Træt hund ??
Fra : Is

Dato : 21-01-08 19:20

Hej

Kan en hund/hvalp blive så træt, at den af den grund kaster op ???

Erik Isager

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 21-01-08 19:22

Mon ikke mere det er den anden vej rundt, altså at hunden kaster op (evt.
pga. et maveonde) og derfor er træt?

Mvh

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-01-08 19:31

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> writes:

> Kan en hund/hvalp blive så træt, at den af den grund kaster op ???

Sikkert. Mennesker kan og Siri kan finde på at kaste op, hvis hun har
løbet og leget for meget.

Men hvis det er noget den gør over en længere periode (24 timer) så
bør du nok lige tjekke det med Doktor Dyr. Også hvis den er træt uden
grund.

Mvh Trine

Fra : Is

Dato : 21-01-08 21:52

> [...]
>
> Men hvis det er noget den gør over en længere periode (24 timer) så
> bør du nok lige tjekke det med Doktor Dyr. Også hvis den er træt

Han er heller ikke træt uden grund

Vi var til "træning" søndag formiddag, og der blev trænet rigtig
meget, fordi det gik så godt altsammen. Så det, sammen med at det var
første gang efter juleferien, har nok gjort ham rigtig træt. Han har
nu også været lidt flad i dag.
Han har da heller ikke kastet op siden 13:30, og han har fået mad kl
ca 18. så mon ikke det er ovre ??

Vi tager lidt flere "snakke pauser" på søndag

Tak for svar.

Erik Isager

Fra : Anette

Dato : 21-01-08 21:29

Is wrote:
> Hej
>
> Kan en hund/hvalp blive så træt, at den af den grund kaster op ???

kort og godt : ja.
En langvarig, lidt voldsom leg, som ikke har givet hvalpen mulighed for at
smide sig i nogle korte pauser, kan få den til at kaste op.
Udmattelse kan også få os andre til at kaste op.
Derfor bør man ikke udsætte hverken små børn eller hundehvalpe for for
voldsom/langvarig fysisk udfoldelse

/ Anette
www.philana.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 21-01-08 21:51

On Mon, 21 Jan 2008 21:28:43 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>Udmattelse kan også få os andre til at kaste op.
>Derfor bør man ikke udsætte hverken små børn eller hundehvalpe for for

Godt Anette...Lige mine ord. Så er jeg fri for at skrive det.

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet