> og det er næppe i kloakerne , og jo det hænder ofte at man finder
> rottelig under gulvbrædderne på tredie sal i gamle huse.

Sagen er at jeg altid har haft kat , og jeg husker hvordan en af dem
engang fangede en rotte og spankulerede meget stolt frem og tilbage i
gården med rotten i munden -- så genboens to huskatte kunne få respekt
medens de sad og gloede misundeligt eller med stor ærefrygt på Minnet
medens hun fremviste sit bytte ; hun tog det heller ikke med ind det
var ren og skær jagt instinkt med dertilhørende praleri. Men i samme
gård fangede hun ialt tre rotter over fem år, -- så det tyder vel på
at der i et område kun er få fastboende der holder andre væk ?

Problemet er måske vandre historier og overtroen omkring rotter, og
der skal et fora som dette, altså videnskabelige betragtninger, til at
forklare, hvorfor rotter når de er så tilpasnings egnede, vælger det
mest uhensigtsmæssige sted som bosted, og det gør de måske slet ikke,
men bruger kun kloakerne som vi bruger veje og gader, iøvrigt er det
jo oftest ungrotter man fanger i fælderne .

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 00:59

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message

> [...]

men bruger kun kloakerne som vi bruger veje og gader, iøvrigt er det
jo oftest ungrotter man fanger i fælderne .

Når min kones katte dør, frygter jeg rotter i mit gamle hus.
Hvad bør jeg gøre?

Fra : P.C.

Dato : 25-01-08 04:48

On Jan 25, 12:58 am, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> jo oftest ungrotter man fanger i fælderne .
>
> Når min kones katte dør, frygter jeg rotter i mit gamle hus.

Du kunne overveje en ny hobby, fløjte spiller, det har fungeret før
siges det.