Honda vt 1100
Fra : Tau

Dato : 21-01-08 15:43

Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
magne.
Min er fra 1986
Jeg har først lige fået den. og har kun lige haft en prøvetur og er spændt
på at komme ud den 1 marts.
Samtidig er jeg intereseret i en klub som evt har samme type cykler i og
omkring Aalborg.

vh
Poul

vh
Poul

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 17:01

Tau skrev:
> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
> om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
> magne.

VT står for: V-Twin. Mens VF står for V-Four
Det er med andre ord to helt forskellige konstruktioner :-|

VF'erens krumtap ligger på tværs af stellet mens VT'ens ligger på langs.
Dette udnyttes i bedste Nimbus-stil til at montere kardan-træk, hvor
VF'eren har kædetræk!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 17:26

On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:

> VT'ens ligger på langs.

Hva' gør'n ?? Arhh mon dog

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 17:28

Orla Pedersen skrev:

> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog

Hvad fanden er nu det jeg skriver ??

Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 21-01-08 17:29

> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>
> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>
> --
> Armand.

Gentag venligst alt efter godmorgen inkl. rettelser

Steen

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 18:45

Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Gentag venligst alt efter godmorgen inkl. rettelser

Hæ!
Jeg hørte i radioen i morges at d. 21. januar statistisk er årets værste
lortedag - Og dét har jeg så tillige måttet føle på egen krop selvom
selve arbejdsdagen egentlig gik ganske nemt og hurtigt!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-01-08 18:08

> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>
> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>
> --
Og det udnytter man til at give den kardan?????

Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 18:22

On Mon, 21 Jan 2008 18:07:41 +0100, Michael Dahlberg wrote:

> Og det udnytter man til at give den kardan?????

Hæh, ja ligesom dengang BMW lancerede "murstenen". Den skulle ligge ned, så
trækket kunne føres direkte i kardanen, dohh...

Orla Pedersen, "makita" med tre aksler i gearkassen, tsk, tsk.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-01-08 18:36

meddelelse news:cggic9zwn4p8$.xnd3kz6jqrdg$.dlg@40tude.net...

> Hæh, ja ligesom dengang BMW lancerede "murstenen". Den skulle ligge ned,
> så
> trækket kunne føres direkte i kardanen, dohh...

Ja, er der noget jeg ved, så er det lige netop det!
Jeg kører K75!

Det er nu lidt mere forståeligt, med den konstruktion, efter min mening.
Den helt tossede lavede Douglas på deres "Dragonfly" Boxer, placeret lige
som BMW, men med kædetræk!!!!
Der lavede vi lige 2 vinkeludvekslinger, for at være sikker på at kunne
anvende kæde.
Briterne er dejlige mennesker, men det har aldrig været Vorherres mening, at
de skulle konstruere og / eller fremstille køretøjer.

Michael D
(Der selv har haft både britiske biler, og en BSA Lightning)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 19:46

On Mon, 21 Jan 2008 18:36:24 +0100, Michael Dahlberg wrote:

> Den helt tossede lavede Douglas på deres "Dragonfly" Boxer, placeret lige
> som BMW, men med kædetræk!!!!
> Der lavede vi lige 2 vinkeludvekslinger, for at være sikker på at kunne
> anvende kæde.

Det er da kun hvis at Du regner kickstarter-drevet med

Og så er der Yamaha XS750/850, der havde en ekstra aksel i gearkassen, der
vendte omløbsretningen på udgangsakslen for det tilfælde, at nogen fandt på
at konvertere til kædetræk !??

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-01-08 20:53

meddelelse news:z6irb0t50wv8$.b0kfvmt09335.dlg@40tude.net...

> Det er da kun hvis at Du regner kickstarter-drevet med

Ja, sommetder regner jeg bare godt, andre gange FOR godt ;-(

> [...]
> vendte omløbsretningen på udgangsakslen for det tilfælde, at nogen fandt

Tror du ikke, at det var noget helt andet? Modsat løbende alslers udligning
af tendenser til krængning ved gasgivning / nedbremsning?

Konvertere til kædedrift , din skælm

Michael D

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 21:28

Michael Dahlberg skrev:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:z6irb0t50wv8$.b0kfvmt09335.dlg@40tude.net...

> Ja, sommetder regner jeg bare godt, andre gange FOR godt ;-(

Sure?
For jeg husker dén detalje fra 1100'eren, som netop er mystisk udlagt
derved at krumtappen ligefrem kører "baglæns" for at få det til at gå op
alligevel!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 22:31

On Mon, 21 Jan 2008 21:27:52 +0100, Armand wrote:

> Sure?

Jup, krumtap, hyvo, samt kobling løber "forlæns".

> For jeg husker dén detalje fra 1100'eren, som netop er mystisk udlagt
> derved at krumtappen ligefrem kører "baglæns" for at få det til at gå op
> alligevel!

De to har stortset kun de indkøbte "Puch" vinkelgear til fælles, dog
forskellige gearinger til de forskellige motorstørrelser.

Fra : Armand

Dato : 21-01-08 18:51

Michael Dahlberg skrev:

> Og det udnytter man til at give den kardan?????

Det var jo nok dén sag der fik kringlet kompasset forkert i dette
tilfælde - Og belært af situationen hár jeg verificeret at så'en VT'er
IKKE er leveret med tandrem.

--
Armand.
(tidl. kosmetisk håndværker på VT500)

Fra : Richard

Dato : 21-01-08 19:47

Tau wrote:

> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
> om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
> magne.

Den store forskel, hm, det er vel ca. dobbelt op i heste til VF1100C / V65
Magna's fordel, et mere brutalt træk og en stelgeometri, der lægger op til
friskere kørsel på de snoede veje, end VT'en gør. (At stel og forgaffel så
skal stives lidt af for at klare det anstændigt, er en anden sag og ikke
unormalt for japanske mc'er af de årgange).

Se evt. meget mere om VF'erne på honda-v4.com, hvis du har mod på at blive
fristet til at bytte

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- selv med en VF100S fra '84 i garagen og en '85 i mente

Fra : Tau

Dato : 22-01-08 00:14

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> - selv med en VF100S fra '84 i garagen og en '85 i mente

Tak for alle svarene, nu er det ikke så meget de mange heste der tiltalte
mig, men mest det solide bundtræk og så lyden.
Nu kan jeg da prøve den her i denne sommer, og så må vi se vad der eller er
at vælge imellem, hvis jeg ønsker at bytte.

vh
Poul

Fra : Armand

Dato : 22-01-08 22:04

Tau skrev:
> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Tak for alle svarene, nu er det ikke så meget de mange heste der tiltalte
> mig, men mest det solide bundtræk og så lyden.

Det eneste en VF ikke har er lyd. Den lyder mest af alt som en
overtryksventil på en stor dampgenerator :-|

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 22-01-08 22:29

On Tue, 22 Jan 2008 22:04:20 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Det eneste en VF ikke har er lyd.

Arh - en af mine VF'ere med defekte lejer lød nu alliwl ret sjovt....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Tau

Dato : 23-01-08 07:19

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Det er altså også en VT jeg har.
og den har lyd

mvh
Poul

Fra : Finn og Angela

Dato : 23-01-08 12:22

> Det eneste en VF ikke har er lyd. Den lyder mest af alt som en
> overtryksventil på en stor dampgenerator :-|
>
> --
> Armand.

Rigtigt, til gengæld har både Vf750/1100C (Magna) og S (Sabre) kardantræk
(det var ikke din dag, Armand

Finn

Fra : Armand

Dato : 23-01-08 16:35

Finn og Angela skrev:

> Rigtigt, til gengæld har både Vf750/1100C (Magna) og S (Sabre) kardantræk
> (det var ikke din dag, Armand

Vi skriver d. 23. i dag, og det ser ud til at jeg efterhånden er ved at
komme over det.
Så behøver i at træde i det hele tiden?

--
Armand.

Fra : Finn og Angela

Dato : 23-01-08 23:24

> Vi skriver d. 23. i dag, og det ser ud til at jeg efterhånden er ved at
> [...]

Det´ Gas - Du ka´ ta´ det

Finn

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 23-01-08 07:29

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på at komme ud den 1 marts.
> Samtidig er jeg intereseret i en klub som evt har samme type cykler i og

Dejlig cykel - kører selv på en VT1100 fra 1988

Af mærke-klubber, kender jeg kun www.shadow-mc.dk

mvh
Bendt