|
| Honda vt 1100 Fra : Tau |
Dato : 21-01-08 15:43 |
|
Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
magne.
Min er fra 1986
Jeg har først lige fået den. og har kun lige haft en prøvetur og er spændt
på at komme ud den 1 marts.
Samtidig er jeg intereseret i en klub som evt har samme type cykler i og
omkring Aalborg.
vh
Poul
vh
Poul
| |
Armand (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-08 17:01 |
|
Tau skrev:
> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
> om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
> magne.
>
VT står for: V-Twin. Mens VF står for V-Four
Det er med andre ord to helt forskellige konstruktioner :-|
VF'erens krumtap ligger på tværs af stellet mens VT'ens ligger på langs.
Dette udnyttes i bedste Nimbus-stil til at montere kardan-træk, hvor
VF'eren har kædetræk!
--
Armand.
| |
Ukendt (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-01-08 17:26 |
| | |
Armand (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-08 17:28 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
>
>> VT'ens ligger på langs.
>
> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
>
Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 21-01-08 17:29 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4794c7af$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Orla Pedersen skrev:
>> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
>>
>>> VT'ens ligger på langs.
>>
>> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
>>
> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>
> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>
> --
> Armand.
Gentag venligst alt efter godmorgen inkl. rettelser
Steen
| |
Armand (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-08 18:45 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:4794c7af$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Orla Pedersen skrev:
> >> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
> >>
> >>> VT'ens ligger på langs.
> >>
> >> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
> >>
> > Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
> >
> > Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
> >
> Gentag venligst alt efter godmorgen inkl. rettelser
>
Hæ!
Jeg hørte i radioen i morges at d. 21. januar statistisk er årets værste
lortedag - Og dét har jeg så tillige måttet føle på egen krop selvom
selve arbejdsdagen egentlig gik ganske nemt og hurtigt!
--
Armand.
| |
Michael Dahlberg (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 21-01-08 18:08 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4794c7af$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Orla Pedersen skrev:
>> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
>>
>>> VT'ens ligger på langs.
>>
>> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
>>
> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>
> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>
> --
Og det udnytter man til at give den kardan?????
Michael D
| |
Ukendt (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-01-08 18:22 |
|
On Mon, 21 Jan 2008 18:07:41 +0100, Michael Dahlberg wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4794c7af$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Orla Pedersen skrev:
>>> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
>>>
>>>> VT'ens ligger på langs.
>>>
>>> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
>>>
>> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>>
>> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>>
>> --
> Og det udnytter man til at give den kardan?????
>
>
Hæh, ja ligesom dengang BMW lancerede "murstenen". Den skulle ligge ned, så
trækket kunne føres direkte i kardanen, dohh...
--
mvh
Orla Pedersen, "makita" med tre aksler i gearkassen, tsk, tsk.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Michael Dahlberg (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 21-01-08 18:36 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:cggic9zwn4p8$.xnd3kz6jqrdg$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 21 Jan 2008 18:07:41 +0100, Michael Dahlberg wrote:
>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4794c7af$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Orla Pedersen skrev:
>>>> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
>>>>
>>>>> VT'ens ligger på langs.
>>>>
>>>> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
>>>>
>>> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>>>
>>> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>>>
>>> --
>> Og det udnytter man til at give den kardan?????
>>
>>
>
> Hæh, ja ligesom dengang BMW lancerede "murstenen". Den skulle ligge ned,
> så
> trækket kunne føres direkte i kardanen, dohh...
>
Ja, er der noget jeg ved, så er det lige netop det!
Jeg kører K75!
Det er nu lidt mere forståeligt, med den konstruktion, efter min mening.
Den helt tossede lavede Douglas på deres "Dragonfly" Boxer, placeret lige
som BMW, men med kædetræk!!!!
Der lavede vi lige 2 vinkeludvekslinger, for at være sikker på at kunne
anvende kæde.
Briterne er dejlige mennesker, men det har aldrig været Vorherres mening, at
de skulle konstruere og / eller fremstille køretøjer.
Michael D
(Der selv har haft både britiske biler, og en BSA Lightning)
| |
Ukendt (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-01-08 19:46 |
|
On Mon, 21 Jan 2008 18:36:24 +0100, Michael Dahlberg wrote:
> Den helt tossede lavede Douglas på deres "Dragonfly" Boxer, placeret lige
> som BMW, men med kædetræk!!!!
> Der lavede vi lige 2 vinkeludvekslinger, for at være sikker på at kunne
> anvende kæde.
Det er da kun hvis at Du regner kickstarter-drevet med
Og så er der Yamaha XS750/850, der havde en ekstra aksel i gearkassen, der
vendte omløbsretningen på udgangsakslen for det tilfælde, at nogen fandt på
at konvertere til kædetræk !??
