Ingen bil og hund?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-01-08 11:39

Hvad gør I, der ikke har bil, men til gengæld en hund af størrelse, så
den ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i
nærheden for mig, i hvert fald.

Venlig hilsen Dikte

Fra : JB

Dato : 23-01-08 11:47

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i

Dengang jeg havde en schæferhund og ingen bil, kørte jeg på cykel med hunden
løbende ved siden af. Eller jeg tog toget og evt. en taxa. Man kan også
tegne et Falck-abonnement, hvor man kan få kørt hunden med ledsager til
dyrlægen.

Det kan godt lade sig gøre.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 23-01-08 11:47

Benedikte Brisson, skrev:
> [...]
> den ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige

Tager en Taxa.
Men jeg tror da ikke at det er et krav at hunde skal værer i en
taske for at kører med bus.
Men ellers mener jeg at man hos Falck kan tegne et abonnement
som dækker sygetransport af dyr, prøv at chekke deres hjemmeside.

/Jens (med 2 store hunde og ingen bil)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-01-08 11:57

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Men jeg tror da ikke at det er et krav at hunde skal værer i en
> taske for at kører med bus.

Nogle steder. I bybusserne i Århus skal hunden kunne være i en taske
på skødet. Jeg opgav at finde en taske til Siri, men hun vil ellers
gerne sidde på skødet!

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 23-01-08 12:31

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Nogle steder. I bybusserne i Århus skal hunden kunne være i en taske
> på skødet. Jeg opgav at finde en taske til Siri, men hun vil ellers
> gerne sidde på skødet!

Ok, jeg har jo 2 store hunde, dem må man kun have med i regionaltoge desværre.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-01-08 15:40

On Wed, 23 Jan 2008 12:30:44 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ok, jeg har jo 2 store hunde, dem må man kun have med i regionaltoge desværre.

Ahem... Er du klar over hvor stor Siri er?
Dér ka' dine to små ankelbiudere vist godt pakke sammen. *Fnis*

Må man ikke ha' hund med i S-toget mere?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-01-08 15:56

Leyna skrev:

<klip>

> Må man ikke ha' hund med i S-toget mere?

Jo, det må man tilsyneladende (sakset fra Movias rejseregler):

"Man må tage større hunde i snor med i alle tog, i Metroen og på
buslinjer med numre fra 80N og derover.

Der må kun tages én hund med pr. person. For hunde betales altid
børnepris uanset, om hunden følges med en betalende person (barn eller
voksen). Til hunde sælges periodekort uden foto, men ellers på samme
vilkår som til børn og unge under 16 år.

Små hunde og andre dyr, der er anbragt i en taske eller kurv, kan tages
med i alle busser, tog og Metro uden betaling.

Førerhunde med symbolet "Manden med den hvide stok" kan altid tages med
i alle busser, tog og Metro uden betaling. Det gælder også servicehunde,
som bærer ID-vest (ejeren skal kunne vise særligt ID-kort).

Personer med hund eller andre dyr skal vise særligt hensyn overfor
øvrige kunder. Hvis f.eks. en hund er til gene, kan personalet bortvise
kunde og hund."

Så med et Falckabonnement og 10 minutter til Svanemøllen går det såmænd
også nok for mig at have hund, når engang jeg altså må for Svedsken, dvs
når hun om mange år er nået til regnbuebroen..

Venlig hilsen Dikte

Fra : x Vuf x

Dato : 24-01-08 02:19

On Wed, 23 Jan 2008 11:46:44 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Men ellers mener jeg at man hos Falck kan tegne et abonnement
>som dækker sygetransport af dyr, prøv at chekke deres hjemmeside.

Jeg har bil men også Falck's dyre-sygetransport.
Bilen ku' jo risikere at være i uorden lige,
når jeg skal ha' et dyr til dyrlæge!

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet

Fra : pwh

Dato : 24-01-08 09:20

x Vuf x, skrev:

> Jeg har bil men også Falck's dyre-sygetransport.
> Bilen ku' jo risikere at være i uorden lige,
> når jeg skal ha' et dyr til dyrlæge!

Livrem og seler

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 25-01-08 01:50

On Thu, 24 Jan 2008 09:19:56 +0100, "pwh" wrote:

>Livrem og seler

Nemlig!

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 11:56

> [...]
> den ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i

Nu har vi fået bil igen, men jeg tegnede et kæledyrsabonnement hos Falck,
som jeg har brugt 2 gange, så det har tjent sig selv hjem igen ift. en taxi.

