On 23 Jan 2008 13:45:57 GMT, "" wrote:
Hej Kenneth.
>
>Jeg har saa faaet den tanke at en billig cykel kombineret med en hyggelig klub maaske var et godt sted at starte.
>Det i sig selv kunne jo vaere et simpelt sted at starte, men saa simpelt skal det ikke vaere, saa jeg begyndte
>naturligvis at se paa veterancykler, bare for at goere det lidt mere interessant end en gammel rusten Suzuki.
>Og ogsaa for at holde konstruktionen saa simpel som muligt.
>
Det jeg skriver nu er med basis i egne erfaringer.
Hvis du vil tilgodese begge sider af MC livet uden at rende sur i
"projekter" ville jeg i dit sted starte med en mindre stabil MC som
køremaskine, og så finde et projekt at skrue på i de ledige stunder.
Årsagen til min anbefaling er, at hvis man vil restaurere en
veteranmaskine kan det let være et årelangt projekt, og uden en MC til
at bære de daglige ture er jeg bange for at "restaureringen" vil blive
begrænset til at holde kræet i minimal kørebar stand.
Det er der ikke megen fornøjelse i
>Prismaessigt havde jeg forestillet mig omkring 15.000
>
Jeg er ked af det, men det kommer man ikke langt for.
Jeg vil tro du kan finde en MC til dagligt brug i fornuftig stand til
ca. 25.000, og et rimeligt veteranprojekt for 20.000.
Hvis du kommer længere ned er det du får simpelt hen for ringe.
Når det så er skrevet kan du være svineheldig at finde et
restaureringsprojekt til en meget billig penge, men det kræver tålmod.
>Jeg har saa luret lidt rundt paa
www.veteranposten.dk
>MEN.... inden jeg goer alt for meget ud af det vil jeg lige hoere eksperterne:
>
Generelt ved de der handler (sælget) i veterankredse godt hvad de vil
have for såkaldte renoveringsprojekter.
Jeg tror ikke det er der du skal finde et billigt objekt
>Er det overhovedet en fornuftig maade at gaa omkring teknik-mongolismen?
>Og er der nogle specielle modeller man boer satse paa (eller undgaa) naar der ogsaa skal tages hoejde for fremskaffelse af reservedele hvad gaelder baade tilgaengelighed og pris?
>Evt. andre steder jeg kan lede? Der er vist ikke saa meget paa veteranposten.dk i min prisklasse
>
Jeg har set adskillige teknikmongoler blive fremragende mekanikere.
Alt kan læres.
Det er fremstillet af mennesker, og så kan det også håndteres af
mennesker - Bare på med vanten.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk