MS Windows
briani 27239
Seneste WGA opdatering fra MS lover ballad~
Fra : co@ch [4130]

Dato : 23-01-08 01:01

Den seneste WGA opdatering fra Microsoft hedder KB905474.

Når den er installeret er din internet forbindelse "allways on" og kan ikke
slås fra.
WGA opdateringen kan ikke afinstalleres.

Det er ihvertfald det problem jeg oplever, og jeg synes det er skidt at man
ikke kan slå sin internet forbindelse fra f.eks. under afvikling af spil.

Har andre oplevet samme?

mvh
Bri@@n

Fra : Fietsenmaker

Dato : 23-01-08 07:08

co@ch [4130] skrev:
> [...]
> ikke kan slå sin internet forbindelse fra f.eks. under afvikling af spil.

Med gratis ZoneAlarm kan du altid blokere din internetforbindelse.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 23-01-08 21:04

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> Med gratis ZoneAlarm kan du altid blokere din internetforbindelse.

Ja, ved det...men jeg mangler friheden til selv at bestemme hvornår min
netværksforbindelse skal være "ON"

Mvh
Bri@n

Fra : Steffen Skov

Dato : 23-01-08 16:02

Kan man ikke bare hive stikket ud, så er der da ingen forbindelse. Trådløs
er det bare at slukke for routeren.
Hilsen Steffen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 23-01-08 21:05

"Steffen Skov" <Xsskov@vip.cybercity.dkY> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke bare hive stikket ud, så er der da ingen forbindelse. Trådløs
> er det bare at slukke for routeren.
> Hilsen Steffen

Jo...men jeg mangler friheden til selv at bestemme hvornår min

Fra : Lyrik

Dato : 24-01-08 03:13

Den 23.01.2008 kl. 21:04 skrev co@ch [4130]
<coach_fjern_@_dette_lite.invalid>:

> "Steffen Skov" <Xsskov@vip.cybercity.dkY> skrev i en meddelelse
>
> Jo...men jeg mangler friheden til selv at bestemme hvornår min
> netværksforbindelse skal være "ON"
Gå over til Linux! Så får du fred for plagerierne. Ubuntu installerer
nemmere end Windows. Man kan brænde en såkaldt "live-cd" først. Det er en
cd der starter systemet ved kun at køre på cd-en og bruge ram. Den skriver
ikke på harddisken. Så kan man se om systemet kan køre. Kan det det, så
installerer man det.

Du kan have dualboot.
Linux når du skal være i fred med din maskine og en hurtig XP-opstart når
du skal have dit spillefix!Der skal ikke køres antivirus eller
antispy-bot-snot på Linux. Den er ikke modtagelig for noget af det. Dens
blutooth kører rock solid fra skrivebordet ned i lommen til mobiltelefonen
og den anden vej. Nettet er rock-solid på. Hele tiden.
Filmafspilning er flottere end afspilning i Windows. Det lag Windows kører
film i er mindre godt.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 24-01-08 07:53

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t5ewftijcof222@lyrik.local...
> [...]
> og den anden vej. Nettet er rock-solid på. Hele tiden.
> Filmafspilning er flottere end afspilning i Windows. Det lag Windows kører

Jeg har tidligere prøvet Ubuntu og den kan sagtens køre på min PC.
Men jeg får en "error 21" - "fejl i GRUB" hvis jeg installerer den og kan
ikke få den til at starte.
Den lægger åbenbart bootsectoren et eller andet sted istedet for på HDD'en

Derfor opgav jeg det, sidst jeg rodede med Linux.
Hvis jeg ikke kan finde en holdbar løsning på dette problem, gider jeg ikke
gå igang igen.

Mvh
Bri@n

Fra : Lyrik

Dato : 24-01-08 17:06

Den 24.01.2008 kl. 07:53 skrev co@ch [4130]
> [...]

> Derfor opgav jeg det, sidst jeg rodede med Linux.
> Hvis jeg ikke kan finde en holdbar løsning på dette problem, gider jeg
De første 3 gange jeg forsøgte kunne jeg ikke få den til at køre. Men
sidenhen har jeg kunnet få alt muligt til at køre. Jeg har haft Suse,
+ mindst 4 andre. Alt sammen kørte upåklageligt. Jeg tror de første 3
gange var mine egne mindreværdskomplekser der smittede maskinen!))
GRUB lægger sig på harddisken og styrer boot. Så vidt jeg ved. Men du kan
spørge på denne gruppe. De snakker ikke om andet:

Spørg om den Error 21.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Lyrik

Dato : 23-01-08 17:01

Den 23.01.2008 kl. 01:00 skrev co@ch [4130]
> [...]

> man
> ikke kan slå sin internet forbindelse fra f.eks. under afvikling af spil.

Fra Wikipedia:

Windows Genuine Advantage checks the following components:
...Computer make and model
...BIOS checksum.
...MAC address.
...A unique number assigned to your computer by the tools (Globally Unique
Identifier or GUID)
...Hard drive serial number.
...Region and language settings of the operating system.
...Operating system version.
...PC BIOS information (make, version, date).
...PC manufacturer.
...User locale setting.
...Validation and installation results.
...Windows or Office product key.
...Windows XP product ID.

MS beskyldt for at plante spyware:

The notification tool has been accused of spyware-like behavior, "phoning
home" on a daily basis. Microsoft subsequently admitted the behavior, but
denied that it amounted to spyware. Following pressure, Microsoft
announced that in future the tool would only phone home once every two
weeks, instead of every day. Microsoft has also provided removal
instructions for the pilot version of WGA.

Despite this, Microsoft is currently being sued under anti-spyware
statutes over WGA's non-disclosed "phone home" behavior.The outcome of the
lawsuit has not been determined.

........Microsoft er altså sagsøgt som leverandør af spyware. Hvordan det
vil gå vil vise sig.

Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Rado

Dato : 24-01-08 07:50

On Wed, 23 Jan 2008 17:00:57 +0100, Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

>MS beskyldt for at plante spyware:

Jeg har også bemærket et Explorer prøver at gå på nettet når man laver
en filsøgning, det samme gør MSI installeren når man installerer
programmer.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-01-08 23:03

"Rado" wrote

> Lyrik:

> Jeg har også bemærket et Explorer prøver at gå på nettet når man laver
> en filsøgning,

Det kan muligvis være fordi du er, eller har været, medlem af en MSN-gruppe,
for så bliver gruppens "delte drev" tilsluttet i stifinder, det
kan også være fordi du har været tilsluttet en webside med WebDAV.

Noglet tjeneste der fungerer som et "internet-drev" tilbyder også mulig-
heden, vistnok også Microsoft Skydrive og Foldershare:

http://skydrive.live.com/
http://foldershare.com

Hvis drevene er registreret i stifinder og du vælger en standardsøgning
efter alt indhold på computeren vil den også forsøge at søge på de drev.

> det samme gør MSI installeren når man installerer programmer.

Man kan lave MSI installationsprogrammer så de under installationen
tjekker online om der er opdateringer eller nye versioner tilgængelige.

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-01-08 14:15

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i en meddelelse
> Den seneste WGA opdatering fra Microsoft hedder KB905474.

Det tror jeg ikke, det nummer kom helt tilbage i 2006, men det kan selvfølgelig
være "genbrug".
http://www.mydigitallife.info/2006/04/26/disable-and-remove-windows-genuine-advantage-notifications-nag-screen/