Kig her:

http://www.falck.dk/kaledyr

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-01-08 12:00

Benedikte Brisson skrev:
> Hvad gør I, der ikke har bil,

Tak for svarene, jeg tænkte jo nok, det måtte kunne la sig gøre

Venlig hilsen Dikte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-01-08 12:12

> [...]
> ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i

I nogle busser er det også muligt at have en stor hund med, mod betaling af
en børnebillet til hunden.
ellers som andre har nævnt, falck.

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-08 12:21

> [...]
> den ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i

Hej Dikte

Det ligger næsten lige for... Følg ledetråden http://www.falck.dk/kaledyr

Så skulle du være godt hjulpet... Selv prisen ser rimeligt god ud.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-08 13:50

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.falck.dk/kaledyr
>
> Så skulle du være godt hjulpet... Selv prisen ser rimeligt god ud.

Jeg spørger nærmest at nysgerrighed. Jeg har jo "kun" bil og kat,
men ingen hund. Der står "Hvis dit kæledyr bliver sygt", mon det så
også gælder almindeligt check hos dyrlægen når det ikke er sygdom,
for så må det jo blive en taxa. Abonnementsprisen for et år er 258,-
kr, og der skal ikke meget taxakørsel til for at overstige det
beløb, så jeg ville da ikke betænke mig på at få et abonnement hvis
det var mig ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 20:06

> [...]
> kr, og der skal ikke meget taxakørsel til for at overstige det
> beløb, så jeg ville da ikke betænke mig på at få et abonnement hvis

Spurgte om det samme, da jeg tegnede Falckabonnementet og nej- det gælder
vist ikke alm. sundhedstjek, men på den anden side, så spørg de jo heller
ikke, hvad dyret fejler.
Har haft Panda afsted den ene gang ( lidt overkill, med en kæmpe lastbil,
der henter biler, til en lille kat og den anden gang var det Bingo, der
var afsted. Det var en lastbil, hvor der var et praktisk stort bur i siden
til hunden- vældig smart, da Bingo ikke er god til, at sidde i en bil.

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-08 21:02

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var det Bingo, der var afsted. Det var en lastbil, hvor der var
> et praktisk stort bur i siden til hunden- vældig smart, da Bingo

Nej, det var nok det jeg tænkte, men som du ganske rigtigt skriver,
hvordan skulle de opdage at hunden/katten ikke er syg. Jeg spurgte
bare fordi jeg syntes at det var da utroligt billigt at tegne sådan
et abonnement.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-08 08:17

> [...]
> kr, og der skal ikke meget taxakørsel til for at overstige det
> beløb, så jeg ville da ikke betænke mig på at få et abonnement hvis

Hej Tove

Nej det gælder ikke, bare fordi katten skal til sundhedschek.
Der skal altså være tale om sygdom.

Man skal heller ikke bo langt fra dyrlægen, før der er en klar besparelse,
for efter hvad jeg har hørt, så kommer man ikke ret langt i en Taxi for Kr
130,- Men det er måske en god ide, at snakke med dem først, for man kunne
jo komme ud for, at hunden F.eks skulle til kontrol, og er den med et
gipsben, kan det godt være svært for den, at komme ind i F.eks en bus, eller
familiens egen bil, så var det jo rart, om noget sådant, kunne dækkes også,
evt mod en mindre merpris.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-01-08 13:25

> [...]
> være svært for den, at komme ind i F.eks en bus, eller familiens
> egen bil, så var det jo rart, om noget sådant, kunne dækkes også,

Det var nu også nærmest for dem med hund jeg spurgte, for folk
skulle jo nødigt komme ud for en overraskelse hvis der er visse
restriktioner. Selvfølgelig kan jeg godt se, at hunden/katten skal
være syg for at blive transporteret, men hvordan mon Falck vil kunne
skelne ? Et dyr kan jo være meget sygt uden at man egentlig kan se
det, der er vist mange "hårde negle" blandt dyrene.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-08 12:27

> [...]
> skelne ? Et dyr kan jo være meget sygt uden at man egentlig kan se
> det, der er vist mange "hårde negle" blandt dyrene.

Man kan jo sige det sådan, hvis Falck manden ikke kan se, dyret er sygt...
Hvordan kunne ejeren så ?..

Men det forhindrer jo ikke, at systemet kan misbruges. Vi kan jo bare se
Lægevagten.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-08 12:41

> Man kan jo sige det sådan, hvis Falck manden ikke kan se, dyret er sygt...
> Hvordan kunne ejeren så ?..

Falck kunne ikke se, at Bingo var syg- hun sprang rundt, som hun plejer. Det
var en pind, der havde skrabet siden af hendes tunge gevaldigt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-08 13:06

> [...]
Det
> var en pind, der havde skrabet siden af hendes tunge gevaldigt.

