Oki c3200 farvenetprinter
Fra : Rainman

Dato : 23-01-08 10:38

Nogen som kender Oki's printere og evt. nyere modeller som er kompatible
med de tonere som 3200-serien bruger?

Min c3200 vil nu til at have 4 nye tromler (3000 kr!!), og det er jo
helt gak-gak. Derfor overvejer jeg at købe en ny printer hvor man jo får
nye tromler og 4 nye tonere med, og formodentlig til en pris der er
lavere end de 4 tromler. Men da jeg - desværre - lige har købt 4 tonere
til c3200 (2500 kr!!), ville jeg gerne kunne bruge dem i den nye printer.

Fra : Holst

Dato : 23-01-08 11:19

Rainman wrote:

> [...]
> lavere end de 4 tromler. Men da jeg - desværre - lige har købt 4 tonere
> til c3200 (2500 kr!!), ville jeg gerne kunne bruge dem i den nye printer.

Ja, laserprintere er efterhånden kommet ned i en pris, hvor det er
engangsprodukter, medmindre du virkelig køber de dyre modeller.

OKIs billigste model i dag, C3450, kan du umiddelbart få for kun lidt
over 3.000 kr.

Et opslag på OKIs hjemmeside viser, at forbrugsstofferne til OKI C3450
er kompatible med C3300n og C3400n. Der anføres samtidig, at C3300n og
C3400n er udgået (du kan dog finde begge til ca. 2.300 kr. på edbpriser.dk).

Eftersom OKI C3200 ikke nævnes blandt kompatible printere til disse
forbrugsstoffer, så bliver det nok svært at finde en ny printer, der er
tonerkompatibel med din nuværende printer.

Prøv at kontakt OKI. De kan nok give dig et bedre svar.

Men personligt ville jeg nok, hvis jeg var dig, bare købe en ny printer,
når det nu er bundmodellen, du har.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-01-08 22:07

Rainman wrote :
> [...]
> 4 tromler. Men da jeg - desværre - lige har købt 4 tonere til c3200 (2500
> kr!!), ville jeg gerne kunne bruge dem i den nye printer.

Hvis den ikke tvinger dig til at skifte tromler, er der ingen grund til
at gøre det før udskriftskvaliteten forringes.

Man kan evt. nulstille tromletælleren så beskeden ikke irriterer - der
står lidt om det her:
http://www.fixyourownprinter.com/forums/laser/23029

Hvis du ikke har monteret de nye tonerpatroner, er det så op til dig
selv om du vil "risikere" dem på de gamle tromler.

Bemærk så også at de tonerpatroner der følger med nye printere ikke
altid er samme slags som dem der købes særskilt. Leverandørerne kan jo
sælge printeren lidt billigere hvis der kun skal den halve mængde toner
i fra starten.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".