ingen lyd i microfon hjælp
Fra : Jan

Dato : 23-01-08 08:43

Jeg aner ikke hvad der er galt med mine microfoner, jeg kan ikke få lyd i
hverken bagpanelet eller front panelet .
Har lige geninstaleret Realtek HD Audio input uden at det hjalp
mine højtalere fungere perfekt
help please
mvh
Jan

Fra : Rado

Dato : 23-01-08 10:27

On Wed, 23 Jan 2008 08:43:25 +0100, "Jan" <j@n> wrote:

>Jeg aner ikke hvad der er galt med mine microfoner, jeg kan ikke få lyd i
>hverken bagpanelet eller front panelet .
>Har lige geninstaleret Realtek HD Audio input uden at det hjalp
>mine højtalere fungere perfekt

Har det virket før?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Jan

Dato : 23-01-08 11:13

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har det virket før?

Nej .. jae ,det ved jeg ikke. Jeg har ikke haft behov før nu til at bruge
det det er foresten xp jeg bruger.
mvh
Jan

Fra : Rado

Dato : 23-01-08 19:06

On Wed, 23 Jan 2008 11:13:29 +0100, "Jan" <j@n> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Nej .. jae ,det ved jeg ikke. Jeg har ikke haft behov før nu til at bruge
>det det er foresten xp jeg bruger.

Er det en hjemmebygger? Er det et onboard lydkort eller et
indstikskort?

Jeg går ud fra at du har slået mikrofonerne til i Windows? Min
erfaring er iøvrigt at de fleste mikrofoner kræver at man slår Boost
til under Advanced, ellers kan man dårligt høre dem.

Fra : Jan

Dato : 23-01-08 21:38

> [...]
> erfaring er iøvrigt at de fleste mikrofoner kræver at man slår Boost
> til under Advanced, ellers kan man dårligt høre dem.

Hejsa Rado tak
Nej det er ikke en hjemmebygget har købt den i Fønix på Frederiksberg
Der er et onboard lydkort , Har ledt efter "boost" men har under egenskaber
for lyde og lydenheder fundet under Lydstyrke via Avanceret / overordnet
lydstyrke i Frontmic noget der hedder 1 Microfon Forstærkning ,hvor jeg
satte et flueben i. jeg har slået fluebenet til i microfon og har skruet den
helt op, og det virker ikke ...hulk
mvh
Jan

Fra : Mads

Dato : 24-01-08 00:03

On Wed, 23 Jan 2008 21:38:18 +0100, "Jan" <j@n> wrote:

> [...]
>satte et flueben i. jeg har slået fluebenet til i microfon og har skruet den

Hej

Når du har fundet mixer vinduet for afspilning, f.eks. ved at
dobbeltklikke på højttaler ikonet nede i Systray'en, så tjek at
der her er skruet op for mikrofon og at den ikke er slået fra.

Derpå klikker du på Indstillinger / Egenskaber / Indspilning / OK
og du har nu et nyt mixer vindue, men denne gang for indspilning.
Her skal mikrofonen være valgt med et flueben og igen skal der
være skruet op for den.

Der er altså 2 forskellige mixer vinduer og begge skal altså være
indstillet korrekt før mikrofonen virker ordenligt.

Virker det stadig ikke er der noget galt, enten med mikrofonen
eller med PC'en. ( måske bare en ledning )

Nu har du vel sat mic'en i det rigtige stik, ikke ?

mvh Mads

Fra : Jan

Dato : 24-01-08 08:15

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller med PC'en. ( måske bare en ledning )
>
> Nu har du vel sat mic'en i det rigtige stik, ikke ?
jo men kunne sagtens komme i tvivl he he

> mvh Mads

Tak for hjælpen Nu Virker den , mit største problem var i programmet under
realtek hd audio-konfiguration .
Jeg skulle vælge forbindelseindstilinger "sluk for automatisk bestemmelse af
det forreste panels jacstik" ja og så virkede det altså
tak for jeres hjælp
mvh
Jan