Kunne han ikke se, at tungen var skrabt ?

Han vil da til enhver tid, kunne se en behandlingskrævende skade.
Af og til, endda være med til at behandle den.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 25-01-08 13:42

Benny Mortensen, skrev:
> "Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne han ikke se, at tungen var skrabt ?
>
> Han vil da til enhver tid, kunne se en behandlingskrævende skade.
> Af og til, endda være med til at behandle den.

Benny, jeg tror du overvurderer initiativet fra Falkfolk
Jeg har da selv fået transporteret bil/motorcykel af dem
uden at kørertøjet fejlede noget som helst.
De godtager da uden at blinke hvis man siger at ens kørertøj
har den ene eller anden "sygdom", det samme gør sig garanteret
gældene med ens dyr. Deres arbejde er jo blot at transpoterer
dig fra A til B, det får de deres løn for, ikke for at spille dyrelæger.

/Jens (som kun har gode erfaringer med Falck)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-08 11:08

> [...]
> dig fra A til B, det får de deres løn for, ikke for at spille dyrelæger.
>
> /Jens (som kun har gode erfaringer med Falck)

Tja, hvad syntes du jeg skal svare til dette..... ????

Som jeg skrev før, Falck manden, kan helt sikkert, udmærket se, om det er en
behandlings krævende skade, men det er, som du selv skriver, ikke hans job,
at diskutere med kunden. Han kan gøre et notat i sine papirer, og så kan
kontoret afgøre, om de vil følge op på det. Som du selv skriver, de får
deres løn for at hjælpe kunden, hvad enten det er kunden, bilen, eller
hunden, eller hvad Abo'et nu drejer sig om.

Tværtimod, så underdriver jeg snarere, for deres initiativ fejler bestemt
ikke noget, men dog har jeg da kun oplevet det i positiv retning.... Dog
mangler jeg at få afprøvet, brand og udblæste vinduer, eller afblæste tage,
men det undværer jeg gerne.... Ellers har jeg vist prøvet det meste, og
Falck har klaret det til UG med kryds og slange, og efter ca 35 år med abo,
stadig er godt tilfreds. Så jeg vil mene, hvis nogen oplever deres
initiativ i negativ retning, så har de temmeligt sikkert fortjent det.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 27-01-08 19:07

Benny Mortensen, skrev:

> Tja, hvad syntes du jeg skal svare til dette..... ????

Noget fornuftigt helst

> Som jeg skrev før, Falck manden, kan helt sikkert, udmærket se, om
> det er en behandlings krævende skade, men det er, som du selv
> skriver, ikke hans job, at diskutere med kunden.

Jeg sad bare og fik det indtryk at du mente at Falckmanden ville
gå ind og vurderer om dyret var berretiget til transport,
det er jeg helt sikker på at han aldrig vil gører.
Hvis det ikke var det du mente, ved jeg ikke helt hvad
vi skulle bruge det du skrev til.

> Han kan gøre et
> notat i sine papirer, og så kan kontoret afgøre, om de vil følge op
> på det.

Det gider han da ikke ligge og lave notater om,
han er da glad bare han får sin løn.
Kontoret kan så selv følge op på det hvis de mener
at en given kunde skal hjælpes for ofte.

> Tværtimod, så underdriver jeg snarere, for deres initiativ fejler
> bestemt ikke noget, men dog har jeg da kun oplevet det i positiv
> retning....

Jamen jeg har da også oplevet posetivt initiativ fra Falcks side,
men jeg har endnu til gode at de har været skeptiske overfor
at jeg har tilkaldt dem.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-08 10:38

> Noget fornuftigt helst

Jamen, hvor er det fornuftige i, at jeg skal svare for, hvad Falck ville
gøre ??

> [...]
> det er jeg helt sikker på at han aldrig vil gører.
> Hvis det ikke var det du mente, ved jeg ikke helt hvad

Næh, men så kig lige tilbage, og se hvordan den startede....

> Det gider han da ikke ligge og lave notater om,
> han er da glad bare han får sin løn.
> Kontoret kan så selv følge op på det hvis de mener
> at en given kunde skal hjælpes for ofte.

Som du kan se her, har du jo besluttet, hvad han gider og ikke gider .
Hans initiativ, er altså åbenbart lig nul.... Bare han får sin løn.
Det passer ikke ret godt, med dine gode erfaringer. Gør det ???

