MS Windows
briani 27239
Manglende DLL-fil
Fra : Børge Laursen

Dato : 22-01-08 00:15

Hej NG

Ved opstart får jeg følgende fejlmelding:

"Your SQL-server installation is either corrupt or has been tampered (unable
to load SQLBOOT.DLL). Please uninstall, then re-run setup to correct this
problem."

Kan nogenfortælle mig, hvordan jeg afhjælper denne fejl ?
Jeg har foretaget lidt oprydning på min HD ved at afinstallere nogle
programmer, som jeg ikke længere brugte. Hertil brugte jeg 'Your
Uninstaller', som jeg har gjort i flere år uden at få problemer. Endvidere
har jeg ryddet op med 'CC-Cleaner'. Herefter kom ovenstående fejlmelding.
Jeg søgte og fandt ved brug af Google den manglende SQLBOOT.DLL, som jeg
downloadede. Men nu ved jeg ikke, hvordan jeg skal 'uninstall' og 're-run
setup' og i hvilken mappe, den skal installeres.
Jeg formoder, det er en fil, der hører hjemme i en Windows-mappe.

Mvh
Børge Laursen

Fra : Henning

Dato : 22-01-08 00:36

On Tue, 22 Jan 2008 00:15:17 +0100, Børge Laursen
<bk_laursen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>to load SQLBOOT.DLL). Please uninstall, then re-run setup to correct this

Det lyder som om du har installeret en SQL-server? Reinstaller denne.

Fra : John V.

Dato : 22-01-08 05:42

"Børge Laursen" <bk_laursen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> setup' og i hvilken mappe, den skal installeres.
> Jeg formoder, det er en fil, der hører hjemme i en Windows-mappe.

Det er sikkert CC-Cleaner der rydder op i noget som der ikke tåler
oprydning.
Jeg havde samme problem med Borland Developer Studio.
Sagen er at nogle programmer laver ugyldige registrerings nøgler, dem
fjerner CC-Cleaner, hvorefter programmerne ikke mere virker.
Det var problemmet for mig, løsningen var nu ret nem, simpelthen en restore
fra backup..

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 22-01-08 16:07

Man afinstallerer ved hjælp af Kontrol Panelet (Tilføj/Fjern
Programmer). Derefter er det bare at sætte CD'en i og installere igen.
Sommetider tilbydes der også at reparere installationen.

Fra : Børge Laursen

Dato : 23-01-08 13:52

> [...]
> setup' og i hvilken mappe, den skal installeres.
> Jeg formoder, det er en fil, der hører hjemme i en Windows-mappe.

Jeg har løst mit problem med den manglende SQLBOOT.DLL.
Jeg fandt ud af, at fejlmeddelelsen om den manglende dll-fil først viste
sig, når jeg startede mit Pinnacel program.
Så af- og geninstallerede jeg dette program, og så forsvandt
fejlmeddelelsen.
Men tak for jeres besvarelser.

Mvh
Børge Laursen