Placebohelbredelser som Jesus udførte var ~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-08 14:03

Placebohelbredelser som Jesus udførte var kortsigtede og skadelige

Der opnås en vidunderlig sundhedsskabende selvtillid, når vi vælger en
aktivitet, der skaber et gavnligt resultat - og det opnås nemt i et frit
samfund med masser af udfordringer og stor frihed.

Formynderiske, ynkende magthavere fx mødre eller stat, begrænser antallet
af udfordringer, så vi mister selvtillid, render panden ind i en mur og
derfor bliver angste, splittede, syge.

De indprogrammerer tillært hjælpeløshed i de svage, så de bliver svagere og
værdsætter sygdommen som en slavestatus, der dog giver lidt opmærksomhed.

Hvis den syge så får en fuppille(placebo) af en personlighed, der udstråler
autoritet (fx en læge eller healer), så ophæves for en tid den mangel på
selvtillid(mindreværdsfølelse), som skabte sygdommen, og man får det bedre.

Pillens bivirkninger kan være det signal, som får os til at tro at dette er
ægte medicin og derfor giver håb om reparation af kropsfejlen.

Men det er en kortsigtet symptombehandling , for hurtigt glemmes
optimisme-impulsen og en ny sygdom kan opstå.

Det er bedre at skabe et muntert virksomt liv på jord med konstante
udfordringer, aktiviter, resultater så sygdom ikke opstår og genopstår.

Hvis man fra tidlig barndom er blevet tilvænnet at klare sig overfor
sygdomsproblemerne ved at få autoriteters ros og smiger,så kan
placebomedicin være den nærliggende løsning

Selvfølgelig er det bedre at opbygge ægte, naturlig selvtillid på det fri
marked med det ægte ros og bifald, som hedder penge, end at afvente verbal ,
ligegyldig smiger og løgne-ros - og i legemets biokemiske verden er placebo
en sådan kortsigtet løsning. Når vi søger tilflugt til lægers eller
Jesus-tro's falske optimisme, så står det i vejen for ægte
selvtillidsskabende aktiviteter.

At vælge det langsigtet rigtige , er dog ikke altid klogt, for som man
siger "om hundred år er vi alle døde". Men det passer ikke at "om hundred år
er alting glemt" Den sociale arv husker og både DNA og immunforsvar har
eller er en art. "hukommelse".

Blandt forklaringerne på, at selvtillid gir sundhed er, at nok er vi
overlevelsesmaskiner for vort DNA, vore arveanlæg og for god social arv, men
vi ejer ikke vort immunforsvar - denne protein-maskine er loyal med vor
dyreart, og hvis vi står i vejen for bedre individer af arten, så er det til
artens bedste, at vi dør eller passiviseres og rykker ned af rangstigen.

Afstanden mellem vore ønsker/ambitioner (vort SKAL VÆRE, SOLL) og vore
realistiske fornufts-muligheder(ER, IST) må ikke være for stort. Er det
uoverkommelig stort, så udtømmes for meget cortisol fra binyrerne i
blodbanen, og det kanaliserer blodets resourcer til muskler og hjerne og væk
fra fordøjelses og immun apparat.

Afstand der er for stor, kan beskrives som splittelse eller fremmedgørelse -
mangel på kontinuitet.

Placebo-luskeløsningen kan beskrives som, at troen flytter bjerge, når vi
gejler os op til at tro, at være optimistiske, at "hoppe på de
selvopfyldende profetier"(der egentlig er en kortsigtet løgn, for
opmærksomhed på sygdomssymptomet fortrænges jo).

Goethe var tidligt ude med at kaste lys på fremmedgørelsesproblematikken,
idet hans (og Rousseaus) romantik forgudede det naturlige,
ikkefremmedgjorte. Han fulgtes op af Hegel og Marx der navngav og kortlagde
fænomenet med en aggressiv bagtanke mod udvalgte fjendebilleder.

