Medicin til udviklingshæmmede
Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-08 07:51

Du og jeg styrer vor personlighedsudvikling ad krogede , selvhjulpne,
tilfredsstillende veje, men de psykisk udviklingshæmmedes værste problem er
nok at de tvinges til medicin, der "vælter skakspillet" så man skal begynde
forfra hele tiden.
At ondets rod ikke bedres af psykofarmaka, har psykiatrilærebøger forlængst
anerkendt.
Vi behøver den tolerance som rummes i følgende
" Også den ringeste kan være lykkelig og på sin måde
fuldkommen." Goethe

" Ved I, hvordan også den lille mand bliver noget? Ved at gøre det små
rigtigt; det er sådan, den store ønsker at gøre det store." Goethe

At tolerere deres urenlighed ved de "hygiejnesituationer" der opstår på
institutionerne er vejen frem. Mangfoldighed er OK, også om lugt, som jo
ikke medfører koleraepidemi eller anden sygdom.
Visioner om at de ikke skal være "De bortgemte" bør alle være enig med Kim
Rasmussen i (Information 22.1.08
Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

(jeg supplerer gerne med nævnte psykiatrilærebog-dokumentation)