Så vidt jeg er underrettet, så laver en Falck mand, notater om alle assists.
Både til brug for kontoret, og til at hjælpe chaufføren til at kunne huske,
hvad der skete ved netop denne assist. Da det jo ikke er helt ukendt for
Falck, at folk sommetider brokker sig, eller forlanger erstatning.

> Jamen jeg har da også oplevet posetivt initiativ fra Falcks side,
> men jeg har endnu til gode at de har været skeptiske overfor
> at jeg har tilkaldt dem.

Det er jo som sagt, heller ikke deres job. Men for at vende tilbage til det
med notaterne, så har jeg da faktisk, engang været så heldig, at i en
Politisag, kunne Falck bekræfte min udlægning af sagen. Heldigvis, var der
ved Falck, sket en fejl, så disse papirer, ikke var blevet brændt, da det lå
mere end 5 år tilbage...

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 28-01-08 18:49

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen, hvor er det fornuftige i, at jeg skal svare for, hvad Falck
> ville gøre ??

Det var dig der begyndte på at udbrede dig om hvad en Falckmand
evnt ville gører, som faktisk var noget en dyrelæge burde gører.

> Næh, men så kig lige tilbage, og se hvordan den startede....

Som jeg læser det startede det med at der blev stillet spørgsmålstegn
ved om transport til alm årligt check var dækket.
Firkantet stillet op er det det jo ikke, men jeg er af den overbevisning
at ingen Falckmand nogensinde vil gå ind og betvivle at din hund har
ondt i maven hvis du siger den har det, selv om den ikke har det

> Som du kan se her, har du jo besluttet, hvad han gider og ikke gider .
> Hans initiativ, er altså åbenbart lig nul.... Bare han får sin løn.
> Det passer ikke ret godt, med dine gode erfaringer. Gør det ???

Paser ganske glimrende med at de altid har transporteret mine kørertøjer
uden at prøve at reppe på dem, de skulle da bare have vagten til at gå.
Har da fået transporteret bil/mc som jeg bare påstod ikke kunne kører
selv om de virkede ganske glimrende.

> [...]
> at kunne huske, hvad der skete ved netop denne assist. Da det jo ikke
> er helt ukendt for Falck, at folk sommetider brokker sig, eller

Netop det med erstatning skal nok afholde enhver Falckmand fra at
nægte at transporterer et dyr som man påstår er sygt,
hvorfor skulle han dog løbe den risiko, fortæl mig lige det

> Det er jo som sagt, heller ikke deres job.

Nemlig, så man vil uden probs kunne få sin hund transporteret
til årligt check hvis man som jeg ikke er bleg for at digte lidt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-08 11:05

> Det var dig der begyndte på at udbrede dig om hvad en Falckmand
> evnt ville gører, som faktisk var noget en dyrelæge burde gører.

Var det, det jeg skrev ???.... Jeg har adskillige gange, ydet livreddende
førstehjælp, selv om jeg var en primitiv lastbil chauffør, og på ingen måder
læge.... Men man kan vel godt påstå, at jeg deltog i behandlingen af
patienten.

Falck hedder jo tilfældigvis, " Redningskorps " Så at de kommer til at
deltage i behandlingen, er vel på slet ingen måder, utænkeligt, eller ser
jeg helt forkert på det ???... Også masser af brandmænd, har givet kunstigt
åndedræt til katte og hunde.... Så jo, selv om de tilhører det almindelige
beredskab, så er deres chancer, for at komme til at deltage i behandlingen,
faktisk temmelig stor. Nu har jeg heller aldrig hørt om, at en Falck mand,
der er kommet ud til en assist til en hund, stå uden for døren og sige... "
Nej, jeg er bange for hunde ".... Har du ???? Så gad vide, om ikke Falck
har en eller anden form for system i sagerne.

> [...]
> at ingen Falckmand nogensinde vil gå ind og betvivle at din hund har
> ondt i maven hvis du siger den har det, selv om den ikke har det

Tja, det mener jeg også blev besvaret i min hentydning til lægevagten.
Alt kan misbruges.
Dårlig forklaring... Du kan altid se på en hund om den har smerter....
De folk, som kommer ud til husdyr, har med garanti et kursus eller tre i
behandling af husdyr i bagagen, og vil derfor ofte, være ikke så lidt bedre
egnet, til at stille en diagnose, end hundeejeren selv... Selvom de
assisterer flere biler end hunde til dagligt.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-08 11:29

> [...]
> egnet, til at stille en diagnose, end hundeejeren selv... Selvom de
> assisterer flere biler end hunde til dagligt.

