Hygiejnehypotesen afvist endnu engang
Fra : dktekno

Dato : 21-01-08 11:12

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article966522.ece

"Man skal have 7 pund skidt om året."

Sådan siger de fleste, efter de er blevet hjernevasket af den
uvidenskabelige hygiejnehypotese, der igen er blevet fremlagt i medierne, og
senest i Jyllands Posten for en uges tid siden.

Men virkeligheden er, at det slet ikke holder. Som der står:

" - Først og fremmest skal man vaske sine hænder. Hænderne er den vigtigste
smittevej, for ligegyldigt hvad du tager fat i, så sidder der virus på det.
Og når man bagefter piller ved næsen, bliver man smittet, siger læge og
tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen og tilføjer, at det samme gør sig
gældende for influenzavirus."

Fra : lh

Dato : 21-01-08 11:47

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og når man bagefter piller ved næsen, bliver man smittet, siger læge og
> tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen og tilføjer, at det samme gør

Jamen så hold fingeren væk fra øjne, næse og mund!

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-08 12:46

> [...]
> Og når man bagefter piller ved næsen, bliver man smittet, siger læge og
> tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen og tilføjer, at det samme gør

Tja, men hvor er problemet ???

Der er virus & bakterier over alt.... Dem som ingen rolle spiller, har du
været udsat for, et utal af gange, så mange, at du er blevet immun over for
dem. Ja mange af dem, modtog du immuniteten mod fra dine forældre.
Hver gang influenza er et problem, er det en ny mutation, og du er kun meget
følsom for den, den samme gang. Næste gang, vil den ikke ramme, nær så
hårdt. Nu om dage, finder man jo fugle, som er immune overfor H5N1... Og
har antistoffer mod den... Altså er de ikke naturligt immune, men har
opbygget immunitet.

Så alt i alt, din familie har brugt generationer, på at gøre dig immun
overfor rigtigt mange sygdomme... Hvorfor sætte det over styr, i et forsøg
på at gøre dig selv, mere steril, end en kompres forbinding, eller mere
vakuumpak, end kødet henne i supermarkedets køledisk.... What doesn't kill
you, makes you stronger....

M.V.H....Benny..

Fra : dktekno

Dato : 21-01-08 18:37

Det er antistofferne i blodet der gør dig immun, ikke generne.

Fordi du har nogle antistoffer i blodet mod en sygdom du har haft, så er det
ikke ensbetydende med at de går videre til din næste generation.

Det er noget uvidenskabeligt vrøvl det du siger der, og tyder på at du har
manglende viden om immunsystemet og basal genetik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-08 06:59

> Det er antistofferne i blodet der gør dig immun, ikke generne.

Tja, det var vist nogenlunde, det jeg skrev.

> Fordi du har nogle antistoffer i blodet mod en sygdom du har haft, så er
det
> ikke ensbetydende med at de går videre til din næste generation.

Nej, men heller ikke usædvanligt, at de gør.

> Det er noget uvidenskabeligt vrøvl det du siger der, og tyder på at du har
> manglende viden om immunsystemet og basal genetik.

Lad mig sige det således, at for godt 30 år siden, fortalte jeg videnskaben,
at deres radium stråler ødelægger tænderne, hvilket de jo naturligvis, var
dybt uenige med mig i.... Men de har nu, godt 30 år senere, konstateret, at
jeg havde, og stadig har.... Ret... Hvordan kunne jeg dog vide det... Jo,
jeg fik strålerne, og tænderne fik det meget dårligt... Det er ikke pokkers
videnskabeligt, men det var altså absolut uden betydning for mig. Det ville
have haft langt større betydning for mig, hvis videnskaben havde troet på
mig, og i stedet for at bruge godt 30 år, på at modbevise min påstand... Så
have brugt lidt tid på at finde ud af, hvordan man stoppede nedbrydningen af
mine tænder. Sikken en masse timer i en tandlægestol, for ikke at snakke om
de penge, jeg kunne have sparet.

Mine erfaringer om Tarmkræft, er også oplevet på egen krop, og ikke gennem
en bog om genetik. Så hvad jeg måske mangler i teoretisk viden, har jeg så
til gengæld i praktisk erfaring. Så tro mig når jeg siger.... Hold dig til
den teoretiske viden.... Lad være med at stræbe efter, den praktiske
erfaring.... Måske mest af den årsag, at du næppe er en af de psyker, der
overlever.

M.V.H....Benny..

Fra : Workingmom

Dato : 23-01-08 12:59

dktekno skrev:
> Det er antistofferne i blodet der gør dig immun, ikke generne.
>
> Fordi du har nogle antistoffer i blodet mod en sygdom du har haft, så er det
> ikke ensbetydende med at de går videre til din næste generation.