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Michael Dahlberg (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 21-01-08 20:53 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:z6irb0t50wv8$.b0kfvmt09335.dlg@40tude.net...
> On Mon, 21 Jan 2008 18:36:24 +0100, Michael Dahlberg wrote:
>
>> Den helt tossede lavede Douglas på deres "Dragonfly" Boxer, placeret lige
>> som BMW, men med kædetræk!!!!
>> Der lavede vi lige 2 vinkeludvekslinger, for at være sikker på at kunne
>> anvende kæde.
>
> Det er da kun hvis at Du regner kickstarter-drevet med
Ja, sommetder regner jeg bare godt, andre gange FOR godt ;-(
>
> Og så er der Yamaha XS750/850, der havde en ekstra aksel i gearkassen, der
> vendte omløbsretningen på udgangsakslen for det tilfælde, at nogen fandt
> på
> at konvertere til kædetræk !??
Tror du ikke, at det var noget helt andet? Modsat løbende alslers udligning
af tendenser til krængning ved gasgivning / nedbremsning?
Konvertere til kædedrift , din skælm
Michael D
| |
Armand (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-08 21:28 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:z6irb0t50wv8$.b0kfvmt09335.dlg@40tude.net...
>> On Mon, 21 Jan 2008 18:36:24 +0100, Michael Dahlberg wrote:
>>
>>> Den helt tossede lavede Douglas på deres "Dragonfly" Boxer, placeret lige
>>> som BMW, men med kædetræk!!!!
>>> Der lavede vi lige 2 vinkeludvekslinger, for at være sikker på at kunne
>>> anvende kæde.
>> Det er da kun hvis at Du regner kickstarter-drevet med
>
> Ja, sommetder regner jeg bare godt, andre gange FOR godt ;-(
>> Og så er der Yamaha XS750/850, der havde en ekstra aksel i gearkassen, der
>> vendte omløbsretningen på udgangsakslen for det tilfælde, at nogen fandt
>> på at konvertere til kædetræk !??
>
Sure?
For jeg husker dén detalje fra 1100'eren, som netop er mystisk udlagt
derved at krumtappen ligefrem kører "baglæns" for at få det til at gå op
alligevel!
--
Armand.
| |
Ukendt (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-01-08 22:31 |
|
On Mon, 21 Jan 2008 21:27:52 +0100, Armand wrote:
> Sure?
Jup, krumtap, hyvo, samt kobling løber "forlæns".
> For jeg husker dén detalje fra 1100'eren, som netop er mystisk udlagt
> derved at krumtappen ligefrem kører "baglæns" for at få det til at gå op
> alligevel!
De to har stortset kun de indkøbte "Puch" vinkelgear til fælles, dog
forskellige gearinger til de forskellige motorstørrelser.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Armand (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-01-08 18:51 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4794c7af$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Orla Pedersen skrev:
>>> On Mon, 21 Jan 2008 17:01:08 +0100, Armand wrote:
>>>
>>>> VT'ens ligger på langs.
>>> Hva' gør'n ?? Arhh mon dog
>>>
>> Hvad fanden er nu det jeg skriver ??
>>
>> Nej! Den ligger IKKE på langs! :-|
>>
>> --
> Og det udnytter man til at give den kardan?????
>
Det var jo nok dén sag der fik kringlet kompasset forkert i dette
tilfælde - Og belært af situationen hár jeg verificeret at så'en VT'er
IKKE er leveret med tandrem.
--
Armand.
(tidl. kosmetisk håndværker på VT500)
| |
Richard (21-01-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 21-01-08 19:47 |
|
Tau wrote:
> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
> om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
> magne.
Den store forskel, hm, det er vel ca. dobbelt op i heste til VF1100C / V65
Magna's fordel, et mere brutalt træk og en stelgeometri, der lægger op til
friskere kørsel på de snoede veje, end VT'en gør. (At stel og forgaffel så
skal stives lidt af for at klare det anstændigt, er en anden sag og ikke
unormalt for japanske mc'er af de årgange).
Se evt. meget mere om VF'erne på honda-v4.com, hvis du har mod på at blive
fristet til at bytte
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- selv med en VF100S fra '84 i garagen og en '85 i mente
| |
Tau (22-01-2008)
| Kommentar Fra : Tau |
Dato : 22-01-08 00:14 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:fn2pb3$b2k$1@abbeden.bunk.cc...
> Tau wrote:
>
>> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig
>> for om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF
>> 1100 magne.