Det er jeg så lidt i tvivl om. De fleste af de Falckfolk, som jeg har mødt,
virker mekanikeruddannet og har haft meget forstand på biler og det er så
også dem, der har transporteret os til dyrlæge de 2 gange.

Ambulancefolk og brandfolk tror jeg dog gerne, at de kan have en god
forstand på dyr.

Nu kommer det så også an på, hvad et dyr fejler, om de kan hjælpe med noget
eller der skal en dyrlæge til. De sidste 2 skader her i huset har været et
hul i siden på Fimbe og Biva havde skåret den øverste trædepude op.

Fra : pwh

Dato : 29-01-08 21:09

Buffy, skrev:
> [...]
> mødt, virker mekanikeruddannet og har haft meget forstand på biler og
> det er så også dem, der har transporteret os til dyrlæge de 2 gange.

Logisk tænkning siger sig selv at de ikke sender de dyre folk ud for at
transporterer dem der har et abonnement til knap 300kr/år.
Benny tror vist at Falck er en religion, det er med garanti bare
et spørgsmål om transport om "defekt genstand" fra A til B for
de fleste af dem, og ingen fejl på det

/Jens

Fra : pwh

Dato : 29-01-08 21:05

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Var det, det jeg skrev ???....

Som jeg læser det gjorde du, har jeg misforstået dig beklager jeg da.

> Tja, det mener jeg også blev besvaret i min hentydning til lægevagten.
> Alt kan misbruges.
> Dårlig forklaring... Du kan altid se på en hund om den har smerter....

Ikke enig.
Da min Angel sidst var syg med maveinfektion kunne du intet mærke på
hende ud over at hun altså brækkede sig umotiveret ind imellem.
Jeg har så ikke længere til dyrelæge end vi kunne gå,
men havde jeg boet på landet og haft Falckabonnement var Angel
da klart berretiget til transport, men hun så ikke spor syg ud.

Enhver med en smule kendskab til hundepsyke ved da at en hund
ikke viser smerte/ubehag før det virklig er galt.
Det kræver tit ejerens "fingerspidsfornemmeelse" at vide at den ikke er
som den skal værer. Det skal en tilfældig Falckmand sgu ikke bedømme.

> [...]
> så lidt bedre egnet, til at stille en diagnose, end hundeejeren
> selv... Selvom de assisterer flere biler end hunde til dagligt.

Du er lidt naiv i mine øjne Benny

/Jens (som nok selv skal tage ansvar for sine dyr, ikke Falck)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-08 10:01

> [...]
> men havde jeg boet på landet og haft Falckabonnement var Angel
> da klart berretiget til transport, men hun så ikke spor syg ud.

Jamen drager du nu ikke forhastede konklusioner igen.

Der er bestemt ingen, der siger, at din hund har ondt, fordi den brækker
sig.
Men når din hund skal til dyrlægen, pga pludseligt opstået sygdom.... Eller
i det her tilfælde, bare din berettigede mistanke... Ville det så ikke være
uretfærdigt, hvis det ikke var dækket af dit abo ???????....

> [...]
> Det kræver tit ejerens "fingerspidsfornemmeelse" at vide at den ikke er
> som den skal værer. Det skal en tilfældig Falckmand sgu ikke bedømme.

Selvfølgelig skal han da det. Det gør han da også med enhver bil, han
henter. Nå, jamen din hund kan finde på at brække sig, jamen så anbringer
man hunden, så det generer mindst muligt, og nemmest at rengøre, hvis det
skulle ske.
Han skal stadig ikke, tage stilling til, om din hund er syg eller ej, eller
berettiget til transport, eller ej. Han skriver hans rapport, som en eller
anden kontormus så sikkert taster ind i computeren. I hvert fald finder det
derind, på en eller anden måde.

> Du er lidt naiv i mine øjne Benny

Hvorfor mener du dog det... ? Men OK, jeg skal da få det at vide, om jeg er
naiv, for de ringer til mig i aften, mellem 18:30 og 19:00.... Så skal jeg
da spørge, hvis jeg da ellers husker det.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 30-01-08 11:46

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen drager du nu ikke forhastede konklusioner igen.

Overhovedet ikke. Jeg konkluderer bare helt korrekt at man
ikke nødvendigvis kan se på en hund om den er syg.
Der må Falck og dyrelægen stole på ejerens ord i første omgang.

> Der er bestemt ingen, der siger, at din hund har ondt, fordi den
> brækker sig.

Det er jo for fanden det jeg skrev.

> [...]
> Eller i det her tilfælde, bare din berettigede mistanke... Ville det
> så ikke være uretfærdigt, hvis det ikke var dækket af dit abo

Self er det da dækket, logik for burhøns.

