Bakkeåbning 2008
Fra : Jørgen

Dato : 21-01-08 16:35

Ifølge Bakkens hjemmeside åbner de allerede torsdag den 13. marts 2008 !!

Ka' det virkerlig passe at vi skal køre fra Nørrebrogade til Bakken "midt om
vinteren" eller ligger MC-turen senere i marts måned?

Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
Honda CX500B (1981)
May the multitude of wheels in your head always control the two wheels
between your legs.

Fra : Jacob

Dato : 21-01-08 08:44

> Ka' det virkerlig passe at vi skal køre fra Nørrebrogade til Bakken "midt om
> vinteren" eller ligger MC-turen senere i marts måned?

Ja ifølge MC Touring Club er det den 13. marts 2008...
http://www.mctc.dk/default.asp?id=8903

Puha det kan blive en kold fornøjelse!!

/Jacob
Kawasaki ER6f '06

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 17:20

Jacob skrev:

> Ja ifølge MC Touring Club er det den 13. marts 2008...
> http://www.mctc.dk/default.asp?id=8903
>
> Puha det kan blive en kold fornøjelse!!

Endsamt mørk!

--
Armand.

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 21-01-08 20:33

> Endsamt mørk!

Ahr, tøsedrenge, vejret er da fint at køre i I dag var vejene endda
tørre, så det rigtigt var muligt at køre lidt ræs!

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 21-01-08 21:18

"Søren Høyer Hansen" <siren@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ahr, tøsedrenge,

Rigtig, i går søndag var jeg til stumpetræf i
nærheden af Skanderborg.
Hjemme fra kl. 11.00 fremme kl.13.30
Et par små handler og to timer senere,
næsen mod Syd igen.
Hjemme ca. 17.45.
I alt små fem timer på cyklen og 357 km.

> vejret er da fint at køre i

Jaaheøh, det var tivertifal _vådt_ ,
men det var faktisk ikke koldt.

mvh Jens
Sydals
der ikke kommer til bakkeåbning

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-01-08 01:40

Jacob skrev:

> Ja ifølge MC Touring Club er det den 13. marts 2008...
> http://www.mctc.dk/default.asp?id=8903
>
> Puha det kan blive en kold fornøjelse!!
>
> /Jacob
> Kawasaki ER6f '06

Tösenjungen! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn. Der kan oplyse at der lures på at hive bimmeren frem igen,
fordi vejret er så mildt.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : KentBM

Dato : 22-01-08 20:00

Aragorn Elessar wrote:

> Aragorn. Der kan oplyse at der lures på at hive bimmeren frem igen,
> fordi vejret er så mildt.

Så håber jeg ikke, at du bor i storkøbenhavn. I morges lå vejsaltet som
strøsukker på en pandekage.

--

Kent

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-01-08 20:54

KentBM skrev:

> Så håber jeg ikke, at du bor i storkøbenhavn. I morges lå vejsaltet som
> strøsukker på en pandekage.

Det gør jeg.
Og der holdes skarpt øje med vejenes tilstand.
Og jow, jeg cyklede på arbejde i morges - damn, der kunne jeg også godt
have brugt varme i sadel og håndtag, og en stor, dejlig fuldkåbe at
gemme sig bag!
Så var det sateme' guf at der var friskbrygget kaffe på kanden, da jeg
nåede frem.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Bo Nielsen

Dato : 24-01-08 09:37

> Tösenjungen! ;oD
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn. Der kan oplyse at der lures på at hive bimmeren frem igen, fordi
> vejret er så mildt.

Lad vær med det! Gjorde det sidste år med Banditten - få dage senere var
landet dækket af 2 meter sne

ScooterBo

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-01-08 12:58

Bo Nielsen wrote:

> Lad vær med det! Gjorde det sidste år med Banditten - få dage senere var
> landet dækket af 2 meter sne

Det er da også klart at foretrække frem for det sjask vi har nu.