Romantiker-digterfilosoffen Nietzsche og Karen Blixen følger op. Det er
fremmedgørende at lyve "du kan hvad du vil" når problemerne er for
*komplicerede* , så det giver nederlag. Overdreven kritik af alting er
fremmedgørende, men det er klogt med "amor fati", dvs at elske sin skæbne og
til en vis ; *passende grad
resignere* vedr de "kort man har fået på hånden"

Vor dyrearts tidligste sindsyge:senile og barnemordermødre

Legemlig sygdom findes hos alle dyrearters taberindivider , som let angribes
af mikroparasitterne: bakterier og virus, når de er sultedødstruede eller på
anden vis stressede

Når makroparasitter=rovdyr omringer en gruppe byttedyr så signalerer de til
hinanden, hvem skal søges nedlagt - helst et ungdyr eller en svag og ældet
hjort. som ikke kan sparke ulvens mund til lemlestelse. Den der har tillært
hjælpeløshed og ulykkefuglmentalitet er et nemt offer, og mennesker har nok
været så snu i stenalderen at forkæle de gamle, så de kunne være "skjold"
eller offer og blive taget først af rovdyr, ved at de virkede svage.

Hos hyænehunde og andre arter opleves, at taber-mødre slår deres eget afkom
ihjel, hvilket også kunne fortjene betegnelsen sindsyge.

Jo mere mennesker udviklede medlidenhed, jo mere holdt vi svæklinge i live,
og de kunne være så dødirriterende og aparte, at de blev mobbet - ligesom
mange dyr mobber albino-søskende ihjel, fordi der instinkt imod aparte og
hvad nedsætter flokkens kamouflageforsvar mod rovdyr.

En stor gruppe psykiatriske patienter er egosvage og meget ufarlige - eller
lider af fobier der gør dem svage.De, der er meget splittede med mange
selvmodsigelser, får som nævnt let legemlig sygdom og skitzofren og paranoid
psykoserne er nok også affødt af sådan splittelse.

At have legemlig kropssvækkelse er ofte indgang til sindsyge, fx vedr
autistbørn og andre, der har en svag arvegang-tendens som kan skyldes at der
i deres slægt er ophobning af uheldige gener for en legemlig svækkelse.
Vedr mongolbørns åndsvaghed ved vi ikke noget om hvordan kromosomoverskud
skulle skade intelligensen, men lungesvækkelse er udbredt og smitter af på
psyken, så pessismisme hindrer intelligensudvikling.

Al svækkelse gør pessismistisk og kan afføde alskens sjælelig
unormalitet, der er selvforstærkende og bliver til sindsygen. Japanske
sindsyge, der bliver klassificeret som skitzofrene, er næsten aldrig
voldelige, så der er megen kulturskabt forskel vedr psykose. På Sri Lanka
går næsten al sindsyge over på et par år, måske fordi man ikke har råd til
at forsørge en ubehjælpsom unormal, venneløs outsider, så livsvarigheden af
psykoser i rige lande kan tænkes at have rod i jobskabelse hos behandlere og
familie, der får et livsindhold ud af at ynke "familiens sorte får". Hysteri
og hypokondri, ulykkesfugl incl af typen Munchhausen Syndrom, hvor man selv
påfører sig symptomer, er på grænsen mellem legemlig og psykisk sygdom.

Sikker viden har vi ikke - dette er et brainstormings-gæt.

Fra : Rado

Dato : 23-01-08 23:44

On Wed, 23 Jan 2008 14:02:50 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jesus-tro's falske optimisme, så står det i vejen for ægte
>selvtillidsskabende aktiviteter.

Tværtimod, han prøvede gennem sine handlinger netop at få folk til at
forstå hvad de selv er i stand til:

12. Sandelig, sandelig, siger jeg eder, den, som tror på mig, de
Gerninger, som jeg gør, skal også han gøre, og han skal gøre
større Gerninger end disse...

"Tro på mig" betyder ikke at tro på Jesus som person men at tro på det
højeste i en selv.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-08 02:36

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> større Gerninger end disse...
>

> "Tro på mig" betyder ikke at tro på Jesus som person men at tro på det

Siden placebo-kunstneren Jesus gik rundt og sage BlivSeende og RejsDigOgGå
og DinTroHarFrelstDig
har læger baseret deres helbredelsesarbejde på at troen kan flytte bjerge.
Men det har ikke virket godt nok.
Indfør markedsfrihed så bæredygtige gode job opstår og folk får selvtillid
så de slet ikke bliver syge
Privatiser uddannelse så folk kun får børn hvis de har råd til at købe
uddannelse til deres unge. Danmark er ikke underbefolket, fordi robotter
producerer næsten alt.

