MS Windows
briani 27239
Opdatering mislykkedes
Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 23-01-08 21:45

Hej.

Jeg har WindowsXP SP2 med næsten alle opdateringer, for jeg kan ikke
installere:

Microsoft.NET framework 2.0 SP 1 (KB110806)
Microsoft.NET framework 3.0 SP 1 (KB929300)

de hentes godt nok men installationen fejler hver gang.

Jeg kan ikke hente dem på
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ og
så installere dem manuelt.

Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Karsten

Dato : 23-01-08 22:43

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> så installere dem manuelt.
>
> Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Prøv f.eks det her program, jeg har selv brugt den og den virker her hos
mig...

Dial a fix description
Dial-a-fix is a collection of known fixes which addresses issues with
Windows Update, Microsoft Installer, and more.
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 24-01-08 09:58

Karsten skrev:

> Dial a fix description
> Dial-a-fix is a collection of known fixes which addresses issues with
> Windows Update, Microsoft Installer, and more.

Ellers tak, man skal jo være god til engelsk for at kunne bruge det.

Asbjørn M. Nielsen

Fra : jama

Dato : 24-01-08 12:58

> Ellers tak, man skal jo være god til engelsk for at kunne bruge det.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Asbjørn M. Nielsen

Bare sæt hak i alle.
jama

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 24-01-08 16:23

jama skrev:

> Bare sæt hak i alle.

Tak til alle for jeres forsøg på at hjælpe.
Problemet løste åbenbart sig selv på en eller anden måde.

Jeg standsede windows opdatering. slukkede skærmen og holdt en pause.

En time efter kiggede jeg til den og da var Framework 2 installeret så
jeg prøvede om den nu ville installere framework 3. Og lur mig det ville
den sgu. Selv om windows update tidligere har meddelt at den ikke kunne.

Jeg har for længst opgivet at forstå windows.

Asbjørn M. Nielsen

Fra : jama

Dato : 24-01-08 12:56

"Karsten" <faerk@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dial-a-fix is a collection of known fixes which addresses issues with
> Windows Update, Microsoft Installer, and more.

Jeg har også brugt det, virker fint, selvom det er på Engelsk.
Mvh.Jama

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 25-01-08 09:38

> [...]
> så installere dem manuelt.
>
> Nogen forslag til hvad der kan være galt?

hej
jeg har lige haft noget lignede,det var bare kb936181,den blev ved med at
komme,prøvede luk computer så er der et mærke når der er opdateringer der
skal installeres det gjorde
den også men lidt efter poppede den op igen.
så gig jeg ind i fjern programmer slog vis opdateringer til og fandt
kb936181 afinstalrede,så instalerede den har ikke hørt fra den siden.
mvh
poul