> Selvfølgelig skal han da det. Det gør han da også med enhver bil, han
> henter.

Læser du slet ikke hvad jeg skriver.
Jeg har da selv fået transporteret bil og mc af Falck hvor der
intet har været galt med kørertøjerne, jeg påstod blot at der var det.
Det brugte Falck da ikke 2 sekunder på selv at undersøge,
de transporterede mig da blot hen hvor jeg ville.
Nu har jeg skrevet det 3-4 gange, nu må du da snart forstå det

> Hvorfor mener du dog det... ? Men OK, jeg skal da få det at vide, om
> jeg er naiv, for de ringer til mig i aften, mellem 18:30 og 19:00....
> Så skal jeg da spørge, hvis jeg da ellers husker det.

Så er du da først rigtig naiv hvis du tror på alt hvad en tilfældig person
påstår i telefonen i forbindelse med at de vil sælge dig en vare.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-08 11:03

> Overhovedet ikke. Jeg konkluderer bare helt korrekt at man
> ikke nødvendigvis kan se på en hund om den er syg.
> Der må Falck og dyrelægen stole på ejerens ord i første omgang.

Nej, jeg tror du får vendt tingene på hovedet.... Gør du ikke ???

Det må vel være dig, der bliver nødt til at stole på dem...
Det er da trods alt, dig selv, der har tilkaldt Falck manden,
og dig selv, der har valgt at konsultere dyrlægen.

> Det er jo for fanden det jeg skrev.

Det var ikke det, jeg læste

> Self er det da dækket, logik for burhøns.

Hvorfor sætter du så tåbelige scenarier an ????

> [...]
> de transporterede mig da blot hen hvor jeg ville.
> Nu har jeg skrevet det 3-4 gange, nu må du da snart forstå det

Jamen det vil jo i givet fald, så sikkert hjælpe, hvis du skriver hvad du
mener
Jeg syntes netop det punkt, har været oppe at vende før.
Så hvorfor kommer det nu igen )

> Så er du da først rigtig naiv hvis du tror på alt hvad en tilfældig person
> påstår i telefonen i forbindelse med at de vil sælge dig en vare.

Med den indstilling, er der vel ingen grund til at give dig svaret.
For det vil du jo straks beklikke, så det undlader jeg.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 31-01-08 12:15

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg tror du får vendt tingene på hovedet.... Gør du ikke ???

Overhovedet ikke, det overlader jeg til dig, det gør du bedre

> Det må vel være dig, der bliver nødt til at stole på dem...
> Det er da trods alt, dig selv, der har tilkaldt Falck manden,

Jeg har tilkaldt falck for at få transporteret min hund til en dyrelæge,
ikke for at han skal diagnosticerer/helbrede den.

> og dig selv, der har valgt at konsultere dyrlægen.

For at få diagnosticeret/helbredt min hund, det skal falck ikke gører.

> Hvorfor sætter du så tåbelige scenarier an ????

Ikke spor tåbelige, det er dig der bare ikke vil forstå mig nu

> Jamen det vil jo i givet fald, så sikkert hjælpe, hvis du skriver
> hvad du mener

Jeg har ret tydeligt skrevet flere gange at min egen erfaring med falck
mht kørertøjer er at de ikke prøver at reppe dem på stedet.
De har gentagene gange for mit vedkommende bare blankt godtaget
hvad jeg har sagt, faktisk har jeg ud af 7-8 ganges autotransport ikke
oplevet at de har prøvet at reppe mit kørertøj. Forstår du det nu
To gange var det banale fejl som de burde kunne have rettet,
og to gange fik jeg transporteret på en hvid løgn, altså intet at reppe.

> Jeg syntes netop det punkt, har været oppe at vende før.
> Så hvorfor kommer det nu igen )

Fordi du igen påstod
"Det gør han da også med enhver bil, han henter."
Det har jeg aldrig oplevet dem gører.
Hvordan forklarer du mig lige sammenhængen det ???

> Med den indstilling, er der vel ingen grund til at give dig svaret.
> For det vil du jo straks beklikke, så det undlader jeg.

Kald det naturlig skepsis overfor telefonsælgere
Købte jeg et abonnement til transport af dyr ville jeg ikke forvente
andet end transport, jeg betaler dem ikke for behandling.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-02-08 10:16

> Jeg har tilkaldt falck for at få transporteret min hund til en dyrelæge,
> ikke for at han skal diagnosticerer/helbrede den.

Nej, men han skal trods alt, tage stilling til, hvordan han vil transportere
dyret.
Var det ikke noget i den retning jeg skrev ????:...