Mange antistoffer får børn fra deres mor ved amningen, så lidt sandhed
er der i det.

Ditmar

Fra : Peter

Dato : 21-01-08 18:30

> [...]
> Og når man bagefter piller ved næsen, bliver man smittet, siger læge og
> tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen og tilføjer, at det samme gør

Jeg har ellers læst, at man skal spise de bussemænd, man finder. o:)

På den måde får man en lille smule smitte i kroppen hver gang og det
udbygger (forstærker) ens immunforsvar.
Lad i øvrigt være med at lytte for meget til Carsten Vagn-Hansen, han er
yderst ekstrem.

Peter

Fra : bk

Dato : 22-01-08 05:19

> [...]
> Og når man bagefter piller ved næsen, bliver man smittet, siger læge og
> tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen og tilføjer, at det samme gør

Start øjeblikkelig med at dyrke noget seriøs MENTALHYGIEJNE for det du har
gang i er da den største omgang selvdestruktion jeg til dags dato har
oplevet.Du kan ikke bilde mig ind at dit liv er SÅ miserabelt at du kun kan
tænke i negative baner.I starten jeg læste dine indlæg havde jeg faktisk
lidt ond af dig og dine psykiske problemer(al respekt for psykiske
problemer) men nu er jeg overbevist om at det eneste du fejler er knald i
låget.Jeg ser frem til dine næste indlæg.
God bedring.

BK

Fra : MF

Dato : 22-01-08 17:44

bk skrev:
> [...]
> problemer) men nu er jeg overbevist om at det eneste du fejler er knald i
> låget.Jeg ser frem til dine næste indlæg.

Nu vil jeg ikke sige du det så ekstremt at du har knald i låget
Men forstår godt hvad BK mener, og det er ikke ondskabsfuldt
ment, men ment i positiv retning.
Prøv at læse nedenstående, mange vil nok kende det, men måske
er det virkeligheden du trænger til....Ment i positiv retning,
misforstå det ikke...

En stille dans.

Har du nogensinde set på børn på en karrusel?
Eller lyttet til regnen, der slår mod jorden?
Nogensinde fulgt en sommerfugls elegante leg?
Eller kigget på solen, mens den gik mod nat?

Tag en stille dans, men Ikke så hurtigt. Livet er kort.
Musikken varer ikke ved.

Farer du gennem dine dage meget hurtigt?
Når du spørger "Hvordan går det?" Hører du så svaret?
Når dagen er forbi, ligger du så i din seng med de næste hundrede
opgaver kørende i hovedet?
Tag en stille dans, men Ikke så hurtigt. Livet er kort.
Musikken varer ikke ved.

Har du nogensinde sagt til dit barn, vi gør det i morgen?
Og nåede du ikke at se, hvor det sårede?
Har du nogensinde mistet overblikket, mistet gode venner, fordi du ikke
havde tid til bare at ringe og sige "hej"?

Tag en stille dans. Ikke så hurtigt. Livet er kort.
Musikken varer ikke ved.

Når du farer sådan af sted, mister du halvdelen af glæden ved at nå det.

Når du bekymrer og skynder dig hele dagen, er det som en uåbnet gave
- Bare smidt væk.

Livet er ikke et væddeløb.

Tag det med ro. Hør musikken inden sangen er forbi.....

Dette digt blev skrevet af en kræftsyg pige som vil prøve at fortælle
verden, at alle skal tage det med ro og slappe af, nyde livet, for det
fik hun ikke lov til.
Hun beder alle bruge bare 2 min. på at sende det videre.
En fyr sendte det til over 500 mennesker, så kan du også sende det til
et par stykker.

Det koster ikke noget, kun lidt tid?

Tænk over det !!!

MV MF.

Fra : dktekno

Dato : 22-01-08 20:54

Jeg synes det digt er meget interessant, og har også sendt det videre.

Meget tankevækkende.

Fra : MF

Dato : 24-01-08 16:20

dktekno skrev:
> Jeg synes det digt er meget interessant, og har også sendt det videre.
>
> Meget tankevækkende.

Tak skal du have!
Kan du se hvor jeg vil hen med det?
Såvidt jeg har kunnet læse udfra diverse indlæg
er du kun omkring 20-25 år! 20 år! og det eneste du sidder
og tænker er destruktive tanker. Kom så ud og
oplev livet Man lever kun en gang.
Du undgår ikke at få beskidte fingre, det uanset
hvor meget du vasker dem. Men er det trods alt
ikke det hele værd? Det tror jeg du vil konstastere
når du kaster dig ud i det. Held og lykke.

Mvh Mf

Fra : Workingmom

Dato : 23-01-08 13:00

> det eneste du fejler er knald i låget.