Glistrups lovforslag er FYRTÅRNE der ser langt frem i tiden, men er værd at
pejle efter
Jeg tilstræber det samme her, og anderkender at i realpolitik må man
kompromisse.
Privatisering af hospitaler vil ikke hurtigt mindske kortsynet
placebo-helbredelse,
Det ser vi af USA hospitaler.
Men altid er privatisering langsigtet rigtigt.
Jeg er ikke uenig med Rados svar til mig, men jeg søger en mere langsigtet
problemløsning og som nævnt i min trådstart så vil ægte virkelyst med
bæredygtige resultater forebygge sygdom vedre end læger kan bekæmpe sygdom.
Dengang Glistrup provokerende sagde at statsminister Schlüter er værre end
Malene-morderen uddybede han at vort skattetryk gør mange syge.
Han havde ret, men hans budskaber gik ikke rent ind
Flere og flere indser at han havde ret i alt hvad han gjorde og sagde som
politiker.
Fogh har lært meget af Glistrup som han talte extremt meget med da de sad i
folktinget samtidig. Men Fogh har ikke mulighed for at gøre sin
kompromisssøgning meget bedre - godt at Fogh har DF at samarbejde med

Fra : Rado

Dato : 25-01-08 01:38

On Thu, 24 Jan 2008 02:36:02 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>og DinTroHarFrelstDig
>har læger baseret deres helbredelsesarbejde på at troen kan flytte bjerge.

Nej, for man har ikke haft den nødvendige viden til at understøtte
troen med.

>Indfør markedsfrihed så bæredygtige gode job opstår og folk får selvtillid
>så de slet ikke bliver syge

Så enkelt er det nu ikke. Sygdom skyldes generelt uvidenhed og den
kommer man ikke til livs blot gennem gode jobs.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 08:31

> Nej, for man har ikke haft den nødvendige viden til at understøtte
> troen med.

Sygdom skyldes handlelammende nederllag

Når jeg bifalder Oscar Wildes ord "Der findes ingen anden synd end dumhed"
så er det fordi det er dumt ikke at rejse sig og finde ny udfordringer når
man har løbet panden ind i en mur.
Kuin derved forbygges psykosomatisk dvs al sygdom

> Så enkelt er det nu ikke. Sygdom skyldes generelt uvidenhed og den
> kommer man ikke til livs blot gennem gode jobs.

PAulus siger "Det gode jeg ikke vil der gør jeg ikke, det onde jeg vil det
gør jeg" og folk kan ikke forebygge meget sygdom ved medicinsk viden og
indsigt - og når man ved og tror på fx tobaksskadelighed så fører det
sjældent til at individet dropper smøgerne.

At japanerne lever længe skyldes arbejdsglæde - gode jobs.- bæredygtig
optimisme - det som man manglede i kz-lejre og derfor blev tyfus så dødelig

USA spærrede japanske-amerikanske borgere i titusindvis i kz i Californien
1940-45 og der var ingen epidemier for de puklede, resignerede, håbede og
havde harmonisk psyke og fandt glæder i natur og rutine-arbejde som de var
tvunget til men udførte i god ånd og uden had og bitterhed

Fra : Rado

Dato : 25-01-08 16:10

On Fri, 25 Jan 2008 08:30:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Sygdom skyldes handlelammende nederllag

Sygdom har altid en psykologisk årsag, det kan vi godt blive enige om.
men hvis man skal generalisere vil jeg mene det er mere præcist af
sige at "enhver sygdom tjener et eller andet psykologisk formål".
Dvs. man "vælger" sygdommen der hvor man ikke umiddelbart kan finde
andre løsninger på sit problem.

>Når jeg bifalder Oscar Wildes ord "Der findes ingen anden synd end dumhed"
>så er det fordi det er dumt ikke at rejse sig og finde ny udfordringer når
>man har løbet panden ind i en mur.