> For at få diagnosticeret/helbredt min hund, det skal falck ikke gører.

Hvad var du i tvivl om her ???

> Ikke spor tåbelige, det er dig der bare ikke vil forstå mig nu

Hvordan kommer du frem til det ?

Jo, men så langt var jeg med, og det har jeg også besvaret.
Så hvorfor kommer det frem igen ????

> [...]
> To gange var det banale fejl som de burde kunne have rettet,
> og to gange fik jeg transporteret på en hvid løgn, altså intet at reppe.

Det har jeg stadig, tidligere besvaret, så hvorfor kommer det nu igen,
for intet mindre end anden gang i samme indlæg ??...

> Fordi du igen påstod
> "Det gør han da også med enhver bil, han henter."
> Det har jeg aldrig oplevet dem gører.
> Hvordan forklarer du mig lige sammenhængen det ???

Jamen det gør han da stadigvæk. F.eks tager han ikke en 4WD i Grill
Da den skal på lad. Lastbiler, bugseres aldrig, uden kardan'en fjernes,
o.s.v.... Han har faktisk mange ting, som han skal afgøre, før han
starter en bugsering / transport. Og altsammen, uden at du bliver
informeret. Præcist, lige som du sikkert selv vil gøre, inden for dit
arbejdsområde, udføres mange ting, rutinemæssigt automatisk.

> Kald det naturlig skepsis overfor telefonsælgere
> Købte jeg et abonnement til transport af dyr ville jeg ikke forvente
> andet end transport, jeg betaler dem ikke for behandling.

Nu tror jeg nok jeg skrev, at Falck ringede til mig i går aftes.
Hvad var der i den sætning, som du ikke forstod....

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 01-02-08 11:16

Benny Mortensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad var du i tvivl om her ???

Jeg er stærkt i tvivl om hvad vi diskuterer efterhånden,
tror bare du skal lege Benny-modsat som sædvanligt.
Gider jeg ikke spilde mere tid på

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-08 15:20

> Kunne han ikke se, at tungen var skrabt ?

Nu kiggede han ikke, men det var jo ikke så tydeligt efter, at blødningen
var stoppet. Vi skulle jo også lige have dyrlægen til, at tjekke, at der
ikke var skader i ganen eller andre steder.

> Han vil da til enhver tid, kunne se en behandlingskrævende skade.
> Af og til, endda være med til at behandle den.

Nu var det de folk, der normalt står for autohjælp, der hentede os, så
tvivler på, hvor hjælpesomme de kunne være omkring et dyr, men Falck har da
hjulpet os flere gange, når det har drejet sig om, at få gang i en død bil.
Andre gange har de bare kunne konstantere, hvad bilen har fejlet, så vi
kunne meddele det videre til mekanikeren, men dyrlæger er de altså ikke....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-08 11:25

> [...]
> Andre gange har de bare kunne konstantere, hvad bilen har fejlet, så vi
> kunne meddele det videre til mekanikeren, men dyrlæger er de altså

Nej, selvfølgelig, er de ikke dyrlæger. Det er der vist heller ingen, der
har forlangt af dem.

Tja, en af mine venners hund, havde fået en hjørnetand i spændet på
halsbåndet. Hunden var ved at gå ud af sit gode skind, og flere havde
efterhånden forsøgt, både at få lov at fjerne det, eller skære det over,
endda at klippe det over, og kun fået skrammer ud af det.... Indtil han kom
i tanker om sit Falck abo.... Falck kom, og Falckmanden var ganske resolut,
et solidt greb om hunden, fat i kæben, og vupti, hundens tand var ude af
halsbåndet, og hunden travlt beskæftiget, med at se, hvor hurtigt den kunne
slikke en Falck mand op.
Så måske ikke dyrlæge, og måske glemte han, at de folk der stod omkring ham,
bagefter, ville diskutere, om han var for voldsom.... Men hunden var ikke i
tvivl... Lige der, var han absolut meget populær....

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-01-08 05:19

On 23 Jan., 12:30, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Ok, jeg har jo 2 store hunde, dem må man kun have med i regionaltoge desværre.

Er det normalt ikke maks en hund pr. passager i alle tog?

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 23-01-08 14:08

Kim Christensen, skrev:

> Er det normalt ikke maks en hund pr. passager i alle tog?

Nu har jeg ikke prøvet at tage dem med tog, men jeg mener bestemt
at man godt må tage 2 store hunde med, men så kræves det vist at man
køber et helt område. Prøv selv at chekke på DSB's hjemmeside.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 23-01-08 21:27

> [...]
> ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i

http://www.petcab.dk/

Jeg mener der er en del af den slags foretagender rundt omkring i landet.

