Farvestyring Canon Pixma IP 3000
Fra : Jesper

Dato : 23-01-08 14:49

Hej.

Jeg er i tvivl om jeg er i den rette gruppe, men forsøger...

Jeg er netop ved at kalibrere min skærm med Spyder2Pro og har netop
installeret Photo shop Elements 6, da jeg fotograferer lidt....

Jeg vil høre om I kan fortælle mig, hvordan jeg slår favestyringen af min
printer fra?

Mvh

Jesper

Fra : Pico

Dato : 23-01-08 20:53

Jesper wrote:
> [...]
> installeret Photo shop Elements 6, da jeg fotograferer lidt....
>
> Jeg vil høre om I kan fortælle mig, hvordan jeg slår favestyringen af

Ganske vist fra PS CS3 men farvestyringen i printeren er vel det samme
--
MVH
Pico

Når du udskriver billeder med Adobe RGB, ProPhoto RGB eller andre avancerede
farve-profiler, skal du slå printerens farvestyring fra. Her kan du se,
hvordan du typisk gør på fotoprintere fra Canon, Epson og HP, når du har
åbnet driverprogrammet.

Hvis du har en Canon-printer

Under fanebladet Indstillinger markerer du Tilpasset og klikker på
Indstil... under Udskriftskvalitet. Vælg 1 i Kvalitet, og klik på Diffusion.
Klik derefter på OK. Markér Manual under Farvejustering. Klik på
Ind­stil.... Sørg for, at punktet Aktiver ICM ikke er markeret, og vælg
Ingen i rullemenuen Udskrivningstype. Klik til sidst på OK.

Hvis du har en Epson-prlnter

I driversoftwaren «l din Epson-printer finder du fanebladet Main. Her vælger
du Best Photo under punket Photo Quality samt den rigtige papirtype i
feltet Type. Den fremgår af pakken med papiret. Klik derefter på Advanced.
Under Color Management vælger du ICM, og under ICC/KM Profile markerer du
Off (No Color Adjustment).

HvIs du har en HP-printer

Under fanebladet Udskrivningsgenveje vælger du en af mulighederne for
fotoudskrivning. l rullemenuen Papirtype vælger du det rigtige papir. Vælg
derefter Programstyrede farver l rullemenuen Farvestyring. Under fanebladet
funktioner er det vigtigt at markere Fra i rullemenuen Rettelse af foto, så
printerens farvestyring deaktiveres.

Fra : Jesper

Dato : 23-01-08 22:50

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på Ind­stil.... Sørg for, at punktet Aktiver ICM ikke er markeret, og vælg
> Ingen i rullemenuen Udskrivningstype. Klik til sidst på OK.

Jeg siger mange tak - det vil jeg prøve.

mvh

Jesper.