Det er det ja, men det er der vel i realiteten heller ingen der gør.
Folk starter på en frisk igen når de er kommet sig over nederlaget. Om
ikke andet så i det næste liv.

>PAulus siger "Det gode jeg ikke vil der gør jeg ikke, det onde jeg vil det
>gør jeg" og folk kan ikke forebygge meget sygdom ved medicinsk viden og
>indsigt

Nej, men via psykologisk indsigt.

>- og når man ved og tror på fx tobaksskadelighed så fører det
>sjældent til at individet dropper smøgerne.

Overbevisningen om at rygning er skadelig er langt mere skadelig end
rygningen i sig selv. Derfor er de negative advarsler på
cigaretpakkerne blot medvirkende til at skabe mere sygdom, hos de der
tror på dem og rygere videre alligevel.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 19:21

> [...]
> rygningen i sig selv. Derfor er de negative advarsler på
> cigaretpakkerne blot medvirkende til at skabe mere sygdom, hos de der

ENIG i det meste - dog er advarslerne så komiske at deres skadevirkning er
begrænset.
Moralprædikanter tror ingen på, som overvejer at ryge

De frelste vil gerne blive i deres frelste tro - dem om det

Fra : John Jensen

Dato : 24-01-08 23:29

Rado skrev:

> [...]
> større Gerninger end disse...
>

> "Tro på mig" betyder ikke at tro på Jesus som person men at tro på det

Nu er du inde på det esoteriske i religionen. Jesus var en klog mand.
Han indså at de fleste mennesker er for primitive i deres intellekt og
emotionelle og åndelige udvikling til at forstå den slags. Så han
satsede på eksoterisk religion hvor han blev religionsbærende figur.
Mest fordi folk så indirekte gjorde de rigtige ting. Kirkens folk tog
dette til sig da de derigennem fik adgang til stor magt, idet de blev
bindeled mellem gud, hans menneskesøn jesus og folk i almindelighed.

Kernen i al religion handler overhovedet ikke om det der står direkte i
teksterne men om at vi skal søge ind i os selv og der finde sandheden.
De mennesker der er optaget af de hellige skrifters bogstavelige
budskaber går helt galt i byen. Og se bare hvad det fører med sig af
fanatisme og fundementalisme, mord , hærværk, terrorisme, vold,
undertrykkelse, krige mv.

Nu er vi en naturvidenskabelig kontekst og her er spørgsmålet mere:
Er der en naturvidenskabelig forklaring på gudetro/religion ?
Evt. noget biokemi i hjernen ? Eller ligger det faktisk i generne ?
Er det bare en naturlig følge af at vi ikke kender svaret på alting
derfor opfinder vi en designer/gud , altså en psykologisk forklaring ?
Eller er der rent faktisk tale om at der måske eksisterer dimensioner
uden for vores egne 3-dimensionelle univers og tidsdimension, og at
universet faktisk kom herfra (big-bang) - Ja dette behøver strengt talt
ikke nødvendiggøre en skaber - det kunne være naturlove igen der var på
spil :)

Man bliver sku helt svimmel af den slags tanker..... meget nemmere at
gøre som man altid har gjort....definere en skaber og sige at hans veje
er uransagelige!!!! he he

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 00:29

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> wrote in message
> Nu er vi en naturvidenskabelig kontekst og her er spørgsmålet mere:
> Er der en naturvidenskabelig forklaring på gudetro/religion ?
> Evt. noget biokemi i hjernen ? Eller ligger det faktisk i generne ?

Som spædbørn har vi mor og evt far som Gud
Vi behøver idol så vi overfører autoritetstroen til samvittighedens
indre domstol og gudebillede

Denne kan gøre os syge og raske.

Ateister har aldrig eksisteret. - alle har fordomme dvs tro.

Alle har brug for begejstring og her slap Jesus alt for nemt om det
ved at have karisma så han kunne fjerne folks hypokondri.