Mvh
Søren

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-01-08 00:39

On 23 Jan., 20:06, "Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:

> [...]
> var afsted. Det var en lastbil, hvor der var et praktisk stort bur i siden
> til hunden- vældig smart, da Bingo ikke er god til, at sidde i en bil.

Den ene gang jeg har brugt mit Falck abonnement til at få en hund hjem
fra dyrlægen, sendte de en taxi som ikke ville have en hund med i
bilen, til trods for at jeg havde et tæppe med. Og jeg ville ikke have
min hund liggende i et lufttæt bagagerum. Det blev derefter med bus
hjem, og jeg måtte bære min hund de 200 + 50 meter til og fra bussen.
Det gik nu også, for han vejer kun 27 kilo.
Falck abonnementet er opsagt.

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-08 11:47

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

hjem, og jeg måtte bære min hund de 200 + 50 meter til og fra bussen.
Det gik nu også, for han vejer kun 27 kilo.

Tja, men det kan man jo så næppe bebrejde Falck, og får de intet at vide,
kan de heller ikke reagere på det.

Jeg vil umiddelbart mene, at Falck er så stor en kunde, så de helt klart,
kan stille krav til lokale taxi firmaer.

Som Taxi, ville jeg da spørge, hvis jeg fik en radiotur fra en dyrlæge
adresse, om der skulle dyr med, og så afvise turen, hvis der var forbud mod
at have dyr med i bilen.

Og ingen Taxi chauffør, kan bilde mig ind, at han ikke er klar over at bilen
er bestilt til en dyrlæge adresse, og at det er Falck, der skal betale
regningen... Så den med først at møde op til turen, og så nægte dyr i
bilen... Den dutter altså ikke. Han var helt klar over, at dette var en abo
tur, men løb chancen for, at det var en, der havde fået sin hund aflivet
eller indlagt, så det kun var ejeren, der skulle hjem... Så du skulle have
bedt ham, bestille en anden vogn, der ville tage din hund med, samt oplyse
Taxiens nummer, samt den chaufførs navn, som nægtede at tage din hund med,
til Falck. For jeg gætter på, de så vil have en passende alvorlig snak med
Taxi firmaet.

Falck bestiller en Taxi, for at du ikke skal vente, fordi det varer længe,
inden de har en bil fri... Ikke for at miste abonnenten.

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 24-01-08 16:52

> [...]
> ikke kan moses ned i en fiks taske og medbringes i bussen?
> Jeg tænker på, hvis den fx skal til dyrlæge - der ligger ikke en lige i

Det var da utroligt, masser af "købe" ideer (Falck, bus, taxa), men her i
Jylland hjælper vi altså hinanden, hvis min hund bliver akut syg(og min kone
har den ene bil, og min datter den anden), så står mine naboer eller
svigerfamilie da i kø for at hjælpe. Jeg kan faktisk kun tænke på to (ud af
15) familier her på vejen der ikke vil have hund ind i deres bil.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-08 17:09

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4798b41b$0$2108

>så står mine naboer eller
> svigerfamilie da i kø for at hjælpe. Jeg kan faktisk kun tænke på to (ud
af
> 15) familier her på vejen der ikke vil have hund ind i deres bil.

Her hjalp naboer også med indkøb, da vi ikke havde bil, men tvivler stærkt
på, at de ville køre med vores hunde i deres meget nye og dyre biler....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-08 12:54

> [...]
af
> 15) familier her på vejen der ikke vil have hund ind i deres bil.

Hej Ralph

Nu er der jo ingen, der siger at det lige præcist er hjemme, hunden bliver
syg, eller kommer til skade. Så et abo, er slet ingen tosset ide.... Langt
de færreste, har lyst til at få en hund, der har spist rottegift ind i
bilen, da den ikke lugter ret godt, og den lugt vil hænge i bilen i lang tid
efter... Eller en hund, der har diarre, eller kaster op, for da slet ikke at
nævne, bløder slemt. Og altså hvis man ofrer Kr 500 - 1000,- på foder om
måneden, til sin hund.... Så forekommer Kr 258,- pr år, som en dråbe i
havet.... Jeg ville da godt se Trine, stå alene med Siri, hvis Siri ikke
selv kan gå ud til bilen.... For jeg er næsten sikker på, hun vil bede om en
Meget stærk mand, da det er en Meget stor hund.
Jeg er sikker på, at bare der vil komme en god mand, så vil Trine syntes,
han er ALLE Kr 258,- værd.

M.V.H....Benny..