Soft luk skuffer
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-01-08 14:50

Er der nogen, der kan forklare, hvordan soft luk skuffer virker? Det ser ud
til, at det er lavet med noget hydraulik af en art.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-08 20:10

> Er der nogen, der kan forklare, hvordan soft luk skuffer virker? Det ser
> ud til, at det er lavet med noget hydraulik af en art.

Det er bare et lille stempel der flytter noget olie mellem to kamre.

- Martin

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-01-08 07:51

Christian R. Larsen wrote:

> Er der nogen, der kan forklare, hvordan soft luk skuffer virker? Det ser
> ud til, at det er lavet med noget hydraulik af en art.

Hvis det HTH køkken skuffer du mener, så er der noget pal og fjeder træk i
sideskinnerne.
Hvis du har lyst til at undersøge, er der _meget_ nemt at skrue en skinne ud
og i igen.
De plejer at være monteret med to stjerneskruer inden i skinnerne.
Det er dog muligt jeg husker forkert, og at de sidder i skuffedelen.
Hvis du skal have en skuffe helt ud for at kigge, sidder der nogle små
metaltapper bagest, der skal trykkes på en eller anden måde for at slippe.
(Jeg kan ikke huske detaljerne - vi samlede dem)
Det burde være til at se hvor det er inden man afmonterer noget.

(Man har hjulpet sin tømrerven når han har været i knibe ;)

Stig Johansen