Bedre er job på det fri marked som gør rask via meningsfuld travlhed.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 00:58

> [...]
>
> Man bliver sku helt svimmel af den slags tanker..... meget nemmere
> at gøre som man altid har gjort....definere en skaber og sige at

Men det er især hvis man har god tid, at det religiøse får stor plads

Fra : Rado

Dato : 25-01-08 01:43

On Thu, 24 Jan 2008 23:29:09 +0100, John Jensen <afdeling28@gmail.com>
wrote:

> [...]
>dette til sig da de derigennem fik adgang til stor magt, idet de blev
>bindeled mellem gud, hans menneskesøn jesus og folk i almindelighed.

Netop.

> [...]
>budskaber går helt galt i byen. Og se bare hvad det fører med sig af
>fanatisme og fundementalisme, mord , hærværk, terrorisme, vold,

Præcis.

> [...]
>universet faktisk kom herfra (big-bang) - Ja dette behøver strengt talt
>ikke nødvendiggøre en skaber - det kunne være naturlove igen der var på

Eller en skaber der bruger naturlove til at holde styr på sit
skaberværk? Ethvert system er jo nødt til at bygge på lovmæssigheder
for at kunne fungere og bevare sin stabilitet. Naturvidenskaben
beskæftiger sig i realiteten med Gud, uden selv at være klar over det
(måske bortset fra Planck. Heisenberg, Bragg m.fl. - interessant
iøvrigt at de hører til blandt de mest anerkendte forskere).

Læs evt. nogle af Walter Russells værker, han har om nogen formået at
få Gud og videnskab til at gå op i en højere enhed. Han fik netop al
sin viden "indefra", gennem en 39 dage lang åbenbaring. Han beskriver
oplevelsen i et interview der kan læses her:

http://5-dimension.org/members/russell/scans

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-08 03:30

> [...]
> sin viden "indefra", gennem en 39 dage lang åbenbaring. Han beskriver
> oplevelsen i et interview der kan læses her:

Det er en snu science-gud som I er enige om.

Jeg hopper på den vogn og forudser at Jesus havde i tankerne at det er god
tjenlig, kristendomsgavnlig dobbeltmoral. at Fogh siger til EU nu, at DK
er i forfront mht miljøtiltage og at vi ikke ønsker regler der kan skade vor
konkurrenceevne

Alt pionerindsats skader landets konkurrenceevne. Men hvorfor ikke få
Baroso's ros når man ikke DIREKTE bærer falsk vidnedsbyrd mod sin næste

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-08 00:48

Religion er idag ufarlig beskæftigelsesterapi

Dog er der fare ved statslig tro der er JOBSKABENDE jvf følgende

Tjernobyl-børnehjem = miljø-gulag. Kakerlakker er bagatel-hysteri.

Usaglighed skaber arbejdspladser og er indbygget selvpromoverende både i
bureaukratlandet Rusland og her.

Tjernobyl-ulykken skete i USSR-tiden i 1986 og ligesom tysk kz I MEGET HØJ
GRAD var en sag om jobskabelse for folk, der nødig ville til østfrontens
farlige krigstjeneste, så var sovjetisk GULAG og dertil knyttede
KRÆFTHOSPITALER , som Solshenitsyn beskrev, i høj grad om dette ulands
fattige men dog jobskabende godhedsindustris skadelige JOBSKABELSE

Samme model som i velfærdsstaten hos os, men på lavere blus.

Det var attraktive pamperjob for partimedlemmer at blive ansat livsvarigt
som fangevogter.

Da ulandsreaktoren i Tjernebyl nær Kief løb løbsk i 1986, så kommanderede
man brandfolk ind i strålehelvede, helt absurd, og formodentlig for at få
skabt jobskabende internationalt hysteri.

USA har interesser i at få skabt miljøhysterisk frygt for både forurening og
akraftuheld så de sendte kræfteksperter der bestyrkede - usagligt - at
leukemi nu var et problem for hviderussiske børn i regionen.

Nogle af disse er sendt på gulag-agtige børnehjem og DR-TV har netop vist
program om at italienske børnehjem yder velgørenhed til de russiske. Og
derved holder liv i overdrevne myter om at radioaktivitet er superfarligt

Men der er ikke lig på bordet - ikke beviser på at akraft er så farlig som
anti-atom-lobbyen påstår.

