Oprettelse af mysql database
Fra : lars pedersen

Dato : 21-01-08 08:25

Hejsa alle

Et simpelt spørgsmål:

jeg har lavet en side, hvor jeg har fået en til at oprette et
forum, som bruger mysql database.

Mit spørgsmål er: Jeg skal til at lave et php script, hvor man
kan UPloade LINKS til en data base, og de efterfølgende kan vises
på en side.
skal jeg oprette en ny database, eller udbygger jeg den som
bruges til mit forum.
vil nødig starte med at oprette en ny msqldatabase, hvis det
smadre mit forum.

er der evt en som har noget script til overstående som jeg kan
starte mied ?.

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : lars pedersen

Dato : 21-01-08 08:33

lige en tilføjelse:

altså skal man oprette en ny msql hver gang man skal lave en ny
side, hvor i man bruger mysql database.

Tak
Lars

Fra : Martin

Dato : 21-01-08 09:59

lars pedersen wrote:
> [...]
> bruges til mit forum.
> vil nødig starte med at oprette en ny msqldatabase, hvis det

Hvis du har uendeligt antal databaser hos din webhost (så er du heldig,
jeg har kun 10 databaser jeg kan lege med) anyway..

Men det kan sagtens bygges ind i den allerede eksisterende database - så
kan du bruge det som kaldes prefix til dine tabeller.
Hvis dit forum er en af de bedre, så kunne prefix have været sat i
starten af installationen. Fx. hedder alle tabeller til dit forum måske

forum_xxxx
Hvor xxxx er det virkelige navn på tabellen. Sådan kan man adskille
flere systemer i samme database.

Nu kan du så kalde din links tabel for
minegen_links

Bemærk at du stadig skal skrive

$sql = 'SELECT ... FROM minegen_links ...';

Så hvis du er rigtig smart, så har du en config fil, i denne kan du så
definere prefix navnet

define('DB_PREFIX','minegen_');

Nu kan du så skrive

$sql = 'SELECT ... FROM '.DB_PREFIX.'links ...';