MS Windows
briani 27239
Mystisk opførsel ved sletning
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-08 16:57

Hej alle

Jeg har et stykke tid haft en mistanke, men nu satte jeg mig for
at tjekke det grundigt, og den er god nok.

Når jeg åbner en hjemmeside i Opera, kan jeg vælge at gemme den
lokalt som HTML inklusice billeder. Det betyder at alt indholdet
kopieres så den lokale side ser ud præcis som den originale.

Det ordner Opera i praksis ved at lægge HTML-koden i en fil for
sig og så oprette en undermappe hvor alt det løse så bliver
anbragt. Hvis siden f.eks. har titlen BertelsHjemmeside, får jeg
altså:

   [BertelsHjemmeside_files]
   BertelsHjemmeside.html

i den mappe jeg angiver.

Det mystiske opstår når jeg vil slette sådanne (midlertidige)
filer igen. Hvis jeg kun markerer "BertelsHjemmeside.html" og
sletter, forsvinder også mappen [BertelsHjemmeside_files] - og
omvendt.

Hvordan kan det lade sig gøre?

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 17:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg har søgt lidt efter de rette termer og mener, at de må kalde det
"hard links" eller "junctions".

Fandt blandt andet:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa365006(VS.85).aspx

Men ellers prøv selv at søg efter bedre.

Fra : akadut

Dato : 23-01-08 19:05

> [...]
> filer igen. Hvis jeg kun markerer "BertelsHjemmeside.html" og
> sletter, forsvinder også mappen [BertelsHjemmeside_files] - og

Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Håndtering af websider og mapper
i par

Fra : Benny Andersen

Dato : 23-01-08 22:41

On Wed, 23 Jan 2008 16:56:49 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvordan kan det lade sig gøre?
Hvor mystisk er det lige? faciliteten, har du sikkert også bemærket, virker
konsekvent. Jeg har ikke gidet undersøge det før, så tak for spørgsmålet.

How Connected Files are Made, and their Problems
http://xona.com/2004/07/16.html

--
Benny Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-08 00:07

Benny Andersen skrev:

> How Connected Files are Made, and their Problems

Tak for den forklaring - og sikke en idiotisk indretning.

--
Bertel

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-01-08 11:50

On Thu, 24 Jan 2008 00:06:50 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Tak for den forklaring - og sikke en idiotisk indretning.

Ja - det er ren filemanager (explorer) funktionalitet - har intet med
filsystem eller OS api'et at gøre - en implementering af filrelation
koblinger i den næsten enerådende filemanager må betragtes som et
workaround.
--
Benny Andersen