FREM MED BANDITTEN!!!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-01-08 14:14

hmm det sagde hun også i lørdags :-\

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-01-08 15:14

J.C.Kløve wrote:

> hmm det sagde hun også i lørdags :-\

jajaja.. nu var det jo ikke MERE sjask jeg efterlyste

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 17:19

Jørgen skrev:
> Ifølge Bakkens hjemmeside åbner de allerede torsdag den 13. marts 2008 !!
>
> Ka' det virkerlig passe at vi skal køre fra Nørrebrogade til Bakken "midt om
> vinteren" eller ligger MC-turen senere i marts måned?

Det ér generelt på torsdagen før skærtorsdag at Bakken åbner og i år
ligger påsken så tidligt som næsten muligt (og ikke siden 1913), hvorfor
at bakkeåbningen bliver tilsvarende tidlig. Jeg husker at det sneede i
1989 hvor åbningen lå omtrent lige så tidligt :-|

De år hvor påsken har faldet sent har teltholderforeningen set for mange
kroner gå deres næse forbi, hvorfor at åbningen er blevet forceret og
således ikke holder mønsteret med "torsdag inden skærstorsdag"!

--
Armand

Fra : Carsten

Dato : 22-01-08 09:32

> [...]
> at bakkeåbningen bliver tilsvarende tidlig. Jeg husker at det sneede i
> 1989 hvor åbningen lå omtrent lige så tidligt :-|

...men du husker vel ikke påsken 1913 ?

Carsten

Fra : Armand

Dato : 22-01-08 22:12

Carsten skrev:

> ..men du husker vel ikke påsken 1913 ?

Desværre!
Det tidligstre jeg kan erindre hvis jeg rigtig grubler, er et høstbal
som jeg tog til med min far - Og kom hjem med min mor!

--
Armand.

Fra : SB

Dato : 22-01-08 23:16

> [...]
> Det tidligstre jeg kan erindre hvis jeg rigtig grubler, er et høstbal som
> jeg tog til med min far - Og kom hjem med min mor!

var det i 1913 så?

Søren

Fra : Armand

Dato : 22-01-08 23:42

SB skrev:

> var det i 1913 så?

Deromkring

--
Armand.
(med friskt kørekort i '77)

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-01-08 17:36

> Ka' det virkerlig passe at vi skal køre fra Nørrebrogade til Bakken "midt
> om vinteren" eller ligger MC-turen senere i marts måned?

> [...]

Sidste år var det den 29/3, så de 14 dage kan jo ikke vælte det hele...
Men OK, snevejr - så bliver jeg nok hjemme, men hvis det bare er alm. koldt,
så må man jo tage en trøje på

Kim Olsen
Lifan 250-4 (helårsmotorcyklist)

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-01-08 18:13

"Jørgen" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jørgen Gerdorf
> Honda CX500B (1981)
> May the multitude of wheels in your head always control the two wheels

Ja, den er god nok

Må I køre så tidligt, jer der kun har sommerdækning på forsikringen (Ha Ha)!

Michael D
(Der har kørselforbud indtil 1. april fra overlægen)
Sur -sur......ØV!!!

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-08 07:55

Jørgen wrote:
> Ifølge Bakkens hjemmeside åbner de allerede torsdag den 13. marts 2008 !!
>
> Ka' det virkerlig passe at vi skal køre fra Nørrebrogade til Bakken "midt om
> vinteren" eller ligger MC-turen senere i marts måned?

Komfortrocker

Pels Angorakatten og start maskinen - vi ses d. 13/3.

--
vh
Torben

Fra : Jørgen

Dato : 22-01-08 12:41

> Komfortrocker
>
> Pels Angorakatten og start maskinen - vi ses d. 13/3.
>
> --
> vh
> Torben

Kære Torben

Der er ikke meget angorapels på den gamle gråstribede huskat, som regerer
hjemme hos mig.
Jeg tror i stedet jeg vil holde mig til min gamle MC-beklædning - lavet af
huderne af flere gamle malkekøer (flere, ellers kan den dårligt nå rundt om
mig )
Altså forudsat at det ikke ligefrem er så vinterligt at jeg skal ha' min
skidragt på ;o((

vh
Jørgen

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-08 13:01

Jørgen wrote:

> [...]
> huderne af flere gamle malkekøer (flere, ellers kan den dårligt nå rundt om

Jamen er du vitterligt så polstret som du påstår, kan det jo ikke være
kulden der afskrækker dig

--
vh
Torben

Fra : Jørgen

Dato : 23-01-08 00:27

> Jamen er du vitterligt så polstret som du påstår, kan det jo ikke være
> kulden der afskrækker dig
> --
> vh
> Torben

Nej, det er nok nærmere angsten for at min agrofobi skal bryde ud - hvis jeg
nu kommer til at holde helt alene på Nørrebrogade )

Mvh
Jørgen

Fra : MKS - 74

Dato : 23-01-08 00:37

On Wed, 23 Jan 2008 00:27:12 +0100, "Jørgen"
<jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Nej, det er nok nærmere angsten for at min agrofobi skal bryde ud

Hæh - Er du bange for landmænd eller bare landbrug?

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Jørgen

Dato : 23-01-08 11:42

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hæh - Er du bange for landmænd eller bare landbrug?
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
> http://cbr600.dyndns.dk/

ØV - og jeg som elsker landbrug, især når det kan betragtes fra min MC, mens
den kører ad en snoet landevej i et bugtet landskab med høj blå himmel,
solskin og 20 graders varme.

Selvfølgelig har du ret. Det hedder naturligvis AGORAFOBI (kommer fra græsk
"agorá", som betyder byens torv).
Men selv garvede psykiatere m. fl. bruger fejlagtigt ordet Argrofobi for
angsten for åbne pladser eller angsten for at befinde sig på steder, hvor
der er mange mennesker. En søgning på Google efter Agorafobi gav ca. 391
hit's, så der må være flere end mig der bange for landmænd eller bare
landbrug )
(Tilsvarende Google-søgning efter Agorafobi gav "kun" ca. 57.800 hit's .

Men igen: Selvfølgelig har du ret ;o(

Mvh
Jørgen

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-01-08 15:42

Jørgen wrote:
> En søgning på Google efter Agorafobi gav ca. 391 hit's
> ende Google-søgning efter Agorafobi gav "kun" ca. 57.800 hit's .

Er der noget galt med Google? Eller er det bare absolut ikke din dag i dag?

/jim

Fra : Jørgen

Dato : 24-01-08 12:00

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der noget galt med Google? Eller er det bare absolut ikke din dag i
> dag?
>

> /jim

Du har ret Jim ! Det er (eller var) ikke min dag ;o((

Tror at jeg hellere må slutte mine indlæg i denne tråd (jeg har jo allerede
fået svar på mit oprindelige spørgsmål om åbningskørslen til Bakken).

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-08 14:39

Jørgen wrote:

> Nej, det er nok nærmere angsten for at min agrofobi skal bryde ud - hvis jeg
> nu kommer til at holde helt alene på Nørrebrogade )

Uanset hvad, så kommer du ikke til at være alene på Nørrebrogade før von
Trier og Leth beslutter sig for at inspille Palle alene i verden netop
dér

--
vh
Torben

Fra : Harald Blaatand

Dato : 23-01-08 16:20

"Jørgen" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> nu kommer til at holde helt alene på Nørrebrogade )

Hvis du holder helt alene på Nørrebrogade,og du er bange for at falde ned
fra din "høje MC",så lider du af akrofobi.....

Jeg ved ikke hvad det hedder hvis du samtidig er bange for landmænd)

Hvad er akrofobi (ikke at forveksle med agorafobi), ... Akrofobi er
højdeangst (højdeskræk)

Mvh

Steen

Fra : Harald Blaatand

Dato : 23-01-08 16:29

> [...]
jeg
> nu kommer til at holde helt alene på Nørrebrogade )

Du er godt nok på røven hvis det er agorafobi du lider af !
Uanset om der er fyldt med MC/mennesker eller du er helt alene er du
sikker på et anfald ! ;.-)

">Agorafobi: Angst for åbne pladser. Udtrykket bruges også om angst for at
befinde sig ved begivenheder hvor der er mange mennesker sammen på ét sted
"<

Steen