kan man banne en MAC adresse??
Fra : Michael Guldhammer

Dato : 19-01-08 14:24

Hej NG.

Kan man banne en MAC adresse, hvis JA, hvordan??

Mvh
Guldhammer

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-01-08 14:58

Michael Guldhammer wrote:
> Hej NG.
>
> Kan man banne en MAC adresse, hvis JA, hvordan??

Nej - ikke med mindre det er på samme lokale netværk, hvilket jeg ikke
regner med er tilfældet her...

Mvh
Johan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-01-08 15:02

Den Sat, 19 Jan 2008 14:23:36 +0100 skrev Michael Guldhammer:

> Hej NG.
>
> Kan man banne en MAC adresse, hvis JA, hvordan??
>
> Mvh
> Guldhammer

Ja, på lokalnet, men det er sikkert ikke det du efterspørger. På internet
kan du ikke, da en mac-adresse skifter hele tiden.
Lav i stedet noget der checker ip-adressen, selvom det heller ikke er en
god løsning. Eller find en "smart" måde at få smidt en cookie på
vedkommendes computer. Hvis han/hun så laver sjov, ved du jo hvor du skal
sætte ind.

Karl Erik Christensen

Fra : Martin

Dato : 21-01-08 09:15

Karl Erik Christensen wrote:
> Ja, på lokalnet, men det er sikkert ikke det du efterspørger. På internet
> kan du ikke, da en mac-adresse skifter hele tiden.

Bob bob :)
en MAC adresse er unik for ens netværkskort, og skifter ALDRIG - MAC
adressen er simpelthen indbygget fra producentens side

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 09:39

Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> writes:

> en MAC adresse er unik for ens netværkskort, og skifter ALDRIG - MAC
> adressen er simpelthen indbygget fra producentens side

Tjahh ...

Jeg har oplevet en mainfram der insisterede på at køre med en
hardcoded MAC-adresse i den anden ende af en OSI forbindelse. Og da
det angiveligt skulle koset et døgns nedetid at skifte den på
hostsiden, blev resultatet at vi lystigt skifter MAC, når vi laver
failover fra den ene server til den anden. Lige for tiden har vi for
eksemel en Compaq maskine, der har en MAC fra IBM på onboard
netkortet.

Såøhh aldrig?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Martin

Dato : 21-01-08 09:54

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
> failover fra den ene server til den anden. Lige for tiden har vi for
> eksemel en Compaq maskine, der har en MAC fra IBM på onboard

Har jeg godt nok aldrig oplevet i mine 25 år - vidste egentlig slet ikke
man selv kunne hardcode en MAC adresse :)

Fra : Jacob Ask

Dato : 21-01-08 09:56

Martin wrote:
> Har jeg godt nok aldrig oplevet i mine 25 år - vidste egentlig slet ikke
> man selv kunne hardcode en MAC adresse :)

PÃ¥ de fleste nyere netkort kan man skifte MAC-adressen, men hardcode
bliver det nok næppe. Dog kan det være forbandet svært at se forskellen....

Mvh
Jacob ask

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 10:28

Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> writes:

> Har jeg godt nok aldrig oplevet i mine 25 år - vidste egentlig slet
> ikke man selv kunne hardcode en MAC adresse :)

Harcoded her, betyder nu kun at det var mainframen der havde en meget
fastlåst ide om hvad den ville tale med. I vores ende er det en
konfiguration på netværksdriveren.