>
> Den store forskel, hm, det er vel ca. dobbelt op i heste til VF1100C / V65
> Magna's fordel, et mere brutalt træk og en stelgeometri, der lægger op til
> friskere kørsel på de snoede veje, end VT'en gør. (At stel og forgaffel så
> skal stives lidt af for at klare det anstændigt, er en anden sag og ikke
> unormalt for japanske mc'er af de årgange).
>
> Se evt. meget mere om VF'erne på honda-v4.com, hvis du har mod på at blive
> fristet til at bytte
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> - selv med en VF100S fra '84 i garagen og en '85 i mente
>
Tak for alle svarene, nu er det ikke så meget de mange heste der tiltalte
mig, men mest det solide bundtræk og så lyden.
Nu kan jeg da prøve den her i denne sommer, og så må vi se vad der eller er
at vælge imellem, hvis jeg ønsker at bytte.
vh
Poul
| |
Armand (22-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-01-08 22:04 |
|
Tau skrev:
> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> news:fn2pb3$b2k$1@abbeden.bunk.cc...
>> Tau wrote:
>>
>>> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig
>>> for om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF
>>> 1100 magne.
>> Den store forskel, hm, det er vel ca. dobbelt op i heste til VF1100C / V65
>> Magna's fordel, et mere brutalt træk og en stelgeometri, der .........
>>
>
> Tak for alle svarene, nu er det ikke så meget de mange heste der tiltalte
> mig, men mest det solide bundtræk og så lyden.
>
Det eneste en VF ikke har er lyd. Den lyder mest af alt som en
overtryksventil på en stor dampgenerator :-|
--
Armand.
| |
MKS - 74 (22-01-2008)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 22-01-08 22:29 |
|
On Tue, 22 Jan 2008 22:04:20 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Det eneste en VF ikke har er lyd.
Arh - en af mine VF'ere med defekte lejer lød nu alliwl ret sjovt....
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Tau (23-01-2008)
| Kommentar Fra : Tau |
Dato : 23-01-08 07:19 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:juncp3hab22m1moepe0f00ol1j5ka4lt38@4ax.com...
> On Tue, 22 Jan 2008 22:04:20 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>Det eneste en VF ikke har er lyd.
>
> Arh - en af mine VF'ere med defekte lejer lød nu alliwl ret sjovt....
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
> http://cbr600.dyndns.dk/
Det er altså også en VT jeg har.
og den har lyd
mvh
Poul
| |
Finn og Angela (23-01-2008)
| Kommentar Fra : Finn og Angela |
Dato : 23-01-08 12:22 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47965a1e$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det eneste en VF ikke har er lyd. Den lyder mest af alt som en
> overtryksventil på en stor dampgenerator :-|
>
> --
> Armand.
Rigtigt, til gengæld har både Vf750/1100C (Magna) og S (Sabre) kardantræk
(det var ikke din dag, Armand
Finn
| |
Armand (23-01-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-01-08 16:35 |
|
Finn og Angela skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47965a1e$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det eneste en VF ikke har er lyd. Den lyder mest af alt som en
>> overtryksventil på en stor dampgenerator :-|
>>
> Rigtigt, til gengæld har både Vf750/1100C (Magna) og S (Sabre) kardantræk
> (det var ikke din dag, Armand
>
Vi skriver d. 23. i dag, og det ser ud til at jeg efterhånden er ved at
komme over det.
Så behøver i at træde i det hele tiden?
--
Armand.
| |
Finn og Angela (23-01-2008)
| Kommentar Fra : Finn og Angela |
Dato : 23-01-08 23:24 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47975e84$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Finn og Angela skrev:
>> Rigtigt, til gengæld har både Vf750/1100C (Magna) og S (Sabre) kardantræk
>> (det var ikke din dag, Armand
>>
> Vi skriver d. 23. i dag, og det ser ud til at jeg efterhånden er ved at
> komme over det.
> Så behøver i at træde i det hele tiden?
>
> --
> Armand.
Det´ Gas - Du ka´ ta´ det
Finn
| |
Bendt Rasmussen (23-01-2008)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 23-01-08 07:29 |
|
"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
news:4794af59$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Gruppe jeg er ejer af en Honda VT 1100 shadow og er lidt nysgerrig for
> om nogen ved, hvad den store forskel er, mellem den og en honda VF 1100
> magne.
> Min er fra 1986
> Jeg har først lige fået den. og har kun lige haft en prøvetur og er spændt
> på at komme ud den 1 marts.
> Samtidig er jeg intereseret i en klub som evt har samme type cykler i og
> omkring Aalborg.
>
Dejlig cykel - kører selv på en VT1100 fra 1988
Af mærke-klubber, kender jeg kun www.shadow-mc.dk
mvh
Bendt
| |
|
|