XJ 900 vs XJ 600
Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-01-08 22:50

Jeg er lidt på jagt efter en touring-maskine i max ca 30.000 kr klassen.
Jeg er bange for det bliver for tamt med dem der ellers ville være oplagt,
i 500 cc klassen, og min statur og kørestil gør, at det skal være lidt
større maskine rent fysisk.
For de penge kan man få fx Yamaha XJ 600 i den gamle model op til ca årg.
91-92, med forholdsvis få kilometer, eller man kan kan få en XJ 900, der
typisk er fra årg. 82-84 og med langt flere kilometer på klokken.
Skal man være bange for eksempelvis 125.000 km i en XJ 900?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Erik Svendsen

Dato : 23-01-08 09:14

Hej Ole jeg ved hvor der stor 2 xj 900 til 28000 den ene har kørt 37.000 den
enden 52.000

Fra : Rasmus

Dato : 23-01-08 12:02

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in

> [...]
> 900, der typisk er fra årg. 82-84 og med langt flere kilometer på
> klokken. Skal man være bange for eksempelvis 125.000 km i en XJ 900?

Jeg lavede, i dec, en god handel på en XJ600s Diversion, gul,1
ejer,18000km,´95 Pris 30.000,-
Det skal siges det var privat handel, og at ejeren var død i
foråret/sommeren, og at nu skulle konen altså af med den.
Jeg har dog desværre ikke fået, nogle bøger med til den

Jeg tror ikke du får meget 900 for de penge, desværre. For det skulle være
en rigtig god touringmaskine!

Fra : Ole Axelsen

Dato : 23-01-08 13:54

Rasmus wrote:
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in

> Jeg tror ikke du får meget 900 for de penge, desværre. For det skulle
> være en rigtig god touringmaskine!

Jeg skal lige om lidt ud og se en 900 fra 1983, den har gået over 100.000
km, men motoren er renoveret undervejs. Den ser fin ud på de billeder jeg
har set, og ejerne, både manden og konen lyder rigtig flinke og fornuftige,
så noget tyder på de har passet godt på den i de 11 år de har ejet den.

Mere om det senere, når jeg er hjemme igen, så skal jeg nok fortælle,
hvordan det gik.

Fra : aksel_k

Dato : 23-01-08 11:31

On 23 Jan., 13:53, "Ole Axelsen" <oleaxel...@stenstrupmail.dk-k>
wrote:

> [...]
> så noget tyder på de har passet godt på den i de 11 år de har ejet den.
>
> Mere om det senere, når jeg er hjemme igen, så skal jeg nok fortælle,

Jeg har købt en XJ 900 (i august 2007) fra 1985 som har gået 118.000
km.
Den er med Pichler kåbe, bruger tilsyneladende ingen olie kører og
starter godt, blev synet med 2 "nye" brugte skiver foran
købt ved MC Syd for 500,- stykket, en ny parabol til forlygten samt 2
nye bagerste blinklys + et nyt horn.
En rigtig god touring maskine, som jeg allerede har haft megen
fornøjelse på.
XJ 900 har et kanonflot ry for slidstyrke, så det relativt høje km-tal
tror jeg ikke betyder noget.
Jeg er nu igang med at renovere de 2 forreste kalibre samt nye
forhjulslejer, og ellers tror jeg den er OK.
Kan absolut anbefale denne MC

mvh
Aksel

Fra : aksel_k

Dato : 23-01-08 11:54

On 23 Jan., 19:31, aksel_k <a...@kirkeby.net> wrote:

> [...]
> tror jeg ikke betyder noget.
> Jeg er nu igang med at renovere de 2 forreste kalibre samt nye
> forhjulslejer, og ellers tror jeg den er OK.

Og så glemte jeg desværre prisen, jeg gav 24.500 for cyklen.

mvh
Aksel

Fra : Ole Axelsen

Dato : 23-01-08 22:35

> Og så glemte jeg desværre prisen, jeg gav 24.500 for cyklen.