Se hvor let Japan slap over deres to bombe-katastrofer - der var få år efter
ikke mange mutationer som gav problemer og i dag er arvelig sygdom der kan
henføres til 1945 totalt væk og har været det i over 50 år

Er du i tvivl så ring en af Danmarks mest vidende civilingeniører om farer
ved akraft, Lisbeth Warming, Risø.

At hysteri har gode kår ses også at en Århus rådmand tager affærer vedr
kakerlakker i Carlton.

http://jp.peytz.dk/g.php?534236-3634699-2b00941e-http%3A%2F%2Fjp.dk%2Findland%2Faar%2Farticle1245539.ece

Men aldrig har disse insekter spredt smitte vedr en eller anden infektion
eller på anden vis gjort skade.Ren æstetik..

Engang jeg lavede megen sær mad og ikke nænnede at smide halv-dårlige
eksperimenter ud, havde jeg mange klannere i mit hjem - de gav ikke andre
ulemper end lidt dårlig smag hvis man åd noget mad der engang havde været
larver i.De - og mine frømøl - forsvandt helt på et år, da mine madvaner
ændredes pga ægteskab.

Min enlig oversygeplejerske-kones hjem i Tokyo, som jeg boede i før vort
bryllup havde kakerlakker - som næsten alle japanske hjem. De gør aldrig
sundhedsskade men var sjove at ramme med et nøgleknippe, og hun satte fælder
op og fangede når hun gad. - beskæftigelsesterapi for gammeljomfruer der
ikke har potteplanter og kæledyr.. Men helbredsskader er NUL så bland dansk
stat uden om bagatellen. Får man ram på en kakerlak, spiller den død, så man
let kan forværre kvæstelse med nøgleknippe til drab. Ingen risiko for varige
lemlestelser a la anskudte dyr ved jagtvådeskud. De er flotte og store og
robot-inspirerende, disse sjove insekter som kun ses om natten og er meget
sky og hurtige

Desværre siger Parkinsons lov at bureaukrater udvider skatteyderbetalt
beskæftigelsesterapi ad absurdum, når de kan, og i hysteriske Danmark er det
endnu nemmere end i Rusland.

" Arbejde udvider sig sådan, at det udfylder al den tid, der
er til rådighed for dets gennemførelse. C Northcote Parkinson

" De fleste problemer eksisterer ikke, før der bliver nedsat
et udvalg, der skal løse dem. Kirk KirPatrick

" Den tid det tager at træffe en beslutning, er omvendt
proportional med dens værdi eller vigtighed. C Northcote Parkinson

Expenditure rises to meet income. C Northcote Parkinson

" Inkompentente ledere omgiver sig med inkompetente ansatte.
C Northcote Parkinson

" It might be termed the Law of Triviality. Briefly stated,
it means that the time spent on any item of the agenda will be inverse
proportion to the sum involved. Northcote Parkinson

The smaller the function, the greater the management.

The man who is denied the opportunity of taking decisions
of importance begins to regard as important the decisions he is allowed to
take. C Northcote Parkinson

The rise in the total of those employed is governed by
Parkinson's Law and would be much the same whether the volume of work were
to increase, diminish or even disappear. C. Northcote Parkinson 1909 - 1993

Work expands so as to fill the time available for its
completion. General recognition is this fact the shownin the proverbial
phrase "It is the busiest man who has time to spare." C. Northcote Parkinson
1909 - 1993

Fra : Poul E Hansen

Dato : 25-01-08 12:50

On 23 Jan., 23:43, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
>       større Gerninger end disse...
>
> "Tro på mig" betyder ikke at tro på Jesus som person men at tro på det

Det er netop ved troen på personen Jesus, troen på at han er den han
er, der gives en ny forbindelse til Gud.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-08 01:34

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> højeste i en selv.

Det er netop ved troen på personen Jesus, troen på at han er den han
er, der gives en ny forbindelse til Gud.

JEg kan bedre lide at man tror på markedets udbud og efterspørgsel og på
egne reelle kræfter og får helbredelse ad den vej.
Det er bæredygtigt. Det kan gentages.