MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Søgning i filsystemet på Vista?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-08 20:35

Hejsa

Jeg har et "mindre" problem på min Vista Business mht søgning efter
tekststrenge i vilkårlige filer
Hvordan får man det til at spille?
Den finder intet, men filen kan fint læses i fx notepad
Inholdet er rent tekst men filen hedder blot ikke txt til "efternavn"

- Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-01-08 17:07

Skift til avanceret søgning og sæt hak i søg også i ikke indekserede
filer.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-08 19:10

"Jens Peter Karlsen" wrotw

> Skift til avanceret søgning og sæt hak i søg også i ikke indekserede
> filer.

Nope virker ikke

Findstr kan finde filerne men ikke søgning via explorer
Kan man ikke slå alt det "smarte" helt fra?
Jeg er uendelig træt af at man ikke blot kan finde den første fil/folder der
starter med et flere/tegn uden at der skal åbnes et nyt vindue og jeg får en
lang liste af muligheder

pft/Peter

Fra : Henrik

Dato : 30-01-08 20:27

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den finder intet, men filen kan fint læses i fx notepad
> Inholdet er rent tekst men filen hedder blot ikke txt til "efternavn"

Denne virker i XP der lider af samme skavank:

Kør regedit
Åben HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ContentIndex
Dobbelt-click FilterFilesWithUnknownExtensions
Sæt værdien til "1"

Hvis ikke den er at finde, kan du jo prøve at oprette den (DWORD)

Og, når du nu er i gang:

Undgå søgning i zip filer (XP)
regsvr32 /u zipfldr.dll

Undgå at XP viser zip filer som mapper
regsvr32 /u cabview.dll

Ja ja, det er til XP, men jeg har ikke en Vista at teste på. Giv et
feedback, så vi andre ved om det virker...
/Henrik

Fra : Henrik

Dato : 30-01-08 20:34

"Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Og så fandt Google den her:
"From an Explorer windows, tap Alt | Tools | Folder Options | Search. There
are three selectable option for searching file names only or content or
both."
Og der er respons i næste indlæg på at dette er korrekt.
/Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-01-08 22:56

"Henrik" wrote

> Og så fandt Google den her:

Har brugt Google 8-|

> "From an Explorer windows....

Korekt, men Vita er så genialt indrettet at hvis man indstiller systemet til
at søge i revl og krat så stakkels den der forglemmer og taster et par
bogstaver ind i detail visning for at finde nærmeste match ...
Den starter automatisk en søgning på filer, indhold, underfoldere, indhold
og guderne må vide hvad
Fuldstændig ubrugeligt :(
Det er een at egentlig ret få ting der kan få til at skifte skrigende
tilbage til XP :(

> Og der er respons i næste indlæg på at dette er korrekt.

Det er ganske vist
Men stadig finder FindStr flere forekomster end Explorer "super" søgeværktøj

Egentlig ville jeg bare gerne disable alt det fine "brugervenlige" skrammel
så man kan søge ala Win2K
(ok det kræver selvfølgelig at man ved lidt om filer og indhold etc)

Arghh, man skulle tro at dem der designede Vista kun havde 2 dokumenter på
deres maskiner og i øvrigt en enkelt 20Gb disk med oct core :(

- Peter