Det ligner jo egentlig meget min handel

Dens stand er bedre end forventet, dog med et lille minus til en lille skade
i siden af tanken, som de først fortalte om, da jeg var der. Jeg ville så
selvfølgelig handle den lidt ned, men den gik ikke. Derimod fik jeg en del
ekstra med, bla. en ekstra topbox, flere tanktasker, en Haynes manual, og så
lige 2 dunke god olie, der slet ikke var taget hul på. Og så er der lidt
ventilshims, og søgerblade samt vist også et lidt gammeldags måleur til
måling af tolerancer i cylindre.
Den er med en efter min smag rigtig pæn uoriginal Pichler fuldkåbe, som
passer perfekt til cyklen. Det er meget pænere end den orig, kvartkåbe.
Der er også en næsten ny ret stor Givi topbox, og to lidt ældre, men pæne
sidetasker, så det er en rigtig tourinmaskine:D

Så alt i alt er jeg godt tilfreds, Over middel årg 83, 114kkm på klokken,
nye stempelringe og knastkæde for en del tusind km siden i forbindelse med
olieforbrug pga. utætte olietyve. Og så til 25.000 kr, det er da vist
udmærket. Jeg skal også selv syne den, men det regner jeg ikke som noget
problem, jeg kører i hvert fald ud med den i morgen.

Fra : Finn og Angela

Dato : 23-01-08 23:03

Tillykke med den nye cykel

--
Finn og Angela Christensen
Yamaha XJ 700N Maxim/XJ 900F 4BB

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-01-08 17:07

Finn og Angela wrote:

> Tillykke med den nye cykel

Takker. Her er lidt billeder, hvis nogen vil se den. Borset fra en lille
skade på tanken i venstre side, og et par andre ubetydelige ridser, er den
lige så pæn som billederne viser. Billederne lyver ikke.
Stor ros til den tidligere ejer. Der er blevet passet på den, og jeg kunne
virkelig fornemme, hvor glade de har været for den.

http://www.familien-axelsen.dk/photogallery.php?album_id=30

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-01-08 17:09

Ole Axelsen wrote:
> [...]

Den er forøvrigt synet i dag, uden anmærkninger, og den er også
omregistreret.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-01-08 17:32

Ole Axelsen skrev den 24 jan 2008 i

> http://www.familien-axelsen.dk/photogallery.php?album_id=30

Tillykke med den.
At det er en rigtig touringcykel ses også på mærkerne på sidetasken, de
har da været noget omkring med den .

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-01-08 19:30

Arne Lorenzen wrote:
> Ole Axelsen skrev den 24 jan 2008 i

> Tillykke med den.
> At det er en rigtig touringcykel ses også på mærkerne på sidetasken,
> de har da været noget omkring med den .

Ja, den har været i stort set alle lande i Europa. Portugal og Nordkap er
yderpunkterne, og det er ganske vist jeg har set den tidligere ejers album
med billeder fra flere af turene.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-08 01:16

> [...]
> Stor ros til den tidligere ejer. Der er blevet passet på den, og jeg kunne
> virkelig fornemme, hvor glade de har været for den.

Tillykke...

Den er da rigtig nydelig at se på , men ta' lige og få pillet de mærker
af taskerne ikk', de skal sætte på en eller anden campingsvougn....... og
sq' ikke på en mc

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-01-08 16:05

> Den er da rigtig nydelig at se på , men ta' lige og få pillet de mærker
> af taskerne ikk', de skal sætte på en eller anden campingsvougn....... og
> sq' ikke på en mc

Hvorfor ikke på en mc - hvis det altså er en selv der gerne vil markere hvor
man har været - altid et godt udgangspunkt for en snak undervejs

Men ikke meget ved at køre med en andens "trofæer"

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-01-08 17:45

> Hvorfor ikke på en mc - hvis det altså er en selv der gerne vil markere
> hvor man har været - altid et godt udgangspunkt for en snak undervejs
>
> Men ikke meget ved at køre med en andens "trofæer"

Åhr! Hvis nu bare cyklen, eller i den mindste taskerne (tasken) har været
der, er der da noget at tale om.

Michael D
(Som heller ikke er rigtigt begejstret for den slags, på det jeg har
hængende omkring bagskærmen.)
(Nej-nej...kald hende endelig ikke tasken) ;-(

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-01-08 14:42

Michael Dahlberg wrote:
> [...]
> hængende omkring bagskærmen.)
> (Nej-nej...kald hende endelig ikke tasken) ;-(

Har du checket at de kinesiske tegn på anklen ikke betyder Niels, Kjeld,
Aksel, Tommy, Anders, ... Michael ?

--
vh
Torben

Fra : aksel_k

Dato : 24-01-08 12:11

On 23 Jan., 22:34, "Ole Axelsen" <oleaxel...@stenstrupmail.dk-k>
wrote:

> [...]
> udmærket. Jeg skal også selv syne den, men det regner jeg ikke som noget
> problem, jeg kører i hvert fald ud med den i morgen.

Tillykke med den flotte cykel, jeg tror du har gjort en god handel.

mvh
Aksel