Problemer med timestamp...forkalring ønske~
Fra : olesen

Dato : 19-01-08 08:36

Hej

Jeg har en lille problem jeg ikke kan forstå....

Hvis men oprettet en "timestamp" med mktime() og ønsker at trække dato
og klokke ud af den igen får jeg ingen timer...

altså får jeg "19-01-08 00:15:39" og ikke "19-01-08 16:15:39" hvorfor
nu det??

$tidstemp = mktime(date());

$datoklokke = date("d-m-Y H:i:s",$tidstemp);

Er der nogen der kan forklare/hjælpe??

mvh.
MOL

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-01-08 16:39

olesen wrote:
> [...]
> nu det??
>
> $tidstemp = mktime(date());
>
> $datoklokke = date("d-m-Y H:i:s",$tidstemp);

Først og fremmest... læs manualen...

Hvis du bare vil have nu... skal du køre

$dateklokke = date("d-m-Y H:i:s");

Ingen grund til at at bruge mktime...

GRUNDEN til fejlen er at du kalder mktime() med den første parameter som
date() - det vil ikke fungere - den første parameter i mktime er hour...
så i så fald skal det være noget ala

$tidstemp = mktime(date("H"));

Tjek manualen www.php.net/mktime

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : olesen

Dato : 19-01-08 08:53

> GRUNDEN til fejlen er at du kalder mktime() med den første parameter som
> date() - det vil ikke fungere - den første parameter i mktime er hour...
> så i så fald skal det være noget ala
>
> $tidstemp = mktime(date("H"));

Mange tak.
Nu spiller det.

Grunden til at jeg bruger $tidstemp = mktime(date()); og ikke bare
$dateklokke = date("d-m-Y H:i:s"); er at jeg gemmer den i en mySql db.
Men for at få en simpel problemstilling sprang jeg alt det over .

//MOL

Fra : Birger

Dato : 20-01-08 00:31

"olesen" <mogenso@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

$dateklokke = date("d-m-Y H:i:s"); er at jeg gemmer den i en mySql db.
Men for at få en simpel problemstilling sprang jeg alt det over .

Jeg mener nu DATETIME formatet mySQL er Y-m-d H:i:s

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Martin

Dato : 20-01-08 08:33

Birger wrote:
> [...]
>
> //MOL
>

> Jeg mener nu DATETIME formatet mySQL er Y-m-d H:i:s

Eller YmdHis
eller bare et rent timestamp (direkte fra time() eller mysqls indbygget
NOW())

Men hvis man vil bruge MySQLs indbyggede dato funktioner, så skal feltet
også være af en ad dato typerne (DATE, DATETIME, TIMESTAMP m.fl.)