daglig opdatering
Fra : anders

Dato : 15-01-08 11:47

Hej!
Jeg prøver at lave en funktion, så php automatisk flytter og resizer
billeder på et fast tidspunkt hver dag. Men jeg kan ikke rigtig finde ud
af hvilke(n) funktion(er) jeg skal lede efter. Nogen der kan hjælpe?

Anders

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-01-08 12:19

anders wrote:
> [...]
> billeder på et fast tidspunkt hver dag. Men jeg kan ikke rigtig finde ud
> af hvilke(n) funktion(er) jeg skal lede efter. Nogen der kan hjælpe?

Hej,

Du skal blot lave scriptet der resizer billederne du ønsker og så
tilføje scriptet til et cronjob der kører hver dag. Det cronjob vil så
kalde dit php script der resizer billederne

Cron: http://en.wikipedia.org/wiki/Cron

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 15-01-08 16:33

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> tilføje scriptet til et cronjob der kører hver dag. Det cronjob vil så
> kalde dit php script der resizer billederne

Kræver kun du har php som executable.
Sikkert pakken: php-cli.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-01-08 19:59

Jesper Staun Hansen wrote:

> Kræver kun du har php som executable.
> Sikkert pakken: php-cli.

Tjah... alternativt kan den typisk kaldes via en wget, lynx eller lign.
via http.... men kræver at webhotellet har adgang til cronjobs...
alternativt kan man jo bruge f.eks. www.cronjob.de