Hvilken forsikring
Fra : lael@holb.dk

Dato : 22-01-08 03:20

Jeg står ved valget imellem nogle gode kasko forsikrings tilbud fra
hhv. Codan, Pantaenius og Topdanmark.
det er en båd til 750.000, og tilbudene går fra 18.308 med 0 i
selvrisiko til 14.250 med ca. 5.000 i selvrisiko.

Pantaenius har fri sejladsperiode og et stort dækningsområde, det kan
man også få noteret i policen fra Codan og topdanmark.

Men hvem er bedst at "arbejde" med NÅR skaden er sket...? Er der nogen
der har erfaringer med det?

Er der andre gode MEN billigere alternativer jeg har overset? evt.
forsikring i Norge eller tyskland??

Mvh
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 18:28

Jeg har prøvet at få udbetalinger af Codan og Topdanmark. Codan var meget
nemme. Topdanmark ok, men der skulle argumenteres lidt, ikke pga af uvilje,
men jeg fornemmede at "manden" havde meget travlt. Men i begge tilfælde fik
jeg hvad der var rimeligt.

En ven som jeg har gastet på har lige fået totalskadet sin båd på en af
årets sidste kapsejladser. Prompte udbetaling fra Codan. Ingen problemer
overhovedet.

Prisen på forsikringer er meget ens: Du kan hos dem alle ende med 1% til
forsikringsselskabet og 1% til staten. Den rigtige pris på din båd er 15.000
med ingen eller en begrænset (1-2.000 kr) selvrisiko.

Bjarke

Fra : Lars Elmkjær

Dato : 24-01-08 08:55

Hej Bjarke

Tak for svar.
Jeg tror jeg ender ud med at tage pantaenius, på trods af TD var lidt
billigere. Grundvilkårene/dækningsomfanget er større i Pantaenius, det var
selvrisikoen også men præmien skilte TD og Pantaenius ca. 400,-
Codan kostede 3000,- mere, men havde så ingen selvrisiko...???

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:479627b9$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 24-01-08 10:01

Hej

prøv at kontakte Danmarks Tursejlerforening på tlf. 70 21 42 42
eller på info@tursejleren.dk

Vi kan lave gode tilbud på forsikringer
Mvh
Danmarks Tursejlerforening
Poul Erik Jakobsen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-01-08 18:29

<lael@holb.dk> skrev i en meddelelse

Er der andre gode MEN billigere alternativer jeg har overset? evt.
forsikring i Norge eller tyskland??

Hej

Vær OBS på at Norge er uden for EU, så der kan blive noget momsvrøvl, vil
jeg tro!

Langgaard